Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 12 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Az IGNIS világításkapcsolójának pirosítása



 

Amikor megkaptam az új autót és jobban szemügyre vettem nekem is feltűnt az az apró dolog, amit már több IGNIS tulajdonostól hallottam és ami szerintem minden ember szemét bántja aki megnézi a műszerfalat, momentán az, hogy minden pirosan világít kivéve a világításkapcsolót. Mondom magamnak – Hát ez már mégsem maradhat így! –

 
Az IGNIS világításkapcsolójának pirosítása


KaCsa - IGNISKLUB
 

 

Bizony nem is maradt úgy. Néhány munkaóra ráfordításával megcsináltam, hogy pirosan világítson a világításkapcsoló, ezzel nem megbontva azt az összhangot, amit a műszerfal piros világítása produkál.

Először is ki kellett emelnem a kapcsolót a helyéről ami nem bonyolult, de nem is egyszerű feladat. Kettő darab műanyag lapocskát (pl. telefonkártya) kellett becsúsztatni a kapcsoló jobb és bal oldala mellett. Arra azonban vigyáznom kellett, hogy ne túl erőszakosan végezzem a műveletet, mert ekkor előfordulhat, hogy a kapcsolót csak nehezen lehet kivenni, mert a kapcsolót rögzítő fülecske elhajlik. Ezért csak óvatosan a lapocskák behelyezésével!

Miután ez megtörtént a világítá
skapcsolót magam felé húzva kivehettem a helyéről.

 

Nagyít

Amikor kiemeltem a kacsolót és szét akartam szedni nem kellett a világítás forgatógombját külön levenni, sem a ködlámpák gombjait azok majd jönnek a burkolattal együtt.

Miután szétszedtem a kapcsolót elém tárult a 3mm-es ellenállással egybeépített sárga LED.

 
Nagyít Nagyít

Ennek a LED -nek a cseréje nem okozott problémát. Miután kiszedtem az eredeti LED –et, helyére egy 3mm –es nagy fényerejű LED -et tettem. Persze mivel ebben nem volt benne az áramkorlátozó ellenállás, ezt kívülről pótolnom kellett.

Miután ezzel megvoltam következett a másik nagy fényerejű és nagy sugárzási szögű LED behelyezése az izzó helyére. Hát ez egy kicsit bonyolultabb volt.

Először is a panelt kiszereltem a kapcsolóból vigyázva arra, hogy a 7db kis rugó szét ne ugorjon. Utána kiszedtem az izzót a panelből.

 
Nagyít Nagyít
 
Az izzó csúszó érintkezőjéről leválasztottam (levágtam a ponthegesztést, nem forrasztva van) az izzó lábait, majd kihúztam a műanyag házból.
 
Nagyít



Az SMD LED-hez hozzáforrasztottam az áramkorlátozó ellenállást és behelyeztem az izzó helyére. Sajnos a csúszó érintkezőhöz nem lehet forrasztani, ezért a panelhez forrasztottam a kivezetéseket. Többen kérdezhetitek miért nem használtam 5mm–es erős fényü LED–et, az nem jó? Hát nem. Ugyanis ezek a LED-ek csak 20-25 fokban sugározzák a fényt és itt most igazándiból oldalra, körbe kéne a fényt szórnia. Ezért választottam ezt az SMD LED-et ami 120 fokban sugároz nem kis fényerővel. Nem olcsó, de megéri és csak egyszer kell beruházni. Utána kiszolgálja az autót egész élete végéig (elvileg).







Miután az SMD LED-et a helyére raktam és beforrasztottam egy darabka alufólia darabkát ragasztottam fölé, hogy a kellő irányba világítson.
 
Íme a végeredmény:
 
Így szerintem jobban néz ki mint az eredeti sárgás-fehéres világítással.

Ha valakinek megtetszett a dolog, de nem tudja önállóan elkészíteni, nagyon szívesen segítek neki.



 
KaCsaIGNISKLUB

2007. augusztus 22. 20:31 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID8738

 Név:
 Nyuszi
Dátum: 2016. október 22. 18:46 
Kedves KáCsa! Minap jelzé nejem, hogy nem világít a világításkapcsoló gombjainak/tárcsáinak háttér-világítása. A klublapon szerencsére hamar reábukkantam roppant szakszerű „pirosítós” szakcikkedre, mely alapján bele merek majd vágni a megvilágítási hiba orvoslásába. Cikkedben írottakhoz pár egyértelműsítő infóra vagyon szükségem, s ehhez kérem szíves tájékoztatásod. A szerelést csak hétvégén tudom végezni, hisz hét közben feleségem munkába jár Hófehérkével. Ha tehát neki veselkedek, hétvégére mindennel rendelkeznem kell, hogy egyrészt időt ne veszítsek, másrészt lehet, hogy az alkatrészforrás-üzletek akkor zárva vannak. Első kérdésem: légy szíves add meg a „3mm-es nagy fényerejű LED” típusát/színét és az „áramkorlátozó ellenállás” műszaki adatait. Másik kérésem: légy szíves add meg az „SMD-LED” pontos típusát (ennek is van színe?) és a hozzávaló áramkorlátozó ellenállás adatait. Segítségedet előre köszönöm: Nagy Lajos
» Válasz erre
#ID6797

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. március 27. 21:01 
Amúgy azért sárgás mert ezt a kapcsolót gyárilag a G Astra-ba és az A Zafiraba gyártották. És csak beledobta gyorsan a suzuki.
» Válasz erre
#ID6465

 Név:
 Array
Dátum: 2009. március 21. 14:21 
Azt hiszem KaCsa részletesen, fotókkal dokumentált cikke sokkal alaposabb és jobb, mint amit én szülni tudnék.
http://www.ignisklub.hu/?cat=forum&do=posts&id=35

Bár amikor elkövettem az átalakítást, még nem olvastam, de pont úgy csináltam (a kapcsolónál, a vezetékezést és a jelfogót viszont nem a gyári módon és a gyári helyre gányoltam be)
» Válasz erre
#ID6436

 Név:
 highlander
Dátum: 2009. február 04. 18:53 
Várjuk a műtétről készített cikkedet!
» Válasz erre
#ID6429

 Név:
 B_Csaba
Dátum: 2009. január 23. 19:55 
Szia KaCsa!
Én is elkövettem az átalakítást, egészen másképp néz ki utána az beltér este. De ha már szétszedtem, nem hagyta nyugodni a fantáziámat az első ködlámpa kapcsoló helye a panelen. Utánaméregetve kiderült, hogy ki van vezetve, és a kábelkötegben is benne van a vezeték a világításkapcsoló mögött található, csak alulról hozzáférhető világításvezérlőig. Mivel nem akartam 29 ezer Forintot adni pusztán csak azért, hogy legyen egy ködfényszóró kapcsolóm, beforrasztottam egy roncs autórádióból kitermelt nyomógombot, és lőn, a világításvezérlő megfelelő kimenetén megjelent ködfényszóró vezérlés, amit már csak meg kellet relézni. Sajnos a motortéri relédobozba már nem jut el a vezeték a kötegben, így a relét utólag kellett bebarkácsolni. A legnehezebb művelet a ködzárófény gombja melletti kapcsolóval megyegyző formájú vak feldap nyomogombbá alakítása volt. Kellett hozzá tűreszelő, műgyanta, kis darab NYÁK, golyóstollból kitermelt rugó, kettőbe vágva... szóval egy élmény volt, legtovább a fedlap átalakítása tartott.
» Válasz erre
#ID47

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. szeptember 27. 16:38 
Bocsi, ha jól érzem baromságot kérdeztem :)
Ignised van.

Még1x bocs.
H.N.
» Válasz erre
#ID46

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. szeptember 27. 16:21 
Szia KaCsa!

Kérdésem a következő.
Milyen Swifted van? II-es? Évjárat? Mi júliusban vettük át az új Swiftünket, és teljesen más a műszerfala. Tudnál küldeni 1-2 műszerfal fotót? Kiváncsi lennék a különbségre.
A miénken az indexbajusz végén van a lámpakapcsoló.

emailem: hajnal@pstp.hu

Köszi
Hajnal Norbert
» Válasz erre
#ID32

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2007. szeptember 15. 23:06 
Ez nem ilyen egyszeru dolog. Minden LED-nek mas es mas a nyitofeszultsege, ha jol akarod csinalni a bekotest ezt tudni kell.

Az sem mindegy, hogy milyen szinuek, itt is mas-mas a nyitofeszultseg.

Persze lehet kb. erteket is mondani, de nincs ertelme. Azutan az sem mindegy, hogy hany darab ledet akarsz sorbakapcsolni.

Lehet pl. 6db ledet ugy bekotni, hogy mind a 6db-hoz kulon ellenallast raksz, de felesleges, mert harmassaval is rakhatod oket sorba egy darab ellenallassal, tehat 2x3darab LED+2 darab ellenallas. Olcsobb, kevesebb vezeteket hasznalsz es a LED-ek fenyereje is azonos, mert ugyan az az aram folyik mindegyik LED-en keresztul.

Azt mondom neked, ha van konkret elkepzelesed a ledek szinerol, darabszamarol, akkor keress meg a forumon es segitek neked kiszamolni az ellenallasok erteket!
» Válasz erre
#ID30

 Név:
 Vendég
Dátum: 2007. szeptember 13. 16:06 
Hány ohmos ellenállást használtál a ledekhez.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu