Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 15 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Elindult az új honlap



Egy fejezet lezárult




A következőkben fontos tudnivalókat ismertetek, amik elengedhetetlenek a zökkenőmentes átálláshoz. Igyekszem minden lényeges dolgot és háttérinformációt megosztani veletek, nem kitérve minden apróságra és funkcióra, mert úgy gondolom, hogy mindenki örömét fogja lelni ezek felfedezésében és használatuk megtanulásában.

 
A közel két hónapos fejlesztések meghozták eredményüket, elindíthatjuk végre az új portált és büszkén mutatjuk be nektek munkánk gyümölcsét.

Mindenek előtt szeretnék köszönetet mondani a következő embereknek, akik segítettek megalkotni ezt az új oldalt, közösségi életünk és kapcsolattartásunk legfőbb alappillérét.
Közülük is elsősorban Higit emelném ki, aki sokszor hajnalig maradt ébren velem, hogy tegyük, amit tennünk kellett. Köszönöm SilentSoundnak a minden részletre kiterjedő figyelmét, ami őszintén bevallom, néha a plafonra nyomta a vérnyomásomat, de megjegyzései és javaslatai nélkül közel sem lenne ilyen egységes a dolog, mint amilyen lett. Köszönöm Highlandernek , Tibor001-nek és Tompicinek a tesztelésben és a hibajavításban való segédkezésüket; ötleteikkel még felhasználóbarátabb, még több funkcióval rendelkező "otthonra" lelhetünk. Köszönöm Testőrnek és Tomoka-nak, hogy tartották bennem a lelket, akkor is, amikor a fenébe kívántam ezt az egészet. És még egyszer köszönöm Darrennek, hogy áldozatos munkájával és az előző oldalakkal megteremtette a lehetőségét annak, hogy egy ilyen komoly klub, a Suzuki Klubok Egyesülete megalakulhasson és ilyen jó kapcsolatok, barátságok köttessenek.

De eljött az idő, váltani kellett.
Íme hát a Suzuki Klubok Egyesületének hivatalos honlapja, az ske.hu.
Sajnos vannak hiányosságaink is - mint minden induló honlapnak -, amikről feltétlenül beszélnem kell, de csak olvassátok el az alábbiakat, minden fontos dologról szót ejtek.

A munkálatok megkezdése után elég sokan regisztráltak a régi oldalakon. Rettentően sajnálom, de egyszerűen képtelen vagyok már fizikailag arra, hogy őket egyesével felvegyem az adatbázisunkba. Kérem őket, hogy bocsássanak meg, igazából így is, úgy is át kell néznie mindenkinek a saját adatlapját, így nem tart sokkal tovább, hogy ők újból regisztráljanak most, az új oldalon. Bocsánatot kérek tőlük; kérem őket, értsenek meg.
Viszont, akik közülük taggá is váltak, tehát befizették az éves tagsági díjat, azokat felvittem az adatbázisba, így nekik nem jelenthet gondot a bejelentkezés.

Elvileg mindannyian kaptatok egy e-mailt, a regisztrációnál megadott e-mail címetekre, a bejelentkezéshez szükséges felhasználónévvel és jelszóval. Amennyiben nem, vagy ha valamilyen gondotok adódik a belépéssel, úgy feltétlenül engem keressetek, e-mail címem és telefonszámom az adatlapomon megtalálható.
Kérlek benneteket, hogy első dolgotok a bejelentkezés után az adatlapotok átnézése, kitöltése, javítása, jelszavatok megváltoztatása legyen, mert a tagadatbázis importálásánál sajnos gondok adódtak, így nem biztos, hogy mindenki adatlapja tökéletes.
Mindenki figyelmét felhívnám arra, hogy a sorszámok (id-k) változtak. A tagadatbázisok összefésülése miatt új sorszámokat kellett kiosztani, melyet a következőképpen oldottam meg: az első 5 ember a vezetőség, a következő 287 a tagok, majd a regisztrált felhasználók. Hogy ezen intervallumokon belül ki hányas sorszámot kapott, az lényegében random módon dőlt el. Az új id-k nem módosíthatók, de ne essen senki kétségbe, hogy most mi lesz, hogy a tagsági kártyáján meg nem az a szám szerepel. A kártya lejárta után már ezzel az id-vel fogjátok kapni az újat, ha meghosszabbíttatjátok a tagsági viszonyotokat. Természetesen ha bármely kedvezményt adó partnernél gond adódna ebből - mint ahogy nem fog, de hátha -, akkor a vezetőség valamely tagja szívesen visszaigazol benneteket telefonon az "akadékoskodóknak" ;)
Külön felhívnám mindenki figyelmét a pontos e-mail cím megadására az adatlapján (ha gondok voltak a bejelentkezéssel, vagy a kiküldött/ki nem küldött e-maillel), mert az eredeti elképzelésnek megfelelően a tagadatbázis kezelése automatizált lett (illetve lesz hamarosan, amint kitöltöm mindenkinek a tagsági díj befizetési dátumát, ami napok kérdése, de még a héten meglesz).
Ennek értelmében, ha valaki a regisztrációt követő fél éven belül nem fizet tagdíjat, akkor visszavonhatatlanul törlődik a rendszerből az összes adata. Ha a tagsági viszony lejártát követő két hónapos türelmi időn belül nem hosszabíttatja meg tagságát, akkor automatikusan visszakorlátozódnak jogai és nem veheti igénybe a kedvezményeket. Az ezt követő hat hónapot meghaladó fizetés késedelem esetén adatai visszavonhatatlanul törlődnek. Ha valaki két hónapon belül nem jelentkezik be az oldalra, akkor adatai törlődnek.
Ezzekkel a korlátozásokkal kívánjuk elkerülni a tagadatbázis túlzott elszemetesedését, illetve a jogosulatlan visszaéléseket; a Suzuki Klubok Egyesülete elsősorban a tagjai által és a tagjaiért létezik.

Az e-mail cím beállítása és az adatlap kitöltése azért is nagyon fontos, mert a hírlevél kérése alapértelmezésben mindenkinek ki van kapcsolva.

Természetesen előfordulhatnak hibák az oldalon. Mind tartalmi, mind formai és mind programozói hibák. Kérek mindenkit, hogy amennyiben ilyennel találkozik, akkor azt a fórum idevágó topicjában, vagy valamelyik elérhetőségemen nekem jelezze. Leginkább linkelési hibákkal, illetve képhiányokkal találkozhattok, de ezeknek is jórészét már javítottam.

Ha már a fórumról van szó, akkor azt is meg kell említenem, hogy a régi fórumok és azok hozzászólásai jelenleg nem érhetők el. Ezeket lezárt, csak olvasható formában archiválni fogjuk és meg fogjuk jelentetni külön menüpontokkal az új fórum topiclistája alatt. Viszont ehhez még egy kis időre van szükségünk. A megértéseteket köszönjük.

Az új fórummal kapcsolatban is meg kell említenem pár fontos dolgot. Mindenkinek joga van a saját hozzászólásait utólagosan javítani, ha valamit elrontott, elgépelt, rosszul linkelt, stb. Amennyiben valaki válaszol a hozzászólásotokra, amit aztán módosítotok, attól még a válaszban az eredeti hozzászólásotok marad meg. Ez azért fontos, mert nézeteltéréseknél, ha már válaszoltak az adott hozzászólásra, utólagosan nem lehet módosítani az eredeti szöveget. Ezért továbbra is ajánlott a moderálási alapelvek betartása és a kultúrált fórumozói magaviselet tanúsítása. A funkció kizárólag azért került a fórumba, hogy ha valamit elgépeltetek, vagy elnéztetek, akkor javítani tudjátok. Visszaélések esetén kikapcsoljuk.
Lehetőségetek nyílik továbbá képek beszúrására a hozzászólásotokban. Ennek folyamata 7 lépésből áll:
A hozzászólás írásakor a következő ablakot látjátok, jobb oldalon a kép beszúrása ikonnal, erre kattintsatok (1):



Ezután egy új ablak nyílik meg, amelyben meg kell adnotok a fájl URL-jét (2), majd a kép leírása mezőbe kattintva - már látszódik (az internet kapcsolat sebességétől függően) az előnézeti ablakban a kép - adtok egy tetszőleges leírást a képről (3), majd a megjelenés fülre kattintsatok (4):



Itt be kell állítani a kép szélességét (5). Fokozottan ügyeljetek arra, hogy a kép szélességéhez beírt érték ne haladja meg a 600 pixelt, különben széthúzza az oldalt! Sajnos a fórummotor működéséből kifolyólag, illetve a kép-beszúró mechanizmusa miatt nem tudtuk maximalizálni a beszúrható kép méretét, lényegében akármekkorát be lehet rakni, és ha túl nagy, akkor szétesik az oldal. Elképzelhető, hogy a későbbiekben sikerül megoldanunk ezt a problémát, addig is kérek mindenkit ezeknek a lépéseknek a betartására. Arra is figyeljetek, hogy ne adjatok meg az eredeti szélességnél nagyobb értéket, mert csúnya lesz a beszúrt kép! amint beírtátok a szélességet, kattintsatok a pipára az "Arányok kényszerítése" felirat mellett (6). Ekkor ő automatikusan beállítja a szélességhez tartozó magasságot. Tegyétek vissza a pipát és mehet a "Beillesztés" gomb (7).




A kép be lett szúrva a hozzászólásba,
kijelölve balra-jobbra igazíthatjátok, és újból a kép beszúrása ikonra kattintva módosíthatjátok, stb, stb. Majd a hozzászólásotok megszerkesztése után "Elküld" gomb és kész!



Mint láthatjátok, a példában én 600 pixel szélességet használtam, így a kép teljes szélességében ki is tölti a hozzászólás mezőmet.
Több funkció és lehetőség is rendelkezésetekre áll, ezek használatát mindenki próbálgatással saját maga tanulja meg, az erre a célra létrehozott topicban.
Kérlek benneteket, hogy okosan használjátok ezt a funkciót is, mert ha a moderátoroknak túl sok munkája lesz ebből kifolyólag, akkor szintén kikapcsolásra kerül ez is.

További fontos újítás a link beszúrása a hozzászólásba. Nem kell többé a html kódot beírni, hanem kijelölitek a szöveget, ami alá a linket be akarjátok rakni, majd az ekkor aktiválódó link hozzáadása ikonra kattintva a link URL-hez beírjátok a címet, a "Cél" legördülő menüben pedig beállítjátok a "Megnyitás új ablakban (_blank)" sort és "Beillesztés" gomb.

Azt hiszem a legfontosabb tudnivalókat mind elmondtam, amennyiben valami többszöri próbálkozásra sem megy, kérdezzetek és valaki biztosan segíteni fog.

Az újdonságok felfedezésében, az új portál birtokba vételében sok örömöt kívánok mindannyiótoknak.
Remélem tetszeni fog.


2007. június 14. 12:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID16

 Név:
 
Dátum: 2007. június 14. 18:18 
Köszi, köszi :)
» Válasz erre
#ID15

 Név:
 PeterFB
Dátum: 2007. június 14. 13:41 
Király lett! Azt hiszem erre tényleg büszkék lehetünk, mert ilyen honlapja nincs más autós társaságnak. A készítők pedig büszkék lehetnek a művükre, tele van régóta várt, hasznos extrákkal és a kinézete is ott van a szeren!

Gratula és köszönet a "gyártóknak"!
» Válasz erre
#ID14

 Név:
 
Dátum: 2007. június 14. 09:27 
Erőt egészséget az új lapnak. :)
Köszönöm én is mindenkinek aki részt vett a létrehozásában, fejlesztésében, szóval minden pirosbetűs embernek (Ignis Klub esetén lehet, hogy kék, SX4 esetén lehet, hogy zöldes betűs :) ), akiket Kopasz is emlehegetett. Külön bocsánat a vérnyomásfelpumpálásért, de legalább meglett az eredménye, nekem meg még nincsenek kék-zöld monoklik a szemeim alatt, úgyhogy annyira nem is lehetett az vészes! :)
» Válasz erre
#ID13

 Név:
 
Dátum: 2007. június 13. 22:44 
Hát nem tudok mit mondani...
Igazán nincs mit! ;):)
» Válasz erre
#ID12

 Név:
 highlander
Dátum: 2007. június 13. 22:40 
Ezer köszönet a cikk szerzőjének és az új honlap megteremtéséért
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub