Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 16 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

A Suzuki IGNIS első féktárcsáinak cseréje



avagy, magad Uram, ha szolgád ( vagy esetleg pénzed ) nincsen!



Egy kép

 

Megkért egy CARtárs, hogy segítsek neki lecserélni a féktárcsákat, mert négy éves lesz a gépsárkány és a műszaki vizsgán nem fogadják már el a féktárcsák vastagságát, mert 15mm alatt vannak. A fékpofákat még nem kellett cserélni, azok bőven a minimum határ fölött voltak.

A féktárcsákat egyáltalán nem volt bonyolult dolog lecserélni!

 

KaCsa - IGNISKLUB - 2011

 

Gondoltam csinálok néhány képet és segítség képpen felrakom ide, hátha valaki még egyszer hasznát veszi.

1Egy kép

Először a kerékcsavarokat meglazítottuk, majd miután kiékeltük a túloldali kerekeket, megemeltük a kocsiszekrényt.

Egy képEgy kép

A kocsiszekrény megemelése után tartóbakokat raktunk alá, hogy ne csak az emelő tartsa az IGNIS súlyát. (Ez nem látszik a képen), de fontos!!!

Ezután kitekertük a kerékőr tőcsavarját is.

A féktárcsának a gyári vastagsága kb. 17mm és minimum 15mm-nek kell lennie.

Egy képEgy kép

Mivel ezeknél a tárcsáknál nem volt meg a 15mm, cserére szorultak a vizsga elött.

A féknyereg leszereléséhez szükség van egy “E18” -as torx fejre. Enélkül nem megy a dolog.

Egy kép

Először az alsó, majd a felső torx csavart távolítottuk el.

Egy képEgy kép

Közben tartva a féknyerget, hogy ne húzza a fékcsövet még véletlenül sem.

Egy képEgy kép

Ezután kettő darab M8 -as csavart betekertünk azokba a menetes furatokba, amit direkt a féktárcsa lehúzására alakítottak ki segítség képpen.

Egy kép

Egy képEgy kép

Egy képEgy kép

Ezután az új féktárcsa felkerült a helyére, amit a két darab M6 -os süllyesztett fejű csavarral rögzítettük.

Egy képEgy kép

A csavar mielött a helyére került, kapott egy kis szilikonzsírt.

Egy képEgy kép

Majd visszakerült a féknyereg is! Leellenőriztük, hogy minden csavar a helyén van-e, ezután készre húztuk őket.

A kerékőr csavarját is visszaraktuk és azt is meghúztuk.

Visszaraktuk a kereket, majd egy képzeletbeli nyolcas vonala mentén meghúztuk a csavarokat.

Leeresztettük a talajra az IGNIS-t és a kerekek csavarjait véglegesre húztuk, majd néhány kilóméter megtétele után ismét ellenőriztük a csavarok meghúzását. Ez nagyon fontos dolog!!!

 

2011. október 29.

- KaCsa -

 


2011. november 02. 14:55 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID7561

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2012. március 05. 09:32 
Nekünk is le kellett fúrni.
» Válasz erre
#ID7560

 Név:
 
Dátum: 2012. március 05. 07:51 
Sziasztok. Két dolog kimaradt, a féktárcsa rögzítő M6-os csavart általában úgy kell lefúrni, mert be van állva. Az új féktárcsa felszerelése előtt célszerű egy kis smirglizéssel eltávolitani a rozsdát és a fékport a kerékagyról.
» Válasz erre
#ID7413

 Név:
 
Dátum: 2011. november 05. 08:44 
Koszi, nagyon hasznos cikk
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu