Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 29 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Interjú Isao Ozawa vezérigazgató úrral



A zalacsányi találkozón a programok közé beiktattunk egy interjút is, amelyet a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójával készítettünk.  Remélhetőleg a késedelmes közlés ellenére sok, még jelenleg is aktuális kérdésre kapunk választ.
 
Köszönjük, hogy vezérigazgató úr elfogadta hétvégi meghívásunkat és velünk ünnepli az egyesület születésnapját.  Az egyesület történetében ez egy kivételes alkalom.

Köszönöm a meghívást,  örömmel veszek rajta részt.  

Tudjuk, hogy a hétvégéi igen zsúfoltak, mivel nagyok sok, a  Suzukihoz kapcsolódó eseményen kell részt vennie.  Elfoglaltságai ellenére  mennyire jellemző, hogy családjával  tud kirándulni, pihenni?

Igyekszem a családommal minél több időt tölteni és igyekszünk a lehetőségekhez képest minél jobban megismerni az országot. Nagyon jók a tapasztalataink, annak ellenére, hogy a  legtöbb japán nem jár vidékre.  

Mióta Magyarországon tartózkodik, nagyon sok kereskedésben járt, mennyire elégedett a magyar kereskedőkkel összehasonlítva más országok kereskedőivel?

Nincs túl nagy tapasztalatom a külföldi kereskedőkkel kapcsolatban, de minden európai kereskedéstől elvárjuk, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsanak a vásárlóknak és minél több  ügyfél legyen elégedett a márkával. A magyar kereskedők más helyzetben vannak egyébként, mert az országban piacvezetők vagyunk az eladásban és hazai gyártású terméket árusíthatnak.

Azok, akik már jártak a Suzuki esztergomi gyárában tapasztalhatták, hogy az általánosan ismert  szervezeti felépítéstől és kultúrától eltérő a Suzuki felfogása, más szervezeti kultúrát honosított meg.  Kérjük mutassa be a Suzuki szereveti kultúrájának főbb elemeit.  

A szervezeti kultúránk egyik fő eleme, hogy a vállalatnak egy irányba kell mennie és minden dolgozó egyenlő. Természetesen nálunk is vannak különböző pozíciók, amelyek az irányításhoz és a döntéshozatalhoz szükségesek, de a vezetők nem különülnek el a dolgozóktól. A vezetők a dolgozóik között, velük együtt vannak jelen. Minden vezető személyesen megkereshető az ötletekkel, problémákkal. Ezért sincsenek nálunk külön szobák, hanem mindenki egy nagy teremben dolgozik . Általában egy asztal körül csoportosulva beszéljük meg a napi teendőket. De ez igaz a gyártás folyamatára is, a részlegvezetők a munkatársaik között folyamatosan jelen vannak, ha hiba jelentkezik képesek azonnal beavatkozni a gyártási folyamatba, segíteni.

Az elmúlt pár hónapban mindenki előtt ismertté vált a világméretű gazdasági válság okán felmerülő problémák, amelyek az autóipart is elérték. A Suzukinak milyen válasza van  erre? Hogyan tudja megvédeni jelenlegi pozícióját?

Nagyon nehéz kérdés. Már látható az eladásban a csökkenés, de mivel folyamatosan változik a gazdasági környezet, ezért a jövő évre nincsenek konkrét terveink. Nem tudunk éves tervet készíteni. A taktikánk az, hogy hónapról-hónapra alkalmazkodunk az igényekhez, melyek során bizonyosan sok nehéz döntést kell hoznunk.

A tulajdonosokat nagyon érdekli, hogy a kényelmi felszerelések listáját milyen tervek alapján határozzák meg? Sok esetben találkozunk olyan kényelmi berendezés hiányával, amely érthetetlen miért nem szerepel egy európai modellben, holott az USA-ban szinte minden autóban már benne van. Példaként említhetnénk  a tempomat esetét.  

A különbség oka elsősorban a tömeges igény egy-egy kényelmi felszerelési elem esetén. Az említett specifikációs különbség oka az is, hogy USA-ban sokkal lassabban és biztonságosabban vezetnek. Nagyon sok egyenes és hosszú útszakasz van, amelyen érdemes használni a tempomatot. Általában az európai vásárlók gyorsabban vezetnek, viszonylag kevés a hosszú egyenes útszakasz és az európai igények sem jelentkeznek tömegesen. Ebből adódóan, amire nincsen tömeges igény azt nem éri meg gyártani, hiszen jelentős többletköltséggel jár.
Jellemzően ilyen az automata váltó esete is. Az USA-ban szinte mindenki az automata váltós modelleket keresi, míg Európára inkább a kézi váltó a jellemző. Persze a váltók vonatkozásában érzékeljük az elmozdulást, hiszen Európában is egyre többen keresik az automata váltót, így a mi kínáltunkban is megjelent.

Hogyan mérik fel a vásárlói igényeket egy-egy modell esetén és mennyi időbe telik ezek beépítése a gyártásba?

Új modellek készítésénél vagy modellváltás esetén a mérnökeink és a marketinges kollégák egy csapatba állnak össze. Kiválasztanak ügyfeleket és ezektől gyűjtik be az információkat, hogy milyen igények vannak, de ebbe a munkába besegítenek a kereskedések is. Példaként említhetem, hogy Splash bemutatása után használhatósági minőségi felmérést végeztünk az autóról. Jelentős dolgozói flotta volt kiadva a vállalaton belül is. Maguk a dolgozók is készítettek jelentést az autóról, hogy amin még lehet, azon változtassunk, módosítsunk, illetve a módosítási javaslatok belekerülhessenek a későbbi fejlesztésekbe.

A Suzuki környezettudatos magatartása sokak előtt ismert. A jövő tervei között euró 5-ös gázkibocsátási előírásoknak történő megfelelés vagy az üzemanyagcellás gyártást részesítik majd előnyben?  

A rövid távú tervekben a méretbeli csökkentés az elsődleges szempont, kisebb és hatékonyabb környezetbarát motorok gyártására összpontosítunk. A közép és hosszú távú tervek között szerepelhet a hybrid technológia. Ennek pontos ideje nem ismert, mivel a hybrid fejlesztése nagyok sok időt igényel és egyelőre igen drága.  

Tudna-e említeni olyan érdekes történetet, amely a magyar emberekhez köti?

Érdekes, hogy a japán és a magyar nevek írása azonos. Elöl van a családnév , majd ezt követi az utónév. Nyugat-Európában és a világ sok részén ez pont fordítva van, így megszokásból a nevemet rendszeres másképpen írják, mint ahogyan azt kellene. Nekem az is érdekes volt és megszokást igényelt, hogy Magyarországon vannak olyan családnevek, amelyek egyébként általában utónevek. Példaként említhetem Csaba családnevű munkatársaimat.  

Mióta hazánkban él találkozott-e olyan étellel vagy itallal amelyet nagyon megkedvelt?

A gulyás a kedvencem, nagyon ízletes étel. Mivel nem fogyasztok alkoholt, ezért sajnos a magyar borokról csak hallomásból tudom, hogy kiválóak.

Zalacsány, 2008. november 22.

2008. december 16. 20:52 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu