Hybrid
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
uj_1
ecstar160
A 10 legújabb tag

#22868 Méruska
#22696 fam0us
#11855 mamuth75
#22618 pintyő
#22590 dmaci26
#22440 West988
#21791 Devilking
#22327 Bibe
#22177 sanyoka123
#22119 feri01
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 17 felhasználó olvas minket

Hirdetés
Union
urmysuzukiur2itt2
Ma 2020. szeptember 24. Gellért, Mercédesz napja van.
Suzuki Swift
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Swift - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Swift? 2237 db 2020. szeptember 21. 07:29:05
 Swift - Autóvillamosság 624 db 2020. szeptember 06. 08:33:03
 Swift - Technikai kérdések 2582 db 2020. augusztus 16. 20:29:26
 Swift - Tuning 647 db 2020. július 18. 15:03:00
 Swift - Autóhifi 612 db 2020. június 24. 18:32:03
 Swift - Fogyasztás 642 db 2019. április 13. 11:27:35
Friss cikkek

2020. 09. 16.

A Suzuki büszkén mutatja be az új, stílusos és sokoldalú kombiját, a Swace-t, amely sportos megjelenést, kifinomult menetstabilitást és fejlett hibrid teljesítményt kínál. A Swace a második modell, melyet a Toyota és a Suzuki közötti együttműködés keretében gyártanak a Toyota Motor Corporation jóvoltából. A Swace értékesítése 2020 telén kezdődik Európában.

 

Bemutatkozik az új Swace


Dinamikus és sportos megjelenés


Az alacsony tömegközépponttal tervezett Swace széles kialakítását erőteljesen kihangsúlyozza a hátrafele ívelő vonalvezetése, amelyet az egyedi tervezésű LED fényszórók és a nagy, méhsejtmintás hűtőrács tesz még tökéletesebbé.

 

001

 

Sokoldalú utastér

A Swace utasterének tervezésekor a kényelem és a praktikum volt a fő szempont. A belső tér tágas és praktikus, a nagy méretű csomagteret pedig a legkülönbözőbb életstílusoknak megfelelően alakították ki.

 

002

 

Fejlett hibrid teljesítmény


A motor és az elektromotor közötti optimális teljesítményelosztást elősegítve a kifinomult hibrid rendszer izgalmas, közvetlen gázreakciót biztosít, mely során alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás érhető el.

 

 

003

Dinamikus és sportos megjelenés


A Swace külső kialakítása egyesíti a stabil és funkcionális autó stílusát a sportos megjelenéssel.

 

004

 

Míg az alacsony karosszéria kialakítás és a széles sárvédők stabilitást sugároznak, addig az ablakok és a hátrafelé ívelő vonalvezetés az autó sportos és dinamikus stílusát erősítik.
Az egyedülálló orr kialakításának középpontjában a kétsugaras LED fényszórók és a nagy méhsejtmintás hatszögletű rács áll. A fényszórók és a felső rács egyetlen vékony ívben helyezkedik el, tovább fokozva ezzel a sportos megjelenést, míg a lökhárító, a hűtőrács és a ködlámpa alul található, még jobban kihangsúlyozva ezzel a Swace kombi jellegét.

A Swace további külső jellemzői az integrált tetősín, a jellegzetes hátsó ajtó, amely könnyű műanyagból készül az üzemanyag-hatékonyság növelése érdekében, valamint a sportos és kifinomult 16 colos könnyűfém keréktárcsák.

Színválaszték


A Swace várhatóan az alábbi hét különböző színben lesz elérhető: Titánfehér, Jégfehér, Manhattan szürke metál, Párducfekete, Bársonykék, Dióbarna, Olívazöld metál.

Sokoldalú belső kialakítás


A Swace belsejét a „kevesebb néha több” elv alapján tervezték. Elegáns, mégis egyszerű belső kialakítása a tágasságra, a kényelemre és a praktikumra összpontosít.

 

005

 

Az utastérben a tágasság érzetét a széles műszerfal biztosítja, amelyet egybefüggő vízszintes elemekkel díszítettek a dinamikusság még nagyobb érzetét keltve. A puha párnázás és a króm vagy ezüst díszítés kiemeli a belső tér minőségét és eleganciáját.

Multimédia


Az utazás élményét tovább fokozza a középkonzolon elhelyezett
9 colos érintőképernyő, amely kompatibilis az Apple CarPlay, Android Auto és a MirrorLink rendszereket használó okostelefonokkal. Az AM/FM/DAB rádió és a Bluetooth® kapcsolat a kormánykeréken elhelyezkedő gombokkal is irányítható.

Az elülső konzolban Qi vezeték nélküli töltőpad áll rendelkezésre az okostelefonok töltéséhez, valamint két USB csatlakozó és egy AUX bemenet érhető el a vezető- és az anyósülésen utazók számára.


A belső kialakításban olyan extrák találhatók még, mint a kormánykerék és az első ülés fűtése,
az S-FLOW klímavezérlő rendszer, amely azokhoz az ülésekhez irányítja a befúvott levegőt, amelyeken utasok ülnek, valamint az utastér világítás.


Kényelmes utastér


Az utastér sokoldalúságot és kényelmet kínál mind a vezető, mind az utasok aktív életmódjának támogatásához. Az első és a hátsó ülések közötti bőséges, 928 mm-es távolság az egyik legjobb a kategóriájában.


Kényelmes tárolórekeszek találhatók az utastérben, ezzel tágas helyet kínálva apró tárgyak, például telefonok és italok tárolására mind az első, mind a második sorban.

 

006

 

A nagy, 596 literes csomagtér bőséges helyet biztosít a különféle poggyászok és szabadidős csomagok számára. A sokoldalúbb felhasználás érdekében a csomagtértálcát alacsonyabb helyzetbe lehet helyezni a magasabb tárgyak szállításához. Ráadásul nedves vagy szennyezett tárgyak tárolására is használható, hiszen a szőnyeg hátoldala műanyag burkolattal van bevonva a könnyű tisztíthatóság érdekében. Az egyébként is hatalmas csomagtér tovább bővíthető a hátsó ülések lehajtásával.  


Hibrid teljesítmény


A Swace hibrid rendszere ötvözi az erőteljes elektromotort egy 1,8 literes benzinmotorral, amelyet kizárólag hibrid rendszer használatra terveztek, zökkenőmentes vezetési érzetet nyújtva erőteljes gyorsítással, valamint kiváló üzemanyag-takarékossággal és alacsony károsanyag-kibocsátással. A hibrid rendszer minden úttípuson az optimális hajtásra törekszik: legyen az csak elektromos hajtás, benzinmotor vagy mindkettő egyszerre.

EV üzemmód
A nagy teljesítményű motor és a nagy akkumulátor-kapacitás révén a Swace négy üzemmóddal rendelkezik. EV üzemmódban a járművet kizárólag az akkumulátorból nyert motor hajtja. Ez a beállítás rövidtávú vezetésre ajánlott, és gondtalan vezetést biztosít a zaj- vagy a károsanyag-kibocsátás tekintetében. Ez különösen kora reggel és késő este a lakóövezetekben, vagy
a garázsokban és a fedett parkolókban jön jól.

Kényelmes vezetés
A Swace magával ragadó vezetési élményt és stabil kezelhetőséget kínál az alacsony tömegközéppontnak és finomhangolású felfüggesztésnek köszönhetően. Az alacsony motorháztető, valamint a hibrid akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezkedése segít csökkenteni a karosszéria dőléseket, javítja a menetstabilitást, és hozzájárul a sima és könnyű vezetéshez. A MacPherson karosszéria elemek és a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés fokozzák a menetkényelmet.
A még kényelmesebb utazás érdekében vezetési üzemmódok teszik lehetővé a sofőr számára, hogy vezetési igényeiknek megfelelően válassza ki a kívánt üzemmódot.

Üzemmódválasztás
A vezetési mód választási funkció lehetővé teszi a sofőr számára, hogy a jármű teljesítményét a vezetési körülményeknek megfelelően állítsa be. A Swace három üzemmóddal van felszerelve - NORMAL, ECO vagy SPORT.
NORMÁL üzemmód: Optimális egyensúlyt biztosít a menetkényelem, a stabilitás és az üzemanyag-takarékosság között. Normál vezetésre alkalmas.
ECO üzemmód: Segíti a vezetőt a környezetbarát gyorsításban és fokozza az üzemanyag-takarékosságot fokozatosabb fojtószelep-válasz és minimális légkondicionáló használat mellett. Ez az üzemmód városi cirkálás közben ajánlott.
SPORT üzemmód: A hibrid rendszert úgy vezérli, hogy gyors és erőteljes gyorsulást biztosítson, így alkalmassá válik a dinamikus vezetési reakciókra, például kanyargós utakon.

Fejlett vezetéstámogató rendszerek
A legújabb vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt Swace minden utazáskor megnyugtató biztonságot kínál mind a sofőr, mind az utasok számára

Egyszerű intelligens automata parkolási rendszer (S-IPA)
Az S-IPA audió és vizuális jelekkel segítséget nyújt a sofőrnek a parkolóhelyre való tolatásnál, a párhuzamos parkolásnál vagy a párhuzamos parkolóhelyről való kihajtásnál úgy, hogy közben automatikusan irányítja a kormánykereket. A rendszer ultrahangos radart használ az érzékeléshez, és pontos parkolást tesz lehetővé szűk helyeken is.

 

Ütközés-megelőző rendszer (PCS)
A PCS segít megakadályozni más járművekkel, gyalogosokkal és kerékpárosokkal való ütközéseket azáltal, hogy egy milliméteres hullámhosszú radarral és egylencsés kamerával folyamatosan figyeli az utat és amennyiben veszélyt észlel, a fékasszisztens automatikusan lefékezi az autót.

Sávkövető asszisztens (LTA)
Amikor az autó váratlanul elhagyja a sávot például egy gyorsforgalmi úton vagy közúton, az LTA automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben.

Forgalmijelzések felismerése (RSA)
Az RSA figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket, és megjeleníti az adott jelzést a műszerfalon.

Adaptív tempomat (DRCC)
Az adaptív tempomat bármilyen sebességnél képes követni az autó előtt haladó járművet, szükség esetén állóra fékezi azt, illetve ismét gyorsít, ha lehetséges.

Holttérfigyelő (BSM)
A holttérfigyelő figyelmezteti a vezetőt a holtterekben található, vagy oda érkező járművekre.

Hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés (RCTA)
Parkolóhelyről való kitolatás esetén a rendszer segít elkerülni az ütközéseket. Hangjelzéssel és a jármű helyzetének megjelenítésével figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező járművekre.

eCall
Ha a jármű balesetet szenved, az eCall rendszer azonnal értesíti a sürgősségi szolgálatokat a jármű pontos helyének megadásával.

Automatikus-féktartó rendszer
Amikor a jármű például megáll egy lámpánál, az elektromos rögzítőfék tartja a járművet, hogy megakadályozza a jármű előre-hátra gurulását, amíg a vezető nem nyomja meg a gázpedált.

 

 

007

Bővebben »

2020. szeptember 16. 15:03

2020. 09. 11.

Megérkezett a Suzuki kompakt és könnyű terepjárójának, a Jimnynek az új, kétüléses haszonjármű-változata! A modell 2018-as bevezetése óta nagy népszerűségnek örvend mind a magán-, mind pedig az olyan rétegfelhasználók körében, akik valódi off-road teljesítményre vágynak. Az utóbbi csoport igényeinek további kielégítése érdekében az új Jimny könnyű haszonjárműként, megnövelt csomagtérrel, lapos padlóval és biztonságos raktérkialakítással tér vissza.

Bemutatkozik a Jimny haszongépjármű

 

001

Valódi off-road teljesítmény:
A haszongépjármű Jimny ugyanolyan autentikus off-road élményt és professzionális teljesítményt kínál, mint a korábbi személygépjármű változata. A modellt négy kompromisszummentes tulajdonsága teszi komoly haszongépjárművé: robusztus létraalváz, három kiváló terepszöge, háromkaros merev hidas felfüggesztés tekercsrugókkal és összkerékmeghajtás felezővel ellátott osztóművel.

 

002

003

 

Praktikus csomagtér:
A még nagyobb kihasználhatóság érdekében a megújult Jimny csomagtere 863 literrel bír. Ez 33 literrel több, mint a személygépjármű változat a hátsó üléseinek lehajtásával. A haszongépjármű Jimny-ben lapos padló és elválasztó rácsok segítik a csomagok praktikus elhelyezését és biztonságos szállítását.

Fejlett biztonsági funkciók:
Az aszfalton és a terepen való nyugodt vezetés érdekében a haszongépjármű Jimny-t ugyanazokkal a biztonsági funkciókkal látták el, mint a személygépjármű változatát. Ilyen a kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS), amely automatikusan lefékezi a járművet az ütközések elkerülése érdekében, a visszagurulás-gátló és a lejtmenetvezérlő. Ezen kívül újdonság az eCall segélyhívó-rendszer, amely baleset esetén automatikusan vészjelzést küld egy előre megadott telefonszámra.

 


Specifikáció

 

004

 

Bővebben »

2020. szeptember 11. 13:16

2020. 09. 08.

Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak. A hibrid meghajtású Suzukik fogadtatása rendkívül pozitív a fogyasztók részéről, így 2020. utolsó két negyedévére reális cél a piacvezető pozíció visszaszerzése Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója számára.

A COVID 19 járvány az egész autóipart visszavetette, a legnehezebb hónapokban (2020 március-április) több mint 50%-kal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A korlátozások enyhítésével és a gazdaság újraindulásával egy időben az új autók iránti kereslet is növekedésnek indult. A májusban értékesített 697 új Suzukihoz képest júniusban ez a szám már megduplázódott és azóta is növekszik. A hazánkban gyártott két sikertermék augusztusban vezette az eladásokat. Vitarából 755, míg SX4-SCROSS-ból 634 darab került forgalomba ebben a hónapban. Az éves értékesítés tekintetében a Vitara 3610 darabbal uralja a piacot, a SX4-SCROSS pedig a 4. helyen áll 2769 darabbal. A Suzuki két kisautója, a Swift és az Ignis is elnyerte a hazai vásárlók tetszését, előbbiből 744 darabot, utóbbiból 379 darabot értékesítettek az év során.

A fenti adatok alapján a piaci részesedés tekintetében elmondható, hogy a Suzuki az év első 8 hónapja után 9,7%-kal a második helyen áll és csupán 0,38 %-kal marad el a Toyotától.

Annak érdekében, hogy a 2020-ban bevezetett új környezetvédelmi előírásoknak a Suzuki flottája maradéktalanul megfeleljen, az egész kínálatát hibridizálta, ezzel a Magyar Suzuki Zrt. lett Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója, amely minden modelljébe a megfelelő hibrid hajtást kínálja. A városi kisautók 12, míg a SUV-ok 48 Voltos hibrid hajtást kaptak, amelynek köszönhetően az autók csomagterének mérete nem csökkent és súlya sem nőtt számottevő mértékben, így az autók „fürgeségén” nem esett csorba.

„A Suzuki őszi kampányának középpontjában a teljes hibrid modellpalettánk áll. Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a hibrid hajtást. A márkakereskedőinktől és a piackutatási adatokból érkező visszajelzések alapján a hibridek fogadtatása jó a fogyasztók körében, így reális célnak érzem, hogy az utolsó két negyedévben ismét mienk legyen a piacvezető szerep” – mondta el Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője.

Bővebben »

2020. szeptember 08. 14:13


Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.
sziasztok Suzukisok ...
 

Bővebben »

2020. szeptember 02. 15:54


Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.

sziasztok Suzukisok ...

Bővebben »

2020. augusztus 02. 09:31

2020. 07. 22.

3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, 123 országba. A nemzetközi autóipari vállalat hatalmas utat járt be Magyarországon az 1991-es kezdetektől az elért jubileumig, hiszen fél évszázad után elsőként hozta vissza az autógyártást Magyarországra és lett mára az ország 10. legnagyobb árbevételű vállalata. A 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett. A vállalat kizárólag 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az EU-s piac számára 2020-ban.

 

 

3,5 millió Suzuki

Egy hófehér, hibrid meghajtású Vitara gördült le 3,5 milliomodikként a gyártósorról a közelmúltban Esztergomban, a Suzuki harmadik legnagyobb gyáregységében Japán és India után. A Magyar Suzuki Zrt. fennállásának közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, a dobogó harmadik fokán pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel. Az esztergomi gyárban eddig elkészült 3,5 millió magyar Suzuki közül szép számmal futnak többek között a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is. A hazai értékesítésen túl a vállalat tavaly a legyártott közel 180 000 járművel összesen 123 országot szolgált ki a globális exportpiacokon. A teljes termelés 88%-a exportra történt.

„Az ilyen mérföldkő mindig nagy ünnep számunkra, és ebben a sikerben minden munkatársunknak szerepe van. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik mind a 3,5 millió Suzuki legyártásában részt vettek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal” – mondta el Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a jeles esemény alkalmából.

Folyamatos fejlődésben

1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról. Olyan ikonikus modellek kerültek ki az esztergomi gyárból ez idő alatt, mint a Swift három generációja (1992, 2005, 2010), a Wagon R+: Magyarország első egyterű járműve (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-CROSS (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015).

Az első generációs Swifteknél még mindent kézi erővel szereltek össze, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára már minden pontot robotok hegesztenek. A technológia lényegében minden új modell bevezetésével fejlődött. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben.

 

001

 

Az, hogy a 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett, szintén jól mutatja, hogy a Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta az innovációra törekszik. A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassa a biztonságos vezetés élményét. Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacok számára.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2020.

Bővebben »

2020. július 22. 16:08

2020. 07. 06.

Megérkezett a Suzuki modellfrissítésen átesett sportos kialakítású kompakt kisautója a Swift. A ráncfelvarrás során még vagányabb külsőt, megnövelt üzemanyag-hatékonyságot és további biztonsági funkciókat kapott az autó.

 

a1

 

A Swift már régóta nagy népszerűségnek örvend az olyan autósok körében, akik a hétköznapokban divatos megjelenésre és élvezetes vezetési stílusra vágynak. A 2017-ben bevezetett Swift sikerességét jól mutatja, hogy a legjobb három közé jutott a World Urban Car Awards 2018 díjátadón, valamint 2019 végére mintegy 745.000 darabot értékesítettek belőle több mint 119 országban.
A modellfrissítés most még jobban kihangsúlyozza a Swift ikonikus kialakítását: a stílusos megjelenést ötvözi a legfejlettebb technológiákkal, mindezt modern köntösbe burkolva.

 

a2


Mindent az új Swiftről

Stílusos megjelenés
A Swift még dinamikusabb külsővel hódít: Mostantól olyan elemekkel érhető el, mint a vízszintes króm díszítéssel ellátott sportos és háromdimenziós hűtőrács; a polírozott, könnyűfém keréktárcsa; a vadonatúj kéttónusú fényezések és a belső tér elegáns színválasztéka.

Megnövelt üzemanyag-hatékonyság
Az új K12D 1.2 DUALJET motort és a 12 Voltos lágy hibrid meghajtást nagyobb kapacitású, 10Ah-s lítiumion-akkumulátorral látták el, így a Swiftnél megszokott vezetési élmény jelentősen megnövelt üzemanyag-felhasználás hatékonysággal párosul.


Intelligens vezetéstámogató funkciók
A Swiftben olyan fejlett biztonsági technológiák szolgálják a vezető és az utasok nyugalmát, mint a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, a holttérfigyelő vagy a sávelhagyásra és sávtartásra figyelmeztető rendszer.

Frissítések a külső és belső kialakításban

Külső megjelenés
A Swift sportos és merész orrát, jellegzetes karosszéria kialakítását és karakteres ablakait olyan részletek teszik még vonzóbbá, mint a dinamikus formatervezésű tető vagy a lökhárítóban függőlegesen elhelyezett LED világítás. Ezt a magával ragadó megjelenést vízszintes króm díszítéssel ellátott sportos és háromdimenziós hűtőráccsal valamint az apró részleteséggel kidolgozott polírozott, könnyűfém keréktárcsákkal tették még izgalmasabbá.


Színválaszték
A Swift modellfrissítése további négy divatos kéttónusú fényezéssel egészült ki: lángvörös gyöngymetál/ónixfekete gyöngyház tetővel, kobaltkék metál/ónixfekete tetővel, borostyánsárga metál/ónixfekete gyöngyház tetővel és aranysárga metál / ezüstmetál tetővel.


Belső tér
A Swift belső terének sportos és kifinomult megjelenését az igényesen kialakított műszerfal, a versenyautókra emlékeztető középkonzol és a sportos, D-alakú kormánykerék adja, amelyek megnyugtató, de mégis határozott vezetési élményt biztosítanak a sofőr számára. A modellfrissítés által új, ezüst betétek teremtenek még energikusabb és modernebb környezetet az utastérben.


Megnövelt üzemanyag-hatékonyság
K12D 1.2 DUALJET motor és 12 Voltos lágy hibrid rendszer
A megújult Swiftet hajtó K12D 1.2 DUALJET motorban új dupla injektoros befecskendező rendszer működik, amely egyszerre kínál erős gázreakciót és jó üzemanyag-hatékonyságot. A magas szinten megvalósuló egyensúlyt olyan fejlesztések teszik lehetővé, mint az elektronikusan vezérelt változó szelepvezérlés (VVT), a változó térfogatú olajpumpa vagy az elektronikus vezérlésű dugattyúhűtő fúvókák.
A DUALJET motor üzemanyag-hatékonyságát tovább növeli a 12 Voltos lágy hibrid rendszer, amely minden Swiftben megtalálható. A Hybrid 12V rendszer magában foglalja a könnyű és kompakt, generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (ISG), amely még nagyobb üzemanyag-hatékonyságot biztosít a 3Ah-ról 10Ah kapacitásúra megnövelt lítiumion-akkumulátornak köszönhetően.

A Hybrid 12V rendszer a fékezés során felszabaduló mozgási energiát elektromos energiává alakítja, és eltárolja a lítiumion-akkumulátorban. Ezt később az integrált indítógenerátor (ISG) használja fel, amikor rásegít a gyorsításra vagy a Start/Stop funkció működtetésébe, így növelve az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát.


Intelligens vezetéstámogató funkciók
A megújult Swift olyan intelligens, megoldásokkal egészült ki, mint a kombinált érzékelős vészfékasszisztens, a sávelhagyásra és sávtartásra figyelmeztető rendszer, a távolsági fényszóró asszisztens, a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer vagy a holttérfigyelő.

Forgalmi jelzéseket felismerő rendszer
A Swiftben megtalálható a Suzuki fejlett, szélvédőhöz erősített kombinált érzékelős, kamera és lézer, amely figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket. A sebességkorlátozásra vonatkozó vagy behajtást tiltó jelzések érzékelésekor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a műszerfalon, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen jelzés mellett haladt el.

Holttérfigyelő (BSM)
Két oldalsó érzékelő folyamatosan figyeli a jármű mindkét oldalán a hátsó holtterekben lévő, vagy oda érkező járműveket. Amikor a rendszer a hátsó holtterek valamelyikében jármű közeledését vagy tartózkodását érzékeli, egy figyelmeztető LED ikon villan fel az adott oldal külső visszapillantójában. Ha a vezető sávváltáshoz irányjelez, a villogó LED ikont figyelmeztető hangjelzés kíséri.

Sávtartó
60 és 160 km/h közötti sebességnél az autó egy (egylencsés) kamera segítségével beazonosítja a sávot. Amikor a rendszer felismeri, hogy az autó elhagyná a saját sávját, automatikusan segíti a vezetőt a sávban maradásban az elektromos szervokormány segítségével.


Fő műszaki adatok:

a3

Bővebben »

2020. július 06. 16:53


Ismét új hónap ismét új kvíz sorsolás.
sziasztok Suzukisok ... Hát ismét új hónap ismét kvíz sorsolás.
 
 

Bővebben »

2020. július 03. 08:50

2020. 07. 02.

Megérkezett a robosztus és sportos megjelenésű Suzuki ACROSS! A kifinomult plug-in hybrid rendszerrel és E-Four összkerékhajtással felszerelt modell kompromisszummentes teljesítményt és hatékonyságot biztosít egy teljesértékű modern SUV képességeivel és stílusával.

Az ACROSS az első modell, amelyet a Toyota és a Suzuki közötti együttműködés keretében gyártanak a Toyota Motor Corporation jóvoltából. Az ACROSS értékesítése 2020 őszén kezdődik Európában.

Bemutatkozik a vadonatúj ACROSS

 

a2

 

Feltűnő SUV design

Robusztus, szögletes formája kiemelkedően ötvözi a SUV tulajdonságokat a nagy hűtőráccsal ellátott sportos orral.

 

a3

 

A legmodernebb Plug-in Hybrid rendszer

Az új ACROSS-t egy rendkívül kifinomult plug-in hibrid rendszerrel szerelték fel, amely kiváló üzemanyag-hatékonyságot és alacsony CO2-kibocsátást biztosít, gyors gázreakcióval és egyenletes gyorsulással.

 

a4

 

Fejlett 4x4 hajtás

Az E-Four összkerékhajtási rendszer minden útviszonyon biztosítja a hatékony és megbízható 4x4 teljesítményt.

 

a5

 

Feltűnő SUV design

Külső kialakítás

Az ACROSS merész és sportos kialakítása minden oldalról magabiztosságot sugároz. Az egész autón átívelő, robusztus és szögletes motívumok határozottságát tovább növeli a jellegzetes SUV sárvédő ív, a sportos nagy, hűtőrács, valamint a kiemelkedő ezüst díszítéssel ellátott lökhárító mind segítenek kifejezni a modell sokoldalúságát.

További meghatározó külső elemek a kifinomult LED-es fényszórók (kettős Bi-Beam) távolsági fényszóróasszisztenssel és LED-es nappali menetfénnyel (DRL), valamint a prémium minőségű 19 colos könnyűfém felni, fekete fényezésű berakással és egy jellegzetes, csiszolt felülettel.

 

Színválaszték

Az ACROSS várhatóan az alábbi hat különböző színben lesz elérhető.

 

Belső dizájn

Az ACROSS belső terét úgy tervezték, hogy teljeskörű komfortot és luxust, valamint magabiztos vezetési élményt nyújtson. Az autó minden része jól kidolgozott, az anyaghasználat minőségi, amelyet a műszerfal és az ajtó burkolatok puha párnázása egészíti ki.

A vezető és az utasok élményét tovább növeli a középkonzolon elhelyezett 9 colos érintőképernyő, amely kompatibilis az Apple CarPlay, Android Auto és a MirrorLink rendszereket használó okostelefonokkal.

 

a6

a7

Csomagtér

Míg az utastér első és hátsó üléseit nagyfokú kényelemre tervezték, addig a csomagtérnél nem volt kompromisszum. A hatalmas, 490 literes[1] csomagtérben kényelmesen elférnek a különböző méretű poggyászok, legyen szó bármilyen életstílusról vagy célról. A sokoldalúság érdekében a csomagtér jobb oldalán elektromos aljzat és kiegészítő tároló található.

Az ACROSS praktikus tárolóhelyekkel is rendelkezik, beleértve az első ajtókban elhelyezett rekeszeket, a középkonzol tárolóját, a pohártartókat és a konzoldobozt.

 

a8

 

Vezető ülés oldali tárolórekesz
Kesztyűtartó feletti tárolórekesz Mobiltelefon tároló

 

a9

 

A legmodernebb Plug-in Hybrid technológia

 

Plug-in Hybrid system

Az ACROSS plug-in hibrid rendszere páratlan üzemanyag-takarékosságot és egyenletes gyorsulást biztosít mindössze 22g/km CO2-kibocsátással[2].

A Plug-in Hybrid rendszer alapja egy erőteljes, elülső elektromotor, amely alacsony fordulatszámon is jelentős nyomatékot szolgáltat egy lendületes 2,5 l-es motorral kombinálva, a nagyobb gyorsulást elősegítve.

A maximális teljesítmény 134 kW és 270 Nm nyomaték esetén az elektromos motor maximálisan 18,1 kWh (50,9 Ah) kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyer energiát, amelyet a padló alá szereltek.

Az elektromotorral egyesítve az A25A-FXS Dynamic Force motor nagy sebességnél is képes az akkumulátor töltésére és szükség esetén tápellátást nyújt az elektromotor számára. A motort a nagy teljesítmény és a kiváló üzemanyag-hatékonyság biztosítására tervezték: nagy lökettérfogattal és magas sűrítési aránnyal, valamint, kettős üzemanyag-befecskendezéssel közvetlen (DI) valamint szívócső-befecskendezéssel (PFI) rendelkezik, amelyek a vezetési körülményekhez képest változnak annak érdekében, hogy egyszerre növeljék a teljesítményt, illetve az üzemanyag-hatékonyságot, és csökkentsék a károsanyag-kibocsátást.

 

A Plug-in hibrid rendszer négy üzemmóddal rendelkezik – alapértelmezett EV mód, Auto EV/HV mód, HV mód és akkumulátor töltő mód – amelyeket a vezető választhat az útviszonyok és az akkumulátor állapotának megfelelően. EV üzemmódban a járművet teljes egészében az elektromos motor hajtja. Auto EV/HV és HV módban a motor szükség esetén hozzájárul az energiaellátáshoz, például amikor a gázpedált erősen lenyomják. Az energia tárolásához az EV üzemmód járul hozzá. Ha alacsony a töltés, az akkumulátortöltő üzemmódban a motor tölti az akkumulátort.

Fejlett 4x4 hajtás

Az ACROSS legkorszerűbb E-Four összkerékhajtási rendszere valódi 4x4 teljesítményt nyújt a vezetőnek, miközben megőrzi a kiváló üzemanyag-hatékonyságot.

A rendszer egy független, 40 kW-os hátsó motorral rendelkezik, mely az első motorral összehangoltan működik annak érdekében, hogy az első és hátsó nyomaték közötti arányszámot 100:00 és 20:80 között tartsa. A rendszer előnyei között szerepel többek között a legcsúszósabb felületeken való fokozott stabilitás, valamint a kanyarstabilitás változó útviszonyok esetén is.

 

Integrált összkerékhajtás-szabályozás (AWD Integrated Management, AIM)

Az E-Four rendszer központi eleme a rendkívül kifinomult integrált összkerékhajtás-szabályozó rendszer (AWD Integrated Management, AIM), amely nemcsak a nyomatékelosztást, hanem a váltóvezérlést, a kormányrásegítést (EPS), valamint a fék- és gázadagolást szabályozza, hogy a legkedvezőbb menetteljesítményt érhesse el.

 

Trail üzemmód

Az „ösvény” üzemmód egy automatikus differenciálmű-vezérlés, amely a lehető legjobb tapadást és manőverezést biztosítja a csúszós felületeken. A rendszer lefékezi azokat a kerekeket, amelyek elvesztik a tapadást, és a nyomatékot átirányítja az úttesttel érintkező kerekekre. Ez a funkció módosítja a gázszabályozást és a váltóprogramot a biztonságos haladás érdekében.

 

Fejlett vezetéstámogató rendszerek

A legújabb vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt ACROSS minden utazáskor megnyugtató biztonságot kínál mind a sofőr, mind az utasok számára. A legfontosabb biztonsági funkciók közé tartozik az ütközés-megelőző rendszer (PCS), a sávkövetési funkció (LTA), és az adaptív tempomat (DRCC), amelyek milliméteres hullámhosszú radart és egylencsés kamerát használnak.

 

Ütközés-megelőző rendszer (PCS)

A PCS segít megakadályozni más járművekkel, gyalogosokkal és kerékpárosokkal való ütközéseket azáltal, hogy egy milliméteres hullámhosszú radarral és egylencsés kamerával folyamatosan figyeli az előre vezető utat, és szükség esetén bekapcsolja a vészfékasszisztenst, ami automatikusan lefékezi az autót.

 

Sávkövető asszisztens (LTA)

Amikor az autó váratlanul elhagyta a sávot például egy gyorsforgalmi úton vagy közúton, az LTA automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben.

 

Forgalmijelzések felismerése (RSA)

Az RSA figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket, és megjeleníti az adott jelzést a műszerfalon.

 

Adaptív tempomat (DRCC)

Az adaptív tempomat bármilyen sebességnél képes követni az autó előtt haladó járművet, szükség esetén állóra fékezi azt, illetve ismét gyorsít, ha lehetséges.

 

Holttérfigyelő (BSM)

A holttérfigyelő figyelmezteti a vezetőt a holtterekben található, vagy oda érkező járművekre.

 

Hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés (RCTA)

Parkolóhelyről való kitolatás esetén a rendszer segít elkerülni az ütközéseket. Hangjelzéssel és a jármű helyzetének megjelenítésével figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező járművekre.

 

eCall

Ha a jármű balesetet szenved, az eCall rendszer azonnal értesíti a sürgősségi szolgálatokat a jármű pontos helyének megadásával.

 

Gurulásgátló rendszer

Amikor a jármű például megáll egy lámpánál, az elektromos rögzítőfék tartja a járművet, hogy megakadályozza a jármű előre-hátra gurulását, amíg a vezető nem nyomja meg a gázpedált.

 

Specifikáció

 

a10

1 A Német Autóipari Szövetség (VDA) mérése alapján.

2 WLTP kalkuláció alapján

Bővebben »

2020. július 02. 15:41


A vállalat bejelentette 2019-es üzleti eredményeit

 

 

 

001 002

A Magyar Suzuki 23%-kal növelte árbevételét tavaly

A vállalat bejelentette 2019-es üzleti eredményeit

Esztergom, 2020. június 24. – A Magyar Suzuki 2019-ben 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítéseit az azt megelőző évhez képest. Világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsi – 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS - talált gazdára az elmúlt évben. A vállalat tavaly magabiztos 16,32 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki Zrt. 2.409,6 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet.

 

Nem csak itthon népszerű, világszerte kelendő

A Magyar Suzuki Zrt. 2019-es belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 343,3 millió euró volt, mely 23 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 2.066,3 millió euró is 23,5 százalékkal magasabb volt 2018-hoz viszonyítva. A tavalyi gyártás 88 százaléka - 168 774 db - exportra készült.

 

3

 

2016, 2017 és 2018 után 2019-ben is a magyar autópiac élén

A Suzuki 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését 2018-hoz képest, ezzel tavaly már zsinórban negyedik alkalommal zárt rekord értékesítéssel a hazai piacon. 25 766 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2019-ben. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét egyértelműen a Vitara volt, 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019-ben január 1-je és december 31-e között. A közönségkedvenc széria több mérföldkövet is elért tavaly. Elkészült ugyanis a félmilliomodik Vitara, és a vállalat megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását is a modellből. Sőt, az idei évben kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsik készülnek Esztergomban az Európai Uniós piac számára. A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 9 246 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2019 év végéig. Ez ebben a kategóriában az összes értékesített autó (42 680 db) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.

A Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 157 906 db – 16,32 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A márka kiemelkedő eredményei a teljes hazai piac teljesítményét segítik.

 

2

 

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 33 867 motort és 6 003 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1 469 hajómotort exportált 2019-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába. A Magyar Suzuki Zrt. motorkerékpár-üzletága immár ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 575 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba a tavalyi évben Magyarországon 24 százalékkal növelve értékesítéseit. A magyarok legkedveltebb Suzuki új motorkerékpár modellje, a V-Strom 650, az összes Magyarországon regisztrált motor TOP 3-as listájába is bekerült. A Magyar Suzuki Zrt. 2019-ban 123 ország számára értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve.

 

 

2019 az elismerések éve volt

2019. április 1. óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. Az esztergomi logisztikai hub így Közép-Európa meghatározó járműipari központja lett. A vállalat munkatársai naponta 30 kamionnyi termék tárolásáról és elosztásáról gondoskodtak 2019-ben, amelyek 700 beszállítótól, 16 százalékban magyar partnerektől érkeztek a logisztikai és ellátóközpontba. A logisztikai központtá alakítás keretein belül a cég megerősítette szervezeti struktúráját, és digitalizálta a teljes belső alkatrészellátási rendszert, ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hozott létre az esztergomi gyárban. Átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek a nagymértékben automatizált komplexumból a tavalyi évben.

 

1

 

Az Magyar Suzuki Zrt. innovatív vállalatként 2019-ben is sikeresen folytatta a számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális GINOP-projektjének megvalósítását, amelyet 2016-ban kezdett.

 

A vállalat és modelljei több nemzetközi és magyar elismerést is kiérdemeltek tavaly:

  • Díjat nyert a Magyar Suzuki a 2019-es Japán – Közép-Kelet-Európa befektetési csúcstalálkozón. A globális beruházók és a közép-kelet-európai országok közti befektetési kapcsolatok erősítését célzó nemzetközi eseményen 49 japán cég közül 22 vállalatot díjaztak 9 kategóriában. A Magyar Suzuki a legjobb közép-kelet-európai autóipari befektetők kategóriájában érdemelt díjat olyan kiemelkedő jelöltek mellett, mint a Toyota Motor Manufacturing Poland, a Honda Motor Europe, vagy a Pilkington Automotive Poland.
  • Az Év Honlapja 2019 díjazottjai között Minőségi Díjat kapott a MySuzuki.hu weboldal a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által meghirdetett 2019-es Év Honlapja pályázaton.
  • 140 ezer autószerető szakember, köztük nyolcezer magyar olvasó szavazatai alapján a Vitara lett a legnépszerűbb Crossover az Ön Autója / Best Cars 2019 díjon, az Autó Magazin és a Vezess szokásos éves közvélemény-kutatásán.

 

A siker a kollégáké

„A Magyar Suzuki 2019-es sikerei most is, ahogyan mindig munkatársainkkal, partnereinkkel, beszállítóinkkal, valamint a belföldi és külföldi márkakereskedői hálózatunkkal elért közös sikerek, hiszen együtt dolgozunk, fejlesztünk és fejlődünk minden nap” – kommentálta az eredményeket dr. Fejesné Gyurján Ildikó, HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató. „Nagy öröm és büszkeség, hogy saját kollégáink több mint 70 százaléka már több mint 10 éve járja velünk ezt az utat a vállalat kötelékében” – tette hozzá a vezető.

 

További információk:

Bonnár-Csonka Zsuzsanna

vállalati kommunikációs vezető

Magyar Suzuki Zrt.

Tel.: +36 33 54 1309

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2020.

Bővebben »

2020. június 24. 15:08

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub