Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 19 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Hírek a Suzuki világából



Maruti Suzuki által fejlesztett kisautót tervez piacra dobni a Volkswagen közös márkanév alatt Európában.
A német autóóriás  aki a japán Suzuki Motor Corporation majdnem 20 százalékát vette meg, feltehetően a Maruti Suzukitól (aminek 54 százalékát birtokolja a Suzuki Corp.)  fogja beszerezni a kisautóit.

 


 

 

Mig a Suzuki a kicsi és kompakt ferde hátúak kiforrott technológiáját adja, a Volkswagen (VW) a zöld tapasztalatait -amit hybrid autók gyártásához alkalmaznak- osztja meg a Suzukival az együttműködés keretében.
„Európa a kisméretű kompakt autókra vált át az emelkedő üzemanyagárak és a klímaváltozással kapcsolatos növekvő aggodalmak miatt. A Suzukinak van tapasztalata a kisautók terén, a Volkswagennek nincs. A német cégnek viszont a környezetbarát technológia terén van sok tapasztalata, amire sok pénzt költött. A kettő kombinációja csökkenti az új autók kifejlesztésének költségét. A Volkswagennek erősebb eladói hálózata van Európában mint a Suzukinak, és beszerezett kisautókat saját márkanév alatt adhatja el. ” Mondta R C Bhargava, a Maruti Suzuki elnöke.
Bhargava hozzátette még, hogy a dízelmotorok terén is terveznek együttműködést. “A Suzukinak csak 1.3 literig van dízelmotorja, ami miatt a Fiathoz kötődik. De a Volkswagennek 1.3 liter fölötti dízelmotorokhoz van technológiája, amit megoszthat a Suzukival” A két cég Indián kívüli fejlődő piacokon való együttműködését sem zárta ki.
A Maruti Suzukinak már van hasonló megállapodása a Nissannal 50,000 A-Star legyártására az Európai piacra Nissan Pixo néven. Ez az üzlet zavartalanul folytatódik a jövőben is. 


India a Suzuki második legnagyobb gyártója és piaca a hazai után, ezért az Indiai tevékenységének kulcsfontossága van a VW-ennel való kapcsolatának. A Suzuki Corporation-nak több mint 2.5 milliós gyártókapacitása van a világon. Ebből az indiai a gyártókapacitás 32 %-át adja és innen származik a bevétel 20 %-a is. 
Szakértők szerint a technológia megosztás lehet az együttműködés kulcsa. A Suzuki erőssége a kompakt benzinmotorok gyártásában rejlik a 660köbcentitől (majdnem olyan kicsi mint a Tata Nano motorja) az 1.6 literig, ami az SX4-est is hajtja.
Ily módon a Suzuki és a VW megcsapolhatja egymás motor és járműtechnológiáját, ami lehetővé teszi az összefogást olyan fejlődő piacokon mint India.
„Drága dolog technológiát fejleszteni a semmiből, sok időbe és erőfeszítésbe telik, piaci részesedést lehet veszíteni miatta. Ez a megállapodás mindkét társaságnak lehetőséget nyújt, hogy egy nagy ugrást hajtson végre a számára ismeretlen területen”, mondta Abdul Majeed, a Pricewaterhouse Coopers gépjárműrészlegének igazgatója.
„A VW jelenléte az indiai piacon eléggé gyerekcipőben jár, míg a Marutinak több mint 25 éves tapasztalata van. Ha új autókat fejlesztesz ki, akkor azt a helyi piac igényeihez kell illeszteni. A Suzuki számos ehhez hasonló erőforrást bocsájt rendelkezésre, aminek nagy hasznát veheti a VW az indiai tevékenysége során”, tette hozzá.
A VW felkészül, hogy néhány hét alatt nagyot csobbanjon Indiában amikor kiadja az új Polot, ami egy alsó-közép kategóriájú ferde hátú autó. Több év óta ez lesz az első alakalom, hogy egy multinacionális cég Indiában kisautót kezd gyártani.
Az autót Chakanban fogják készíteni az új 580 millió eurós Pune üzemben, 11000-es éves kapacitással.  Az üzem 160000-180000 egység előállítására is képes évente.
A VW India vezetői nem nyilatkoztak arra hivatkozva, hogy még nem kaptak értesítést az anyacégtől. K K Swamy, a Volswagen India ügyvezető igazgatója és alelnöke azt mondta „Még túl korai lenne nyilatkoznom”.
Jelenleg négy VW modell kapható Indiában: a Beetle, a Passat, a Jetta és a Touareg. Csak a Passatot és a Jettát szerelik a Skoda Aurangabad-i üzemében, míg a Beetlet és a Touareget importálják. Szeptemberig 955 Volkswagen eladását tervezik. 


A Maruti Suzukinak 13 modellje van az indiai piacon és két gyártóüzemmel rendelkezik  ( Gurgaon és Manesar Haryanában) , együttesen egymilliós gyártókapacitással. A Manesar üzemet, ami a legújabb a kettő közül, úgy alakították ki, hogy megfeleljen a Suzuki Motor Corporation és a Maruti Suzuki globális céljai számára. A cég egy dízelmotor üzemet is birtokol 300000 motor per év kapacitással Manesarban.

 


2010. március 12. 22:01 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu