Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 11 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

2005-ös Suzuki Swift 1.3 GS vs 2010-es Suzuki Swift 1.2 GS



A tesztelés folytatódik........



Tomoka már leírta, hogy kitől és milyen módon jutottunk az új  hazai gyártású Swift tesztautóhoz és a benyomásait meg a véleményét is megfogalmazta az új autóról.

Én inkább összehasonlítom a régi és az új modellt. Hálás vagyok a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy ezt megtehetem.


 

Először az új kocsit körüljárva, kívülről vettem számba a különbségeket. A legfeltűnőbb a nagyobb hosszított és domborított első-hátsó lámpák voltak. A rádióantenna is hátra került. Végre a hátsó ablakmosó fúvóka az alaphelyzetben lévő törlőlapát fölé került. A hátsó ajtó nyílása kisebb lett, mint a régebbi modellé. Magasabban van a széle, ezért nehezebb a csomagtartóba bepakolni. A csomagtartó világítása átkerült a jobboldalról a baloldalra, a rakományakasztó meg balról jobbra került. A változtatásnak látszólag semmi értelme nem volt. A csomagtér aljában aranyos, de haszontalan rekeszek találhatóak.


 

A kocsi belsőterében több változás is van az előző modellhez képest. Az „anyósülés” alól eltűnt a fiók. Az ajtókba olyan palacktartót raktak, amibe tényleg bele lehet tenni egy palackot, ilyen a régebbi GS-ben nem volt. Az ajtókon lévő könyöklők enyhén előre döntöttek, nem úgy, mint az elődben, amiben vízszintesen vannak elhelyezve. Az új modell két belsőtéri lámpát kapott, egyik maradt elöl, a másik a tető közepére került. A belső tükör a tetőről lekerült és a szélvédőre ragasztották. Ez egy jó döntés volt. Az ülések kényelmesebbek lettek, mint a 2005-ös modellben. Jobb oldaltartást adnak. A vezetőülés pozícióját szélesebb határok között lehet állítani, amit, az újdonságot jelentő, mélységében is állítható kormánypozíció is segít.


 

 


A műszerfal közepéről eltűnt a kombinált kijelző. Ezeket a funkciókat beépítették a központi műszeregységbe. A műszerfal felső-, középső részén egy kis tárolórekesz kapott helyet. A középkonzolba integrált audiórendszer kibővült egy kihangosítóval (Bluetooth) és egy USB csatlakozóval. E két utóbbi egység nagyon hiányzik az előző modellből, csakúgy, mint a tempomat, amit az új modellben is a kormányról lehet vezérelni. A 2010-es modellben lévő audiórendszernek szebb hangzása van, mint az elődnek volt. Több mély és magas hangja van, szebben szól. A beépített digitális klíma is komoly előrelépés a régebbi modell manuális klímájához képest. A Start/Stop rendszer első látásra nem sok újdonságot mutat a régi kulcsnélküli indításhoz képest. Jobban megvizsgálva aztán kiderül néhány lényeges különbség, úgymint a kuplungkinyomás nélküli indítás tiltása, vagy a részleges áramellátás bekapcsolása (ACC üzemmód). Az ACC üzemmód lehetővé teszi, hogy álló motor mellett csak az audiórendszer és a szivargyújtó kapjon áramot.


 

 


A régebbi Swifthez képest feltűnően könnyű a kuplungpedál kinyomása. A váltó még precízebb, pontosabb váltást tesz lehetővé elődjével szemben. Az elindulás is újszerű érzést kelt a régebbi modellel szemben. A régebbi Swift robbanékonyabb dinamikusabb autózást nyújtott. Az új modellel kicsit „öregurasan” lehet menni, ezt is lendületből lehet jól vezetni. Kormányzás és úttartás terén már megint az új modell teljesít jobban. Precízebb kormánymű és a feszesebb futómű együttesen kitűnő vezetési élményt nyújt, még akkor is, ha a robbanékony, sportos, nagyautós „fíling” el is marad. A 2010-es Swiftben lévő fékek kitűnően végzik a dolgukat, sokkal érzékenyebb, mint az előző modell fékje. Precízen, jól adagolható, könnyű hozzászokni a 4 tárcsafékhez.

 

 

 


Szumma szummárum: Ez is egy kitűnő kisautó lett. Örülnék, ha a magaménak tudhatnám. Csak az árát sokallom.

Tibor001


2010. november 24. 17:56 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID7340

 Név:
 highlander
Dátum: 2011. július 12. 10:07 
Ha ez nem így lenne, unalmas volna az élet, mert mindenki Suzukival járna :)
» Válasz erre
#ID7339

 Név:
 nagyger
Dátum: 2011. július 12. 03:09 
Azért azt mindig is sajnáltam, hogy az eredeti rajzok, majd a koncepcióautók gyakorlatilag köszönőviszonyban sincsenek a végleges dizájnnal :(
» Válasz erre
#ID7110

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. november 28. 11:47 
Szerintem is, de már át lett írva amint látom.
» Válasz erre
#ID7108

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. november 28. 00:02 
És mi lenne ha egyszerűen csak új-új Swiftnek neveznénk? Az elég diplomatikus lenne szerintem...:)
» Válasz erre
#ID7107

 Név:
 ike
Dátum: 2010. november 25. 21:41 
Érdemes lenne belépni, vagy aláírni a postokat, mert a "vendég" bárkit takarhat, sőt, azt sem tudni, ugyanaz írta-e az összes "vendéhg"-postot.
» Válasz erre
#ID7106

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. november 25. 21:38 
Ike!
Úgy látom nálad a pont. :-)
» Válasz erre
#ID7105

 Név:
 ike
Dátum: 2010. november 25. 21:31 
Tyű, ide beszállok! :)
"A Suzuki Swift a Suzuki Motor Corporation alsó kategóriás kisautója. 1983-tól kezdték el gyártani, eredetileg SA-310 néven, amit 1986-ban Swiftre (magyarul: Fürge) változtattak."
Vagyis, a Swift 1986 óta Swift!
Egyébként, jelen esetben a hazai gyártású Swiftről van szó, ebben a sorban pedig a 3. generáció a jelenlegi.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift
» Válasz erre
#ID7104

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. november 25. 17:41 
Tibor!

Az első Swift az az 1983-tól 1989-ig gyártott típus volt (guglizz kicsit).


Az általad elsőként említett Swift igazából már a második széria (továbbá az 1992-2005-ig tartó gyártási dátum sem stimmel). Valójában 1989-től 2003-ig gyártották, igaz 1992-ben valóban átesett egy ráncfelvarráson.


Szóval a mostani 'új' már a IV. Swift (vagy ha mindenképp ragaszkodnál az 1992-től gyártott típus önállóságához, akkor immáron az V. Swiftet láthatjuk).

Most akkor Te nem tudsz számolni, vagy csak a Swiftekhez nem értesz? :)
» Válasz erre
#ID7103

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. november 25. 17:22 
Lehet hogy én sem tudok számolni...
I-es Swift: 1983-1989-ig
II-es Swift: 1989-2003-ig
III-as Swift: 2005-2010-ig
IV-es Swift: 2010-
» Válasz erre
#ID7102

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. november 25. 14:34 
Nem vagyok elfogult, a véleményemet és a tapasztalatomat írtam le.
Nem mehetek vissza csak 2007-ig, ha nekem 2005-ös az autóm és azzal tudtam összehasonlítani.
Hol írtam olyat, hogy teljesítményben, vagy gyorsaságban jobb lenne az új? Épp az ellenkezőjét írtam.
2-3 Km-nyi vezetésből ne vonj le komoly következtetéseket. Többszáz Km levezetése után már mondhatsz véleményt, addig legfeljebb benyomásaid lehetnek.
A felszereltség pedig nem megítélés dolga, hanem ténykérdés.
» Válasz erre
#ID7101

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. november 25. 14:17 
Számolni nem tudsz, vagy a szavakat nem érted?

I-es Swift: 1992-2005-ig.
II-es Swift: 2005-2010-ig.
III-as Swift: 2010-től.
» Válasz erre
#ID7100

 Név:
 
Dátum: 2010. november 25. 12:18 
Sziasztok......
Tibor001 kedves szaktársam egy kicsit elfogult az új 2010.-es Suzukival kapcsolatban......
Én ennél egy kicsit szigorúbban fogalmaznák.....
Én csak a 2007.-es évig mennék vissza....
A 2010.-es Suzukiban a külső és belső csinosnak mondott esztétikán kívül különösebb pozitív előre lépést nem nagyon tapasztaltam....
Nem vagyok megelégedve sem a teljesítménnyel sem a gyorsasággal (ötödikben kifejezetten lomha)
A különböző új kütyük ellenére is bizton állíthatóm,hogy mint árban mint felszereltségben és menetteljesítményben is a 2007.-es klasszisokkal jobb!!!!
Azt azért nem mondom,hogy nem kellene???...!!!
Hogy a viharba ne csak 3 MFt.- helyet
legyen az ára 2.500.000.-Forint és legyenek azok az extrák benne amik a 2007.-es verzióban benne vannak és akkor azt mondom,hogy rendben van a dolog!!!!!!
» Válasz erre
#ID7099

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. november 25. 11:31 
,,az új III-as Swift tesztautó"

Azért ha már állítólagos hozzáértők írnak egy típusról, némiképp érteni sem ártana hozzá...
Mert ez sem a III. Swift.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu