Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 20 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Suzuki Splash tesztvezetés




A Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából hosszabb időn keresztül tesztelhettünk egy Splasht. Több érdeklődő is megcsodálta az új jövevényt; az ő véleményüket -meg persze a sajátomét- próbálom meg összefoglalni ebben a cikkben. Előre hangsúlyoznám, hogy alapvetően az autó mindenkinek tetszett, mindenki meg volt elégedve vele, továbbá elkötelezett híve vagyok a Suzukinak, de a következőkben főleg a „hibáit” szeretném kidomborítani, eléggé kritikus módon állok neki a cikkírásnak, elősegítve az esetleges fejlődést, továbbgondolást a fejlesztők és tervezők részére.


 

Bevallom töredelmesen, hogy elsőre nekem nem tetszett az autó. Főleg a fenekével nem voltam kibékülve, de így, hogy hosszabb időn keresztül „kénytelen voltam” nézegetni, egészen megbarátkoztam vele. Mára eljutottam arra a szintre, hogy már kifejezetten tetszik.
A kölcsönkapott autó egy GLX felszereltségű, 1.0 motorral szerelt, kék színű modell volt. Alapvetően senkinek nem volt problémája a formavilággal, páran –mint ahogy én is- az autó farával nem tudtak kibékülni, bár többen voltak azok, akiknek kifejezetten tetszett (főleg a hölgyeknek). Ha már a külsőnél tartok, akkor itt szeretném megjegyezni, hogy az SX4-eknél megtapasztalt süvítés sajnos itt is hallható. Nevezetesen arról van szó, hogy az oldalablak és a visszapillantó tükör között található "V" alakú csatorna olyan légörvényt kelt lehúzott ablaknál, ami igencsak zavaró. Körülbelül 52 km/h sebességtől felfelé a süvítés folyamatosan hallható, ez hosszútávon igencsak bántó lehet a fülnek.





Nagyon szimpatikus számomra, hogy a gyár rálépett arra az ösvényre, melyet a Swifteknél már elkezdett kitaposni, nevezetesen, hogy megpróbálnak több kiegészítőt belepréselni ebbe a felszereltségi szintbe. A számomra legkellemesebb példája ennek a bőrkormány, mely kellemes tapintású, jó markolászni. Az ülések is kényelmesek, elég kemények és jól tartják a felsőtestet. A vezetőülés hihetetlenül tág határok között állítható, így mindenki a számára legkényelmesebb pozíciót állíthatja be magának. A műszerfalra jó érzés ránézni, gyorsan leolvashatók az informatív műszerek, játékos dizájnjukkal vonzzák a tekintetet, bár akadtak olyanok, akiknek ez a játékosság nem jött be. Részemről nem tetszett, hogy nincs külön hőfokmérő, csak egy visszajelző lámpa, ami jelez, ha gond van. Én szeretem látni azt a mutatót a skála közepén és gondolom, hogy nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel; talán szerencsésebb lenne egy „hagyományos” hőfokmérő-műszer alkalmazása. Nagyon jó dolog, hogy a kombinált kijelzőn megjeleníthető a kilométer számlálókon kívül a pillanatnyi és az átlagfogyasztás, továbbá a rendelkezésre álló üzemanyagtól függő, még megtehető távolság, ugyanakkor ezeknek váltogatása nem igazán kényelmes a mindennapos használat során. Itt is jó szolgálatot tenne egy –mondjuk a VW konszerntől „lopott”- megoldás, egy billenőkapcsoló formájában, valamelyik bajuszkapcsoló végén. Nagyon idegesítő tud lenni hosszútávon az index visszajelző hangja is. Eléggé Citroenes, többeknek zavaró volt a hangja, sokan szóvá tették. Dícséretes, hogy fehér a számlap, így a különálló, műszerfal tetejére nőtt kis bibircsókkal (a fordulatszámmérő) kicsit sportosabb hatást keltenek a műszerek. Felszereltségtől és a megrendelő igényeitől függően a műszerfal bizonyos részeit egyébként színes elemek alkothatják, így nem olyan „komor”, mint a többi (Ignis, Swift, SX4) modell.




A váltó jó helyen van, kényelmesen kapcsolható, pontos, de a váltószoknya nem igazán nyerte el a tetszésemet. Bocsánat a kifejezésért, ez egy féltengely végén elfér, de itt nagyon nem mutat jól. Mindattól függetlenül, hogy tapintásra jó gumiból van, biztosan strapabíró és nem fog idő előtt kirepedezni, meg elöregedni, de akkor sem szimpatikus.


Ami viszont nekem nem okozott gondot, viszont majdnem mindenki másnak feltűnt, az a belső visszapillantó tükör. Szépen megvan a helye a szélvédőn, oda kellene ragasztani, mert így, a tetőkárpit elejéről lelógva jelentősen csökkenti a térérzetet, sőt sokakat egyenesen zavart a jelenléte.


Amit még nagyon sajnálok, hogy a Swiftben –tudniillik nekem az van- nincs ennyi kis tárolórekeszke, zig-zug, ahova az ember az apróságait pakolhatja. Itt van külön palacktartó és külön pohártartó, van a szivargyújtó nyílás mellett, a középkonzolon kis rekeszke, van a középkonzol tetején egy fedeles, van a kézifék alatt egy aprópénzes-csetreszes, a kesztyűtartó fölött is van egy nagyobbacska. Ezek a kis nyílások, nagyon fontosak, férfitársaimnak éppúgy, mint a hölgyeknek, bár főleg utóbbiak fogják sok hasznát venni a mindennapok során. (Mondjuk az anyósülés alatti fiók nem tudom, hogy hova tűnt.





A hátsó sorban 2 felnőtt kényelmesen elfér (én beférek magam mögé), de háromnak már eléggé szűkös a hely; így csak rövid távon érdemes utazni. A középső biztonsági öv kerülhetett volna az ülés háttámlájába is, mint a Swiftnél.
Az autót beindítva bizakodni kezdtem a kis morgó hangtól, egészen felnőttesen szól kisgyerek létére. Gyorsan magamhoz tértem, hiszen ez mégiscsak 3 henger. Aztán meg kellett lepődnöm. Jó, nem egy erőgép, egyáltalán, de normál, városi használat mellett tökéletesen elég. A PSA konszern 1.1-es benzinesével megfelelő menettulajdonságokat produkált az autó. Száguldozni nem érdemes vele, nem egy versenyszellem, de okos, szabályos közlekedésre kiváló.



Ugyanez volt a véleményünk a futóműről. Nagyon eltalálták a hangolását, se nem túl kemény, se nem túl puha. Pont jó. A kasztni nem dülöngél a kanyarban (még ha kicsit dinamikusabban is vettük be azt), nem ráz szét egy vasúti átjárón, biztonsággal érezhetők általa az autó képességei. A fékek jól fognak és az ABS is jól teljesít, talán a kelleténél egy kicsit jobban lóbálta be a farát az autó a vészfékezés szimulációnál.
A csomagtartó nem túl nagy, mondhatnánk, hogy nincs is, de azért egy napi bevásárlás termését bőven be tudjuk zsúfolni a gyerek kacatjai és játékai mellé. Arról nem is beszélve, hogy jól variálható, ötletesen van megoldva az ülőlap süllyesztése is és a támlákat előredöntve tényleg nagy, sík rakodóhelyet kapunk.




Összességében egy jól eltalált autó, szerethető formavilággal, biztonságérzetet nyújtó, kényelmes és praktikus belső térrel, jó vezethetőséggel, gazdaságos fenntartási költségekkel. Mindenképpen hölgyek figyelmébe ajánlom, városi használatra, mert ennél alkalmasabb és olcsóbb autót bevásárláshoz, a gyerekek óvodába/iskolába viteléhez, ide-oda rohangáláshoz nem tudok. Ezzel az autóval a napi teendők kényelmesen és biztonsággal elvégezhetők.


Az autót tesztelők véleményei (18 kérdőív alapján):

Kérdőív a Suzuki Splash tesztvezetésről
Kérjük értékeld az autót, az alábbi szempontok szerint, 1-től, 5-ig értékekkel!
(1-egyáltalán nem, 5-teljesen/tökéletesen)

Kényelem, kezelhetőség, utastér
Mennyire találtad megfelelőnek az autó kezelőszerveit? 4,61
Mennyire vagy megelégedve az autó rugózásával? 4,55
Mennyire kényelmesek az ülések? 4,5
Mennyire találtad megfelelőnek az autót városi használatra? 4,83
Mennyire találtad megfelelőnek az utastér zajszigetelését? (menetzaj, burkolatok és illesztések zaja) 4,27
Mennyire vállalnál be vele egy hosszabb utat? 3,88
Értékeld az autó audio rendszerét. (felszereltségtől függő) 4,33
Mennyire tartod jól kihasználhatónak a tárolóhelyeket, -rekeszeket? 4,38
Mennyire vagy megelégedve a belső világítással? (utastér, csomagtér) 4,22
Mennyire vagy megelégedve a belső dizájnnal? (színek, elrendezés, felszereltségtől függő) 4,27
Mindennapos városi használat mellett mennyire tartod elegendőnek a csomagtartó méretét? 4,5
Az ülések variálhatósága mennyire elegendő szerinted? (felszereltségtől függő) 4,61
Mennyire találod megfelelőnek a felszereltségi szinteket, azok tartalmát? (felszereltségtől függő) 4,38
Úttartás, biztonság, irányíthatóság
Mennyire találtad megfelelőnek az autó úttartását? 4,61
Mennyire nyújt biztonságérzetet az autó a volán mögött? 4,16
Mit gondolsz a fékekről? Mennyire teljesítenek jól? 4,5
Szerinted mennyire alkalmas az autó a gyerekek óvodába/iskolába szállítására? 4,88
Milyen kényelmesen kormányozható az autó? 4,88
Mennyire fordulékony? 4,83
Városi használat mellett milyen kényelmesen, milyen biztonságosan vezethető? 4,77
Mennyire megfelelő a kilátás és mennyire jól érezhetők az autó határai, milyen könnyű parkolni vele? 4,5
Motor, váltó
Mennyire elegendő városi használatra a motor teljesítménye? 4,38
A tengelykapcsoló mennyire érzékeny? 4,44
Mennyire kényelmesen és milyen pontosan kapcsolhatók a sebesség-fokozatok? 4,55
Külső
Mennyire tetszik az autó formavilága? 4,11
Mennyire vagy elégedett az ajtók csukódásával, záródásával? 4,83
Mennyire vagy elégedett az autó méreteivel? 4,33
Mennyire tartod megfelelőnek az autó hasmagasságát a magyarországi útviszonyok függvényében? 4,61

(A 18 válaszadó mindegyike válaszolt mind a 28 kérdésre, ez összesen 504 érték, mely értékek között 0 db 1-es, 4 db 2-es, 27 db 3-as, 189 db 4-es és 284 db 5-ös szerepelt.)


Ami tetszett:

„Jó menetteljesítmény, jól elhelyezett váltó, jó fogyasztás”
„A kocsi hasmagassága”
„Az autónak letisztult a formavilága. Kényelmesek és elérhetőek a kezelőszervek. A csomagtartó kismértékben ugyan, de variálható.”
„Audio-rendszer, kikapcsolható utasoldali légzsák, utasoldali ülésmagasság állítás”
„Nagyon dinamikus, formailag újszerű autó, ami egy új kategóriát teremt.”
„Kényelmes, könnyen vezethető, jó a kilátás, jó futómű. Kedves, szerethető autó.”
„Nagyon jó az úttartása és a rugózása”

Ami nem tetszett:
„Nagyon kicsi csomagtér”
„A fordulatszámmérő”
„Elöl a „kisablakot” ugyanúgy nem tartom szerencsésnek, mint az SX4-nél.”
„Járó motorra történő ráindíthatóság”
„A belső tükör pozíciója”
„Index-visszajelző hangja”
„Fék nyomáspontja nem elég határozott”
„Középkonzol kapcsolói, olyan nem az autóhoz illők”
„Hátul nincsen az ajtón tárolórekesz”

Köszönet az autóért a Magyar Suzuki Zrt-nek, továbbá köszönjük az autóval kapcsolatos véleményeket és a kérdőívek kitöltésével járó fáradtságot a tesztelőknek!


Írta és fényképezte: Kopasz



2008. április 24. 18:29 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID6618

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. október 04. 08:16 
nagyon aranyos autó nagyon tetszik nekem és bár még csak 13-éves avygok de én már előre elhatároztam hogy nekem ez az ató kell és ilyen színben mert imádom a karibikék-et.szoval nálam ez az autó 1000000000000000-csillagos 5-ös.!!!!:D
» Válasz erre
#ID6168

 Név:
 
Dátum: 2008. május 07. 21:46 
Volt hozzá szerencsém, hogy megvegyem a Splasht, jövőhéten kapok kézbe, és beszámolok a tapasztalataimról, bár még csak Opel Astrát, és Suzuki Ignist vezettem, remélhetőleg hasznos infókkal tudok majd szolgálni a leendő tulajoknak!
» Válasz erre
#ID6160

 Név:
 
Dátum: 2008. április 30. 12:34 
:(
» Válasz erre
#ID6159

 Név:
 Vendég
Dátum: 2008. április 30. 11:04 
Meglenne az Első Splash tag, csak sajnos 8. hete vár az autójára és így rsz. nélkül nem tud csatlakozni :( De ami késik, nem múlik ;) Leeloo
» Válasz erre
#ID6157

 Név:
 
Dátum: 2008. április 26. 22:53 
:D
» Válasz erre
#ID6156

 Név:
 PeterFB
Dátum: 2008. április 25. 19:08 
Kicsit sok lenne a családból. Az asszony Swift klub tag, én meg SX4 klubos vagyok. Apámék lehetnének a Splash klub tagjai, nagybátyám Ignis klubos, aztán jól átvennénk a hatalmat. :) Kész szerencse, hogy én el vagyok tiltva minden "köztisztségtől", ezért nem kell izgulnotok. ;)
» Válasz erre
#ID6155

 Név:
 
Dátum: 2008. április 25. 17:09 
WOW
akkor az első Splashklub tagunk is megvan már? :D;)
» Válasz erre
#ID6154

 Név:
 PeterFB
Dátum: 2008. április 25. 17:03 
Nekem is volt alkalmam kipróbálni az új Splasht (sponsored by parents). Nekem egy szintén karibikék, de 1.2 GLX felszereltségű modell jutott.
Ha az ember megnézi az autó méreteit és azt figyelembe véve veszi meg, nem fog csalódni. A Splash kitűnő választás egyedülállók, párok (idős és fiatal) számára, illetve 1-2 gyerekes családba 2. autónak. Ugyan aranyos a reklám a 2 gyerekkel, de ez NEM a nagycsaládosok autója. Én az egy szem lányommal sem merném hosszabb útra bevállalni a Splash csomagterét.
Erre az autóra is igaz, mint általában a kisebb Suzuki motorokra, hogy pörgetni kell, de akkor barátságosan fürge, főleg a városi forgalomban. A váltója ugyan nem Liana puhaságú, de teljesen rendben van, korrektül kapcsolható. Jópofa megoldás a műszerfal nyúlványára való ültetés. A fékek korrekt módon lassítják a kicsikét, nem kellett izgulnom, hogy meg tudok-e állni. A fogyasztásról egyelőre nem tudok mit mondani, van az autóban 50 km.
A vezetőülés kényelmesen beállítható (még nekem is!!), sőt a mögöttem ülő sem kell, hogy amputáltassa a lábait. A belső otthonos, minden kézreáll, igazából 2 aprósággal volt gondom: egyrészt kevés info fér el a kijelzőn (vagy összkm vagy napi, vagy fogyasztás) egyszerre, a kapcsolgatáshoz meg nem elég kézreálló a kapcsoló. A nagyobbik gondom, hogy a gumi vagy műanyag védőt kifelejtették a kuplung mellől (ahol alapesetben pihenteti az ember a lábát), ergo hamar ki fog ott kopni a szőnyeg. Kár volt kispórolni!
Nekem kívülről is tetszik a Csobbanás, csak az első lökhárító alját tehették volna magasabbra, mert nagyon könnyen beleakad bármibe, ami magasabb egy fekvő fűszálnál.
Ezért az árért egy jól felszerelt, megbízható, kellemes útitársat kaphatunk, ami ráadásul még a Swiftnek is konkurencia. Persze ki tudja meddig, mert a gyár honlapján láttam egy rusnya bejegyzést, hogy ez bevezető ár májusig.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu