Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 21 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Swift-alapokra épülhet a következő Suzuki Jimny



Már jövőre elkezdhetik árusítani a Jimny következő generációját, ötajtós, négyméteres karosszériával. A műszaki alapok a Swiftből jönnek, ezért az esztergomi gyártás sem kizárt.

Egy kép

 

A 15 éve gyártásban lévő Jimny terepjáró 2014-ban kap utódot. Az új nemzedék technikája a Swiftre épül, ebből is következik, hogy már nem lesz olyan kőkemény terepjáró, mint elődje. Önhordó felépítmény és független felfüggesztés váltja fel az alvázat és a merev hidat, az összkerék-meghajtás feláras lesz. Mivel szoros lesz a Swift-rokonság, az sem zárható ki, hogy Esztergomban is gyártani fogják az autót, mivel ennek nem lenne túl nagy költségvonzata, és kapacitás is lenne rá bőven.A Jimny formáját nagy valószínűséggel a 2012 januárjában, a Delhi Autó Expón bemutatott XA Alpha tanulmányautó (képeken) vetítette előre. Azonban az új Jimny-ből kétféle karosszériaváltozat is lesz: csak Japán számára készül majd a háromajtós kei verzió, ennek hossza akkora lesz, mint a mostani Jimny-é: 3,4 méter. Érdemes tudni, hogy a kei kategóriába eső városi autók Japánban jelentős kedvezményeket kapnak, ezért kiemelten fontos ez a méretosztály a gyártónak, ráadásul a Mitsubishi Pajero Mini gyártásának leállítása óta nincs terepjáró ebben a mini méretben.

Egy képEgy kép

A háromajtósnál 60 centiméterrel hosszabb, de még így is négy méter alatti ötajtós Jimny viszont a világ minden részén, így természetesen Európában is kapható lesz, az XA Alpha ennek a verziónak lehetett az előhírnöke. Megkapta az összes manapság divatos stílusjegyet a látványos tanulmányautó, így a hatalmas felniket és kerékjárati íveket, robosztus felépítést lőrésszerű ablakokkal, és kupészerűen ívelt tetővonalat. Még a Swift-specialitás, a rejtett A-oszlop sem maradt ki.

Valószínűleg a Swiftből és az SX4-ből ismert motorokkal, tehát 1,3 és 1,6 literes benzin- és dízelmotorokkal lesz kapható a szériaérett autó, a japán verzióba azonban 0,66 literes turbós

 

forrás: Origo.hu


2013. február 18. 13:50 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID7862

 Név:
 Dino
Dátum: 2013. február 20. 14:55 
Jimny egy rendes terepjáró csak kicsiben, alvázzal és merev hidakkal.
Ez a lényege. Ezért szeretik.
A fenti cikk felvetés olyan mintha a Porsche-nél első kerék hajtású orrmotoros 911 akarnának csinálni.
A Suzukinak önhordó karosszériás "terepjárónak", SUV-nak ott az SX4, meg majd S-Cross akár mi is legyen az, ha bemutatják. Szóval eböl az irányból sincs semmi értelme az egésznek.

Az tény a Suzuki elfelejtet Suzuki lenni. Nem alkalmazza azokat a koncepciókat mely alapján a régi modellek sikeresek voltak. A szolgáltatásainak minősége gyenge. A legtöbb modell életperiódusa miatt már tényleg csere érett. Magyarországon a rossz marketing tevékenység miatt évek óta brand értéke a padlón. Amit az elmúlt években csak tovább rontotta a sok bank visszavertet Suzuki.

A Suzuki-t Európában talán csak egy új Alto menthetné meg.
Az Alto eredeti szellemiségében: Egy egyszerű kis autó.

Mely akár készülhet teljesen fapados ként, ép úgy mint jól felszerelt sportkocsi, vagy őszkerekes autóként. Versenytársainál megbízhatóbb, kisebb fogyasztású, árérték arányt tekintve erősebb autóként. Szép lenne egy olcsó hibrid, vagy elektromos hajtás is, de ebben a Suzuki nagyon le van maradva.

Egyelőre a Suzuki mint egy fuldokló ember sodródik kifelé az Európai piacról, ahogy az Észak Amerikával már meg is történt. Így marad neki Ázsia fejlődő pacai igaz ott pont, a máshol már levedlet modellek gazdaságos gyártásával erős. Egy szóval ott meg ha nem lesz honnan modelleket, technológiákat örökölni, idővel annak is vége.
És természetesen az anyaország Japán zárt piaca, de ott Kei-ket gyártani az már nem világcég.

Régebben szívesen dolgoztam volna a Suzukinál egyszerűen mert egy tipikus japán jól szervezet nagy cég colt. Ma már csak egy dologért: Kihívás
» Válasz erre
#ID7861

 Név:
 Wagonadmin
Dátum: 2013. február 20. 12:31 
Miért is???
» Válasz erre
#ID7860

 Név:
 Dino
Dátum: 2013. február 20. 09:15 
"Swift-alapokra épül a következő Suzuki Jimny"

Ez ostobaság, a Suzuki halála lenne!
» Válasz erre
#ID7859

 Név:
 Landsmann
Dátum: 2013. február 19. 12:47 
Wagonadmin, nyugodtan gyere, egy hónap múlva még tuti nem gyártják, így nem fogsz elcsábulni. :D
» Válasz erre
#ID7858

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2013. február 19. 12:41 
Ez nagyon tetszik.
» Válasz erre
#ID7857

 Név:
 Wagonadmin
Dátum: 2013. február 19. 09:47 
Ha tényleg itt gyártják majd: Nem megyek a gyárlátogatásra! Nem megyek gyárlátogatásra!!! Nem megyek gyárlátogatásra!!!

(Magyarázat: A végső de alapos lökést a Wagon lecserélésére az adta, hogy a gyárlátogatáson akkor láttam először testközelből SX4-est... Ahogy gördült le egy rézvörös gyöngymetál a gyártósorról - elvesztem... :-)))) )
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu