Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 27 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Időtöltés a Vasúttörténeti Parkban



A Vasúttörténeti Park Budapesten a XIV. ker. Tatai u 95 alatt található.

Egy kedves cartársnő és cartárs párjával bizonyos Veroniq és Tarnóval ide beszéltünk meg egy mini találkozót. Az itt lévő időjárás, napsütésben nyilvánult meg. De más előjelek, nem tűntek királyinak, 1 - parkolási lehetőség egy gramm se, max a hold másik oldalán, hát mi azon is túl tudtunk csak megállni. 2 - a vonuló tömeg látványa, viszont ezen a téren csalódás ért, mert a parkban viszont normális 2,5 m2 – en csak egy fő szívta a levegőt. Figyelem, a fő séta útvonalat vasúti sínek keresztezik amit jelzőlámpákkal is védenek, járnak rajta vonat szerelvények ( igaz kicsik ). Az első részen van egy fordító, nem angolból magyarra, hanem mozdony. Itt sorba rakva állnak a múlt század elején és a közepén készült és használt mozdonykák. 

Egy kép

 

Fel lehet rájuk kapaszkodni, be lehet menni a sofőr akarom mondani a vezető helyre.

Egy kép

Amikor is a tízen sok valamennyi 375, 424, 510 meg volt, a fehér póló már inkább hajazott a csepeli vasöntödei martinászkötény színéhez, akkor érkeztünk el a Csajkához. Ez nem a honvédségi etető edény, hanem egy ”baba” vaskerekes, kormány nélküli, kötött pályás személy szállításra alkalmas jármű. Mind hármunk szíve hevesen kezdett kalimpálni, hogy ezt nem lehet kihagyni….Nem is hagytuk ki.

Egy kép

Egy kép

Hát nem egy TVG, de menni ment, zőtykőlödőtt, ( 6 személyes, merci motoros , két sebességes, diesel ). Utána láttunk kézi hajtányost, Mz motoros direkt légszűrős sínes ugri – bugrikat, lóvontatású emeletes valamit.

Egy kép

Vannak slick mintás, nem könnyű felnis kerekek is.

Egy kép

 Itt is van egy mozdony fordító, ami már a javító műhelyekhez – től forgatja a vasakat.

Egy kép

A javító műhely fele kiállító csarnokként is funkciónál, most modell vasút kiállítást is tartottak benne. Érdekes, igényes, látványos, szép, sok munkaórát igénylő alkotásokat láttunk. Majdnem mindegyiket üzemeltették is

Egy kép

Egy kép

Nekem leginkább a Legoból összerakott tetszett.

Egy kép

Egyszer nagyobb beszédbe elegyedtünk ( vagyis csak ő ) egy modellezővel aki nyomta a szót, biztos valami érdeklődést látott szemünkben, pl tudom, hogy mennyibe kerül egy fém nyitott teherszállítóra rakható Zetor traktor ami egy kicsit hosszú. ( nem árulom el, menjetek és nektek is elmondja talán ), de viszont volt értelmes beszélgetés is valami vsaútas hapival a gőzmozdony füst és gőz kapcsolatáról. Feltennék itt egy kérdést, mitől világít a mozdonyokon a lámpa elől – hátul? ( nem karbidgázos, nincs akkumulátor, a szent János bogarat is elfelejthetitek ). Összefoglalva: egy kellemes 4,5 órácskát elsétálgatva, szemlélődve, ismereteket  gyűjtve telt el. Ja majdnem elfelejtettem, tűz forró babgulyást is ettünk a gulyáságyústól ( a műa, tányér megolvadt )

Gyermekeknek ( fiúknak) kötelező látni.  Oszt majd ilyen sityakot fognak viselni.

Egy kép

Írta, fényképezte és rendezte : Hfefe

2014. január 12. 22:40 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID8014

 Név:
 basaja
Dátum: 2014. január 15. 19:37 
Jó cikk lett Hfefe:-)
» Válasz erre
#ID8013

 Név:
 Landsmann
Dátum: 2014. január 14. 17:45 
Én a 2-es verziójú TVG-re gondoltam. :D Nem tudtam, hogy van/volt másféle is.
» Válasz erre
#ID8012

 Név:
 Hfefe
Dátum: 2014. január 14. 13:35 
Szijjja! Biztos úgy van amiket írtál csak hát van hiány érzetem, mert mi mást hallottunk. Akkori időkben nem úgy volt, hogy gáz után ukk mukk fukk csak egyből generátor kerül a villany csiholáshoz.
Amit megemlítettél az is majdnem jó csak még sem
1. http://www.wired.com/autopia/2008/09/air-france-says/
2. http://users.atw.hu/limitbahn/kezdolap_hu_jarmuvek_mozdonyok_palyafentartas_tvg.html
3. http://www.panoramio.com/photo/13198269
» Válasz erre
#ID8011

 Név:
 Landsmann
Dátum: 2014. január 14. 12:38 
Ja, még valami. A leírásban szereplő TVG-hez képest igenis komfortos volt a Csajka. A TGV-hez képest má' tényleg nem. :D
» Válasz erre
#ID8010

 Név:
 Landsmann
Dátum: 2014. január 14. 12:34 
Nomert ugyi volt olyan, hogy olajlámpás. Gondolom ez volt a kezdeti korban, ámbár már 1925-ben is alkalmaztak elektromos világítást. De menjünk sorban. Az olajpilácsot váltotta a központi táplálású acetiléngáz termelő egység. Tehát egy helyen állították elő a gázt és csővezetékeken juttatták el a szükséges helyre. Aztán ahogy modernizálódtak, jött a turbógenerátoros megoldás. A gőzzel egy kis generátort hajtottak meg és az szolgáltatta az energiát. Akkumulátor nem volt.
» Válasz erre
#ID8009

 Név:
 Hfefe
Dátum: 2014. január 14. 10:28 
Szijjjja! Ha az álló mozdony fordító mellettieket nézzük sorba akkor kezdjük talán az elsővel, majd a másodikkal a harmadikkal és úgy a tizenötödiknél meg is állhatunk. A főmozdonyos akit a füst megcsapott sokszor, nekünk csak egy lehetőséget mondott füst eregetés és szuszogás közben
» Válasz erre
#ID8008

 Név:
 Landsmann
Dátum: 2014. január 13. 18:51 
Nos, ami a kérdést illeti, márminthogy mivetől pikáécsol a gőzmozdony lámpája, egy kérdéssel válaszolnék vissza. Melyiknek? :) Ugyanis többféle módszert alkalmaztak a világításra.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu