Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 9 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

IGNIS világítás kapcsoló gyújtásról való működése



Biztos előfordult már némelyikőtökkel, hogy rajta maradt a világítás az autón miután elhagyta azt, hiába csipogott a figyelmeztető csipogó, aminek aztán a lemerült akkumulátor lett a következménye!

Ezt a problémát kívánja orvosolni Mikley CARtárs, pártoló klubtagunk megoldása.

Idegesítő ha világítás rajta marad a kocsin, miután a gyújtást levettük róla.

001

A leírássért a Bővebben >> gombot kell megnyomnod!

 

002

Pár bekötési tudnivaló:

1- Aksi negatív pont (test)
2- +12V= , azt hiszem ez is direktbe megy
3- fényszóró (7-est lábbal köti össze)
4- helyzetjelző (7-est lábbal köti össze)
5- (A te fényképedet ez lyukas süket ha jól látom)
6- fényszóró magasság állító (4 feszültség tartományba ad feszültséget)
7-+12V=,  ezt kapcsolója a fényszóróra és a tompítottra
8- A 7-es megegyező pont, ez nincs bekötve
9- belső világítás kapcsoló
10- műszer világítás erősség
11- n.a.
12- hátsó ködlámpa kapcsoló megnyomva (1-es lábbal köti össze)
13- első ködlámpa kapcsoló megnyomva (1-es lábbal köti össze)
14- (csak gyújtáskor) +12V= direktbe, ez elvileg mindig ott van

Mi a 14-es és az 1-es kábelt használjuk fel a relé húzó tekercsének a vezérlésére.

A könnyed visszaalakításért saru csatlakozókat használok.

Rövidzárvédelem miatt a 14-esre és az 1-esre „anya” véget teszek fel.

Mivel sok kábel nem áll a rendelkezésre, ezért elvágást nem javaslom.

Célszerűbb „lopni”. Legkönnyebb technika, hogy öngyújtóval a köpenyt picit megmelegítjük és amikor látszódik, hogy elkezd bugyogni, akkor a hüvelyk új és mutató új körmünkkel gyorsan rántani egyet, ha nem jött le a köpeny, akkor újra melegíteni és megismételni.

Ezután a saru csatlakozót átfűzve ráforrasztjuk és zsúgorcsővel leszigeteljük.

A 7-es kábelt simán el kell vágni, a csatlakozó felöli végére „apa”, a másik végére „anya” saru csatlakozót teszünk és zsugorcsővel szigeteljük.

Előkészítjük a relét.

Ehhez célszerű egy autó relét venni.

Azért célszerű, mert az egybe van öntve a saru csatlakozóval van ellátva, és jól tűrik viszonylag a rázkódást.

Egy kép

A relé behúzó tekercsére 1 diódát helyezünk, úgy hogy a katód a 14-es csatlakozóból jövő pozitív ágra, az anód az 1-es csatlakozóból jövő testre fog rámenni.

Egy kép

 

2016 - mikley


2016. augusztus 01. 11:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID8706

 Név:
 TedLapidus
Dátum: 2016. szeptember 13. 14:16 
Remek ötlet!
A korábbi autómban úgy volt megoldva, hogy a gyújtás nélkül a rádió cca 20 percig ment, aztán magától lekapcsolt. Valami időkapcsolóval gondolom megoldható lenne.
Ha készül ilyen térv, engem érdekelne!
» Válasz erre
#ID8703

 Név:
 mikley
Dátum: 2016. szeptember 06. 10:34 
ezt megtudod csinálni ha a rádióba a gyújtás +12V ot felviszed, viszont ez nem szerencsés, mert ha úgy marad akkor lemerül az aksid, akkor viszont célszerű az ajtó zártól függővé tenni, vagyis ha az ajtót bezárod akkor ne menjen tovább a rádió, persze az ajtót akkor is bezárhatód ha gyújtást ráadod, szóval ha az ajtó nincs bezárva (nincs lent a stift) vagy ha gyújtás rá van adva akkor menjen a rádió.
úgy is egy komfort elektronikát tervezek, lehet ötletnek ezt is beveszem.
» Válasz erre
#ID8702

 Név:
 TedLapidus
Dátum: 2016. szeptember 06. 10:11 
A másik, ami másik autóból átülve tapasztaltam és hasznos lenne, az az, hogy a rádió szóljon akkor is, ha a slusszkulcsot kihúzom...
» Válasz erre
#ID8681

 Név:
 mikley
Dátum: 2016. augusztus 15. 12:50 
Hát gáz nem gáz, de engem pl zavar a csipogó, és csak akkor csipog ha a világítás fennmarad, illetve ha már nincs gyújtás nincs világítás ergo nincs csipogás. Van egy kapcsoló ami ezt a relét kikerüli, így ha kell csipog.
Nekem egyébként se csipogjon mert halál idegesítő.
Nem hagyom bent a sluszkulcsot, és a világítást nem hagyom rajta véletlen.
persze így már rajta hagyom.
Szerintem ezzel az átalakítással kitolom a világítás kapcsoló élettartamát.
Kicsit zavart hogy inditáskor ráterhel a világítás az aksira, de már megoldottam, hogy az is indításkor amíg tekerem a bendinxet megszakítja a világítást.
» Válasz erre
#ID8680

 Név:
 Sapa
Dátum: 2016. augusztus 11. 16:46 
Azért az már elég gáz, ha valaki nem hallja meg a csipogót...
» Válasz erre
#ID8658

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2016. augusztus 01. 11:16 
Nekem régebben a FIAT UNO -ba volt így megoldva gyárilag.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu