Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 24 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Suzuki IGNIS fűthető visszapillantó tükör utólag



Lassan eljön az idő, amikor egyre nagyobb szükség lehet a fűthető visszapillantó tükrökre. Mivel nekem egy IGNIS DDiS GLX-em van és ennek a típusnak gyárilag nem fűthető a visszapillantó tükre, ezért nekiláttam az átalakításnak.

007

Ennek az átalakításnak a munkafolyamatát szeretném most megosztani veletek.

Remélem a leírásnak hasznát veszitek ti is!

KaCsa - IGNISKLUB - 2011

 

Az első lépés és egyben talán az átalakítás során a legnehezebb, az eredeti tükörlap eltávolítása.

 

Ezt én egy kicsi órás csavarhúzó segítségével tettem meg úgy, hogy a tükörlapot befordítottam teljesen az autó felé és a piros körökkel jelölt karmokat kiakasztottam, amik a tükörlapot mozgató bölcsőhöz fogták azt.

 

Először az 1-es, majd a 2-es, aztán a 3-as, majd a 4-es és az 5-ös műanyag fülecskét akasztottam ki.

011

Ezután a tükörlapot a nyíl irányába le lehet tolni a félgömb alakú bölcsőről.

001

Itt lent látható a kiszedett bölcső, ami a tükörlapot tartja és mozgatja. Ezt persze nem kell kiszedni az átalakításhoz, csak érdekesség képpen szedtem ki, a megismerése végett.

003   004

Most következett életem egyik melléfogása, vásároltam egy utángyártott fűthető tükörlapot. Igaz, hogy fele annyiba került, mint a fűthető gyári tükörlap, de mint utólag kiderült nem éri még a negyedét sem. Persze ezt a vásárlás pillanatában még nem tudtam, ez csak a beszerelés után derült ki.

012   008

Már a tükörlap hátulján lévő műanyag sem nyerte meg a tetszésem, de hát ez volt, ezt kellett elfogadni akkor.

 

Felforrasztottam a fűtőszálhoz menő vezetékeket a tükörlap hátulján található forrfülekre.

013

Átfűztem a gyári kábelek mellett egy merev drótot, melynek segítségével behúztam a vezetékeket a helyükre.

016  

Visszaraktam a bölcsőt is a helyére, meghúztam a csavarokat.

019

Az ajtókárpit alatt található a csatlakozó, amibe be volt dugva az elektromos tükör csatlakozója. Az ajtón rögzített csatlakozó érintkezői közül a 4.lábon +12V mérhető bekapcsolt hátsó ablak fűtés esetén. A 8.láb a test. Erre a két érintkezőre kell csatlakoztatni a frissen behúzott vezetékeket.

023   020

A tükör csatlakozójában rögzítettem a fűthető tükörlaptól jövő vezetékeket. Az egyik vezetéket az egyik, a másik vezetéket a másik helyre. A sorrend mindegy, hisz egy polaritás független fűtőszálról van szó jelen esetben.

014

Ezt a műveletsort megcsináltam a másik oldalon is. Miután elkészült a másik oldal is, következett a próba. Minden remekül működött, ezért visszaraktam a kárpitokat és élveztem télen a fűthető tükör nyújtotta előnyöket.

 

Persze boldogságom nem volt teljesen felhőtlen. A cikk elején írtam, hogy az utángyártott tükör vásárlása nem volt jó ötlet, ugyanis a tükör hátlapjára ragasztott műanyag idom fülei, melyek a bölcsőbe kapaszkodnak, kb. fél milliméterrel hosszabbak voltak az eredetinél és ezért nem rögzítették rendesen a tükörlapot. Ennek következtében a tükörlap egy kicsit rezgett, remegett menet közben, elég zavaró volt.

006   007

Miután egy néhány kilométert (na jó, néhány száz kilométert) megtettem így, megszületett a megmásíthatatlan végső döntés, ez így nem maradhat tovább. Nem is maradt, vettem eredeti, gyári, fűthető tükörlapokat. Itt a képen a baloldalra való látható. Ezen a tükörlapon látható egy gravírozás is, a jobboldalra valón nincs gravírozás, a gyárin sincs.

022   021

Kicseréltem a tükörlapokat, leszedtem az utágyártottakat és felraktam a gyáriakat. A különbség azonnal tapasztalható volt. Nem rezgett, zizegett, csak simán tette a dolgát, amit egy jó fűthető visszapillantó tükörnek tennie kell.

 

Mindenkinek ajánlom, aki a csere mellett dönt és nem akar vele bosszankodni, hogy gyárit vegyen. Az igaz, hogy legalább kétszer annyiba kerül mint az utángyártott, de legalább hibátlanul működik. Nincs vele bosszankodás!

 

2011. november 06.

 

- KaCsa -


2011. november 06. 10:04 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID7424

 Név:
 
Dátum: 2011. november 16. 14:47 
Ez nagyon hasznos, viszont nekem meg kene majd segit hogy kialakitsam a vezetekeket mert nekem nincsen semmi gyarilag (GL model)
» Válasz erre
#ID7423

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2011. november 16. 13:22 
A cikkben szereplő kép az eredeti tükörlap hátulja = A cikkben szereplő második kép az eredeti tükörlap hátulja
» Válasz erre
#ID7422

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2011. november 16. 13:21 
AZ IGNIS-nél a GLX-nek elektromosan állítható a tükre, viszontl nem fűthető, hisz ezért cseréltem ki a tükörlapot! Az IGNIS-nél csak a gs-nek fűthető a tükre gyárilag, meg esetleg néhány limitált modellnek!

A cikkben szereplő kép az eredeti tükörlap hátulja, látszik, hogy nincs forrfül a vezetékeknek, csak a hült helye. A hetedik kép a gyári fűthető tükörlap hátulja, itt látszanak a forrfülek is már.

Az SX4-nél nem tudom, hogy hogyan van.

Szerintem SX4 tulajdonos kell a tuti válaszhoz.

Üdv.: KaCsa
» Válasz erre
#ID7421

 Név:
 ike
Dátum: 2011. november 16. 11:29 
Amelyiknek elektromosan állítható, annak fűthető is a tükörlapja, vagyis csak a GC-nek nem fűthető. De, elég megnézni a baloldali lapot, ha rajta a fentebb is láthatő gravír, akkor tuti fűthető.

Ez még az új Swiftnél is így van, ami erősen csodálkozom, mert térdlégzsákra futotta. :)
» Válasz erre
#ID7420

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2011. november 16. 09:03 
Szia Wagonadmin!

Gyárilag a sima IGNIS GLX-nek nem fűthető a tükre, csak elektromosan mozgatható. Ehez vásároltam fűthető tükörlapokat és kicseréltem őket.

A gyári, baloldalra való fűthető tükörlapon van gravírozás, a jobboldalra valón nincsen.

Az SX4-esek felszereltségét nem igazán tudom azt inkább egy SX4 tulaj tudná megmondani.

Ha nem akarod rátenni a kezed lehelj rá, hogy párás legyen és kapcsold be a hátsóablak fűtést, legalábbis IGNIS-nél azzal működik együtt gyárilag.

Ha fűthető, akkor azt kis idő múlva meglátod, mert ahol a fűtőszál megy, eltűnik a pára.

Lassan melegszik fel és sosem lesz olyan meleg, hogy lecsöppenjen a tükörlap, csak langyos lesz.

Üdv.: KaCsa
» Válasz erre
#ID7419

 Név:
 Wagonadmin
Dátum: 2011. november 16. 08:44 
"...vettem eredeti, gyári, fűthető tükörlapokat. Itt a képen a baloldalra való látható. Ezen a tükörlapon látható egy gravírozás is, a jobboldalra valón nincs gravírozás, a gyárin sincs. "

KaCsa Mester!
Az Ignis jobb oldali tükre fűthető???
Akkor az SX4 jobbos tükre is? (Jó, tudom rá kéne tenni a kezem, de akkor miért vannak a szakértő olvtársak??? :-) )
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu