Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 10 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Üzemanyagcellás SX4 FCV



Nagyít
Nagyítás


Japánban hivatalosan is engedélyezték a Suzuki első SX4-es üzemanyagcellás változatának tesztelését. A General Motors által gyártott üzemanyagcella 80Kw-ot termel, amelyhez egy 70 MPa nyomású hidrogéntank csatlakozik. Az autó végsebessége 150 km/h. Hatótávolsága jelenleg 250 km.
A Suzukinak nem ez az első próbálkozása az alternatív meghajtás területén, ugyanis 2003-ban és 2005-ben már kísérletezett az akkori Wagon R modellek hidrogénhajtású átalakításával.
 


Hivatalos sajtóközlemény:

A Suzuki új SX4-FCV üzemanyagcellás modellje

A Suzuki közúton is tesztelheti új SX4-FCV üzemanyagcellás gépjárművét, melyet a G8-ak találkozóján állít majd ki

 

A Suzuki Motor Corporation kompakt üzemanyagcellás járművet fejlesztett, amelyet SX4-FCV névre keresztelt. Az autó közúti tesztje most kapott zöld lámpát a japán Földművelési, Infrastrukturális, Közlekedési és Turisztikai Minisztériumtól.

A Suzuki 2001 óta a General Motorsszal közösen fejlesztette a járművet. A vállalat minisztériumi engedéllyel eddig három üzemenyagcellás modellt tesztelt közúton: 2003 októberében az MR Wagon-FCV-t és a Wagon R-FCV-t, majd később, 2004 decemberében ismét az MR Wagon-FCV-t.

Az SX4-FCV kiváló futási teljesítményt produkált a GM által gyártott nagy teljesítményű üzemanyagcella segítségével, amelyhez a Suzuki fejlesztett 70 MPa-os hidrogéntartályt és könnyű, kompakt kondenzátort, amely a fékek használatakor nyert energiát az üzemanyagcella terhelésének csökkentésére fordítja gyorsításkor. A Suzuki azt tervezi, hogy az SX4-FCV-t a közutakon is teszteli, és ennek eredményei alapján fejleszti a modellt a későbbi kereskedelmi használatra.

A G8-ak július 7-én kezdődő Hokkaido Toyako Csúcstalálkozójának alkalmából a Suzuki a találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítja ki az autót.

Az SX4-FCV paraméterei

Üléskapacitás: 5 fő

Hossz x szélesség x magasság: 4.190 mm x 1.730 mm x 1.585 mm

Tengelytáv: 2.500 mm

Üzemanyagcella kimeneti teljesítménye: 80 kW

Motorteljesítmény: 68 kW

Üzemanyag: nagynyomású hidrogén (70 MPa-os tartályban tárolva)

Nagyfeszültség: kondenzátor

Maximális sebesség: 150 km/h

Hatótávolság: 250 km

 

Suzuki International Europe

European Marketing Center


2008. június 25. 00:51 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID6241

 Név:
 Tompici
Dátum: 2008. július 01. 22:22 
Hivatalos sajtóközleménnyel bővült a cikk.
» Válasz erre
#ID6240

 Név:
 nagyger
Dátum: 2008. június 25. 17:53 
WOWW!!!! Végre!
Remélem az elektromotoro meghajtás terén fognak "lesni" a Mistubishi által felvásárolt Eliica féle "okosságokból", lásd számítógép vezérelt e-motor tekercselés!
( http://hu.wikipedia.org/wiki/Eliica )
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu