Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 19 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Swift utólagos zajcsillapítása



 

Az egész úgy kezdődött,hogy születésnapomra kaptam egy erőlködőt meg egy szubcsövet...
 


Ezeknek  dolgoknak a legjobb helye az autóban van ugye, de ha van zene, akkor legyen már plusz szigetelés is. Maga a műtét nem nehéz, csak nagyon pepecselős. Le kell szedni a kárpitokat az ajtókról (pár csavar és patent).Utána van ezek alatt egy porzáró zacsi, amit csak óvatosan lehet leszedni, mert könnyen szakad (bár ezt is lehet helyettesíteni ezzel a "bitumenlappal"...ami tekercsben van:-) Ezek után zsírtalanítani kell a felületet (mi nitrohigítót használtunk), majd el lehet kezdeni a cucc felragasztását (na idáig volt egyszerű). Fontos, ha bevágtuk a lapokat és beigazítottuk a helyére, akkor kicsi teddyvel jól rá kell dolgozni a fémre meg egymáshoz is, hogy jól tapadjanak. Természetesen dupla rétegben ragasztunk, hogy a kívánt hatást érjük el. Ha ezekkel végeztünk, mehet vissza a zacsi meg a kárpit. Majd jöhet a többi ajtó. Szóban nagyjából ennyi, a képeken jól látszik minden. Időigényes (az öt ajtó egy egész napot vett igénybe), de szerintem megéri:

  • még szebben csukódnak az ajtók
  • jobb lesz a zene minősége
  • kissebb menetzaj
  • hőtartó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Írta és fényképezte: Tybee

2008. május 18. 20:39 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID7318

 Név:
 
Dátum: 2011. május 15. 20:10 
Szia!

Mennyivel csendesebb most a beltér 100 fölött?
Konkrétan milyen bitumenlapot használtál?
» Válasz erre
#ID7317

 Név:
 
Dátum: 2011. május 15. 20:06 
Szevasztok!

Érdekel ez az utólagos hangszigetelés, mivel 100 fölött engem zavar a menetzaj. Aki már leszigetelte a verdáját legyen kedves megosztani, hogy megéri-e? Mennyivel lett csendesebb?
Önmagában elég ez a bitumen vagy elférne még szigetelés?
» Válasz erre
#ID6820

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. április 17. 17:17 
Szia
Nyáron,hőhatására nem olvad le?
» Válasz erre
#ID6522

 Név:
 Vendég
Dátum: 2009. május 01. 16:01 
mivel lett felragasztva?
» Válasz erre
#ID6518

 Név:
 
Dátum: 2009. április 28. 12:26 
Sziasztok!
Nekem is van szigetelésem, annyi hogy nekem nem ze a fajta van, hanem sima bitulap, öntapadós. Én is ugyanigy csináltam, a sajátom volt az első és nem volt nehéz. De érdemes alaposan előkészülni és elődolgozni. Mert makacs anyag. :-)
Ha esetleg valakit érdekel, tudok képet küldeni.
Üdv: Flow
» Válasz erre
#ID6435

 Név:
 highlander
Dátum: 2009. február 04. 18:46 
Írj PM-et a cikk szerzőjének!
» Válasz erre
#ID6428

 Név:
 pizza
Dátum: 2009. január 23. 14:48 
Hali mennyiből lehet ezt a történetet megúszni? Hol lehet beszerezni mármint az utólagos szigetelést.
» Válasz erre
#ID6395

 Név:
 Vendég
Dátum: 2008. november 19. 17:04 
"Miért nem szigetelik gyárilag?"

Kicsi occsó Suzuki.(Nekem is ez van) Sok x kicsi píz, az sok píz. Ebbe a kategóriába ez fér bele.
Dolgoztam az Audiban is ott szigetelték a TT-éket bitumenlappal + kb 3 centi vastag szövetszerű valamivel MINDENÜTT. Nem is volt hangos csak drága... 10 milla az alap.

» Válasz erre
#ID6227

 Név:
 
Dátum: 2008. május 30. 22:59 
:-)))
» Válasz erre
#ID6223

 Név:
 
Dátum: 2008. május 29. 23:46 
Kicsit utánanéztem a neten a hangszigeteléses megoldásoknak és rájöttem, hogy igencsak alulbecsültem az 50 ezer ft-os plusz költséget (gyári áron, munkabér és járulékaival számolva), ha az nemcsak az ajtókra terjed ki. Igényes anyagokkal mindenhol kipakolni nem is egyszerű és odalenne vele a Tesco gazdaságos Suzuki üzleti modell :-)
» Válasz erre
#ID6221

 Név:
 
Dátum: 2008. május 28. 23:21 
Így is van,ahogy Kopasz cartárs mondja!
+ a kategóriába nem tartozik bele a teljes zajcsillapítás:-(
Nagyon minimális van az ajtókban(ez le is lett fotózva),az alja viszont egész korrekt:-)
» Válasz erre
#ID6220

 Név:
 
Dátum: 2008. május 28. 19:14 
lehet ám ezt tovább is fokozni, mondjuk egy teljes autó-belsőtér kipakolással és komplett burkolással, amibe beletartozik a tűzfal, a padlólemez, az ajtók, satöbbi
több rétegben, kívül-belül


miért nem így csinálják eleve?
nincs rá igény (és ne írja ide 20 ember, hogy de van, mert az még nem igény) ;)
» Válasz erre
#ID6216

 Név:
 
Dátum: 2008. május 28. 00:52 
Japán technológiával :-)
1. Előbb megfigyelek és fotózok egy első ajtó hangszigetelést.
2. Utána megcsinálok egy másik ajtót segítséggel.
3. Utána megcsinálok egy harmadik ajtót segítség nélkül, utólagos minőségellenőrzéssel.
Egy bökkenő van csak. A menetszélzajt úgy gondolom, hogy ez nem fogja csökkenteni (Ignis).
Van egy diesel Saxo is a családban, annak a motorterét sem ártana leszigetelni, csak félek, hogy esetleg elenged a ragasztás és beesik a szigetelő a motorba és környékének forgó alkatrészei közé.
» Válasz erre
#ID6214

 Név:
 
Dátum: 2008. május 26. 00:37 
Hozd el,mi szívesen megcsináljuk Neked:-)
» Válasz erre
#ID6213

 Név:
 
Dátum: 2008. május 25. 00:26 
Igen, köszönöm, így már érthető. Amit viszont ezek alapján nem értek, hogy gyárilag miért nem csinálják meg. Az eddig leírtak alapján kb. 50 ezer ft-tal kerülne többe az autó, ha rendesen megcsinálnák a hangszigetelését gyárilag. Ennyit simán kifizetnék (akár utólag is) az autóm hangszigeteléséért. Viszont én nem szívesen csinálnám meg, mert tuti, hogy elcsesznék vele valamit (patent törés, porzáró fólia felsértése stb.). Persze ha egyszer megmutatná valaki, biztosan nem tűnne nehéznek.
» Válasz erre
#ID6212

 Név:
 
Dátum: 2008. május 24. 23:16 
Ez így van,ahogy Kopasz cartárs leírta;-)
» Válasz erre
#ID6206

 Név:
 
Dátum: 2008. május 24. 13:04 
az ajtókárpitot ha leszeded, akkor van ott egy lemezfelület
ennek van külseje, ami az utastér felé néz, meg egy belseje ami az ajtó belseje felé néz, meg a túloldali lemeznek van belseje, ami megintcsak az utastér felé néz

így már érthető?
» Válasz erre
#ID6205

 Név:
 
Dátum: 2008. május 24. 00:17 
Motorháztetőre is lehet ragasztani belülről?
Nem értem, hogy lehet külső lemezfelületre ragasztani. Az már az autó külseje, nem?
» Válasz erre
#ID6201

 Név:
 
Dátum: 2008. május 21. 20:35 
Köszönöm az infókat
» Válasz erre
#ID6187

 Név:
 cicabácsi
Dátum: 2008. május 19. 21:35 
Az amit a cikk szerzője használ az a Soudal cég Soudaband nevű cucca amit akár a Praktikerben is megvásárolhatsz a tetőfedő osztályon.
Ezt a kéményeknél használják , a kémény és a bádog között.Az ára 4800 körül van egy 15cm széles tekercs , ami 10 méter hosszú.
Nekem is ilyennel van megcsinálva a mostani autóm , annyi különbséggel , hogy én nem csak a belső lemezfelületeket ragasztottam be vele , hanem a külsőt is teljesen telibe borítottam vele és így egy zárt ládát képez.
Egy tekercs 2 db SX4-es ajtóra elég ezzel a külső-belső technikával.
» Válasz erre
#ID6186

 Név:
 
Dátum: 2008. május 19. 21:32 
Winettoo:holnapra tudok pontos árat mondani.
Pü-n megkereslek;-)
» Válasz erre
#ID6185

 Név:
 Vendég
Dátum: 2008. május 19. 21:25 
A bitumenlapba beleülni, hát nem mondom. :)))))
» Válasz erre
#ID6180

 Név:
 
Dátum: 2008. május 19. 15:55 
Ültem benne. :) Nagyon jó lett. :D
» Válasz erre
#ID6179

 Név:
 
Dátum: 2008. május 19. 15:36 
Wow!!

Én is akartam csinálni de marha drága az a bitumenlap:(
Nem tudsz olcsón?:DD
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu