Hybrid
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



A 10 legújabb tag

#22086 Suzuki52
#22047 Peet
#21964 popegabi
#21955 SaCa
#21675 fufu
#21721 Újpalotai
#21417 Ildianya
#19624 moltibor53
#20658 Öcsi75
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 30 felhasználó olvas minket

Hirdetés
Union
Ma 2020. január 28. Károly, Karola napja van.
Suzuki Swift
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Swift - Autóvillamosság 616 db 2020. január 21. 16:50:17
 Swift - Technikai kérdések 2552 db 2020. január 21. 11:47:02
 Swift - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Swift? 2215 db 2020. január 20. 09:18:49
 Swift - Tuning 646 db 2020. január 14. 12:09:13
 Swift - Autóhifi 611 db 2019. november 12. 22:54:17
 Swift - Fogyasztás 642 db 2019. április 13. 11:27:35
Friss cikkek

 

 

 

001 002

100 százalékban hibridet gyárt 2020-ban a Magyar Suzuki az EU piacra

A vállalat több millió euró értékű beruházással készítette elő az új hibrid modellek bevezetését

Esztergom, 2020. január 20. – A Magyar Suzuki tavaly decemberben megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását esztergomi üzemében, sőt az idei évben kizárólag hibrid meghajtású személygépkocsikat tervez előállítani az Európai Uniós piac számára. A közönségkedvenc hazai gyártású Vitara és SX4 S-CROSS január végétől válnak elérhetővé a Suzuki teljes értékesítési hálózatában, országszerte és az Európai Unió országaiban.

 

Hibrid fókuszú gyártás kezdődött

Az új bevezetésnek köszönhetően a Magyar Suzuki Zrt. a tervek szerint 70 százalékban hibrid meghajtású autót gyárt esztergomi üzemében 2020-ban, 85 százalékban exportra. A legnépszerűbb hazai gyártású újautók 2019 decembere óta kizárólag hibrid változatban gurulnak le a gyártósorról az EU számára, ezzel a vezető autóipari vállalat az egyetlen hazai gyártó a szektorban, amely kizárólag hibridet készít az uniós országok számára.

 

001

 

A négy éve piacvezető Suzuki a hibrid gyártás esztergomi bevezetésével tovább szeretné erősíteni gazdasági szerepét az országban és a régióban. Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója elmondta: „Az energiahatékony járművek iránti egyre növekvő kereslet, valamint autóink kiváló ár-érték arányának köszönhetően nagy érdeklődésre számítunk, és piacvezető pozícióra törekszünk 2020-ban is.”

 

002

 

Töretlenül az elektromobilitás felé

Az új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki hibrid modellek a tapasztalatok szerint 15-20 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátás mértékét hagyományos megfelelőjükkel szemben, ugyanakkor könnyebbek és kisebbek, mint más teljes hibrid, illetve plug-in hibrid rendszerek. Ezzel pedig nemcsak gazdaságosabbak, de lendületes teljesítményt is biztosítanak. A fenntartható járműgyártás térhódításával összhangban a Suzuki anyavállalata már hosszú évek óta a hibrid technológia és modellek fejlesztésére összpontosít, a piaci trendekkel, igényekkel és a szabályozási környezettel összhangban. A vállalat mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. Így a legtöbb közös projekt a Suzuki legnagyobb piacán valósul meg, de Európában is segítik egymást a japán járműgyártók. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is közösen dolgozik.

 

További információk:

Bonnár-Csonka Zsuzsanna

kommunikációs vezető

Magyar Suzuki Zrt.

Tel.: +36 33 54 1309

 

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3.200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést, és jelenleg itt készülnek a Vitara és az SX4 S-CROSS autómodellek, amelyeknek köszönhetően a Magyar Suzuki több mint három éve vezeti a hazai újautó-eladási statisztikákat. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

A Magyar Suzuki 2018-ban 171.885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült. A vállalat a 2018-as adatok alapján az ország 9. legnagyobb árbevételű cége, exportárbevételét tekintve pedig a 8. helyen áll.

 

Bővebben »

2020. január 20. 16:58

A Suzuki Motor Corporation legfelsőbb vezetésének több tagja, illetve a Magyar Suzuki Zrt. több vezetője is részt vett a japán-magyar diplomáciai kapcsolatok 150. évfordulója alkalmából Tokióban tartott jubileumi rendezvénysorozaton, december elején.

A jeles események között gazdasági, ipari és kulturális programok is szerepeltek: ez utóbbiak közül is a legjelentősebb az Orbán Viktor miniszterelnök által megnyitott „Kincsek Budapestről” címet viselő, európai és magyar mesterművekből rendezett tárlat, amelyhez a budapesti Szépművészeti Múzeumból és a Magyar Nemzeti Galériából válogattak műveket.
A Magyar Suzuki előadást tartott a két ország gazdasági kapcsolatairól a Japán-Magyar Gazdasági Klub konferenciáján. „A Suzukit ért megtiszteltetés nem véletlen, hiszen a japán befektetők, közülük is a Suzuki Motor Corporation az elsők között voltak, akik a rendszerváltás után befektettek Magyarországon. Akkoriban a Suzuki a kétszáz millió dolláros zöldmezős beruházásával jelentős gazdasági és politikai kockázatot vállalt, hiszen az USA-hoz, illetve a nyugat-európai államokhoz képest Japán sokkal kevesebb tapasztalattal rendelkezett a piacgazdasági átmenet bonyolult folyamatát éppen csak megkezdő Magyarországgal folytatott kereskedelmi és általában, a gazdasági kapcsolatok terén. . „A vállalat bizalma az ország jövőjében, a magyarok híres kreativitásában, innovatív gondolkodásában és munkabírásában az elmúlt 27 évben többszörösen is beigazolódott és megtérült” – mondta dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes a Suzuki és Magyarország kapcsolatáról. „Hiszem, hogy vállalatunk jó hírneve és magyarországi teljesítménye hozzájárult a két ország közötti gazdasági kapcsolatok intenzív fejlődéséhez, ami töretlen az elmúlt közel három évtizedben” tette hozzá.
Osamu Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója és vezetőtársai , továbbá Yoshinobu Abe a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, valamint dr. Urbán László, vezérigazgató-helyettes a 150 éves jubileumi programokon túlmenően egy szűk körű külgazdasági és -kereskedelmi egyeztetést folytathattak Orbán Viktor miniszterelnökkel, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel és Ésik Róberttel, a Nemzeti Beruházási Ügynökség (HIPA) elnökével. Ezen a találkozón részt vett Hernádi Ádám, Esztergom város új polgármestere. A polgármester az esztergomi elsőszámú városvezetők közül elsőként látogatott el Hamamatsuba, a Magyar Suzuki Zrt. anyavállalatához is.

001

 

 

Bővebben »

2019. december 20. 16:59

A vállalat támogatja beszállítóit a környezetvédelmi irányítási rendszer tanúsítvány megszerzésében

A Magyar Suzuki mint felelős vállalat a fenntartható – környezettudatos és gazdaságos – gyártás és üzemeltetés jegyében fejleszti és optimalizálja a termelést, illetve a gyártási folyamatokat esztergomi üzemében. Ennek keretein belül a vállalat folyamatosan csökkenti az energiafelhasználását, és a lerakott ipari hulladék fajlagos mennyiségét, valamint növeli a hasznosítható hulladékok arányát. Az Esztergomban alkalmazott technológiai folyamatok irányítási módszere megfelel az ISO14001:2015 környezetirányítási és az ISO9001:2015 minőségbiztosítási rendszer szabványelőírásainak. Ezt a tudását a Suzuki beszállítóival is megosztotta: a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) támogatásával 5 magyar beszállítóját részesítette a Környezetközpontú Irányítási képzésben a közelmúltban.

A Magyar Suzuki képzésén olyan hazai partnerek vettek részt, akik nem rendelkeztek még ISO14001, azaz környezetvédelmi tanúsítvánnyal. A három napos képzések tantermi formában zajlottak a cégek telephelyein, partnerenként 2 munkatárs bevonásával. A képzés célja a beszállítók felkészítése a vállalatuknál várható környezetvédelmi auditra, és az ISO14001 tanúsítvány megszerzésére.

A vállalat a HIPA támogatásával, illetve szakmai szervezetek közreműködésével rendszeresen támogatja hazai partnereinek fejlesztését: 5 éve zajlik a magyar beszállítók innovációmenedzsment képzése, emellett jövő év elejétől innovációs projektmenedzsment tréningeket is tartanak több mint egy tucat hazai beszállító számára. A Suzuki nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy cégspecifikus képzésekkel támogassa beszállítóit.

„Sok beszállítónk a vállalat magyarországi működésének kezdete óta partnerünk. Ennek a kölcsönös partnerségben történő folyamatos párbeszédnek, fejlődésnek és tudásmegosztásnak köszönhető, hogy a Magyar Suzuki Zrt. rendelkezik a legnagyobb és véleményünk szerint a legjobb itthoni beszállítói hálózattal a hazai járműgyártók között. Több mint 4 500 autóalkatrész érkezik esztergomi üzemünkbe a beszállítóinktól, 30-40 százalékban magyar partnerektől. A Magyar Suzuki így a hazai vállalkozások gyarapodásához is nagyban hozzájárul” – osztotta meg a cég beszállítókkal kapcsolatos felelősségvállalásának hátterét Dr. Urbán László, a vállalat vezérigazgató-helyettese.

Bővebben »

2019. december 18. 15:30

A hazai vállalkozások gyarapodásához is hozzájárul a vállalat A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében gyakorlatilag folyamatosan zajlik az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése a Magyar Suzukinál. A vállalat mérnökei és technikusai a napi gyártási folyamatok ellátásán felül végzik ezt a feladatot. A Suzuki által képviselt mentalitás és innovációs gondolatok megtestesüléséhez és minőségi kivitelezéséhez azonban professzionális partner és beszállítói hálózatra is szükség van. A vállalat ezért kiemelt hangsúlyt fektet a beszállítók fejlődésének támogatására.

A beszállítókkal folyamatos együttműködésben zajlik az Esztergomban gyártott Suzuki modellek és modellfrissítések fejlesztése, az alkatrészek és az előállításukhoz szükséges szerszámfejlesztéssel együtt, ami legtöbbször mindkét fél részéről technológiai fejlesztéseket igényel. Ezt a folyamatot az új kihívásokat jelentő megrendeléseken túlmenően a Suzuki oktatással is támogatja.

A folyamatos cégspecifikus képzések mellett a vállalat a HIPA támogatásával 5 éve képezi hazai beszállítóit az innováció menedzsment rendszer alkalmazására. „Jelenleg a projekt menedzsment területén látunk komoly fejlődési lehetőséget. A modell fejlesztések tempója az elmúlt években felgyorsult. Ez a beszállítóknál azt jelenti, hogy az első árajánlat készítése és a sorozatgyártás megkezdése közötti időszak szervezésében és vezetésben gyakorlott munkatársakat igényel” – mondta Kocsis József operatív igazgató.

A beszállítófejlesztés kezdeti lépései a kaizen – fejlődési lehetőség – feltáró utak voltak Japánba, melyek a mai napig jelentős szerepet töltenek be a tudásmegszerzés szempontjából a magyar beszállítók számára.
A tanulmányút keretei között a Suzuki Motor Corporation lehetővé teszi az úton résztvevő beszállítóinak, hogy az anyacégen kívül a vállat japán beszállítóihoz is ellátogassanak. A legutóbbi út során a magyar szakemberek több mint 140 kaizent jegyeztek fel.

A vállalat jelenleg a projektmenedzsment területére koncentrál a beszállítói hálózat fejlesztésében annak érdekében, hogy jelenlegi beszállítói láncot tovább erősítsék, és felkészítsék arra, hogy a következő évek kihívásaiban még színvonalasabban teljesítsenek.

Ez a Magyar Suzuki Zrt és a Tier1 beszállítók közös célja, hiszen megfelelően felépített és megszervezett csapatmunkával lehet csak azt elérni, hogy a sorozatgyártás megkezdéséig teljesüljön a projektmenedzsment klasszikus hármas elvárása: megfelelő időben – tervezett költségen – elvárt minőségben.

A Magyar Suzuki szakemberei és az erre szakosodott professzionális oktató cég közös munkájának eredményeképpen várhatóan még az idei évben elkészül a beszállítói oktatási anyag. Minden esetben a partnerek méretéhez, szervezeti felépítéséhez és gyártási profiljához igazított képzések így már 2020 első negyedévében megvalósulhatnak a kiválasztott beszállítókkal a partnerek saját telephelyein. A Suzuki további tervei közt szerepel még, a közös munkánkat elősegítő és a beszállítók termelékenységét és hatékonyságát növelő képzések megszervezése is.

„A Suzuki sok beszállítója a vállalat magyarországi működésének kezdete óta a cég partnere. Ennek a kölcsönös partnerségben történő folyamatos párbeszédnek, fejlődésnek és tudásmegosztásnak köszönhető, hogy a Magyar Suzuki Zrt. rendelkezik a legnagyobb és véleményünk szerint a legjobb beszállítói hálózattal a hazai járműgyártók között. Több mint 4500 autóalkatrész érkezik naponta az esztergomi üzemünkbe a beszállítóinktól, 30-40 %-ban magyar partnerektől. A Magyar Suzuki így a magyar vállalkozások gyarapodásához is hozzájárul.” – osztotta meg a sikeres együttműködések titkát az operatív igazgató.

Bővebben »

2019. december 13. 17:02

2019 április 1-jével a Magyar Suzuki lett a Suzuki csoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-bázisa. A 6.480 m2-es esztergomi logisztikai hub és gyár így Közép-Európa meghatározó járműipari központjává vált. A nagymértékben automatizált komplexumból átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítanak 120 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek. Krisztián Róberttel, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatójával beszélgettünk arról, hogyan működik az új egység és mi a jelentősége a vállalat életében.

Mekkora beruházás, milyen fejlesztések előzték meg a fejlesztést?
A teljes Suzuki csoport – tehát a Magyar Suzuki, más országok leányvállalatai és az anyavállalat – összehangolt munkája és együttműködése teremtette meg a biztos alapot ahhoz, hogy áprilistól Európa- és világszerte biztosíthassuk a hatékony pótalkatrész ellátást megrendelőink számára. Ennek keretein belül megerősítettük a szervezeti struktúránkat, az informatikát is beleértve, közös IT rendszert alakítottunk ki. Digitalizáltuk a teljes belső alkatrészellátási rendszert, mely alkalmas arra, hogy azonnal megjelenítse az anyagmozgással és készletekkel kapcsolatos visszajelzéseket, ezzel is javítva a hatékonyságot és csökkentve az emberi tévedéseken alapuló hibák lehetőségét. Tavasz óta mi magyarok kezeljük a Suzuki Angliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és itthon tárolt raktárkészleteit. Ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hoztunk létre az esztergomi gyárban. Az anyacég döntése is bizonyítja a Magyar Suzuki előkelő szerepét a csoport nemzetközi hálózatában.

Milyen széles az ellátóbázis profilja?
138 000 féle terméket tárolunk az esztergomi és az európai alkatrészellátó raktárainkban. Nemcsak a jelenleg gyártott modellekhez tartozó alkatrészeket és pótalkatrészeket raktározzuk, hanem akár régebbi Suzuki termékhez, beleértve a hajómotoros és a motorkerékpáros üzletág modelljeit is.

Milyen raktártechnológiát alkalmaz az MSC világszerte? Teljes egészében a vállalatcsoport tendenciái szerint működik a logisztika, vagy van-e bármi egyedi jellemzője a központnak?
Az esztergomi és a további 5 európai Suzuki raktárban egy egységes logisztikai rendszer került kiépítésre annak érdekében, hogy a márkakereskedőink és szervizeink rendeléseit lehetőség szerint 24 órán belül teljesíteni tudjuk. A beérkezett alkatrészek csomagolás után egy egyedi vonalkódos cikkszámazonosítót kapnak a pontos nyomon követhetőség érdekében. Kollégáink az érkező megrendelések alapján kigyűjtik és kikomissiózzák a termékeket. A kimenő teherautóknak időbeni és kapacitásbeli összehangolása a belső raktári folyamatokkal nagyfokú precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel. Munkatársaink 30 kamionnyi termék tárolásáról és elosztásáról gondoskodnak naponta, amelyek 700 beszállítótól, ezen belül is 16%-ban magyar partnerektől érkeznek a logisztikai és ellátóközpontba.

A hírek szerint az autóipar világszerte lassulással küzd, a napokban a Suzuki Motor Corporation is csökkentette az éves célszámait, ezzel szemben a Magyar Suzuki Zrt. úgy látszik tovább erősíti 3 éves vezetői pozícióját a magyar piacon, és sokakkal ellentétben a stagnáló európai környezetben is növekedni tudott. Mi a titkuk?

A Magyar Suzuki az anyacég mintájához hasonlóan a fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében folyamatosan fejleszti és optimalizálja a termelését és a termékportfólióját, hogy minél több ember számára biztosíthassa a tudatos és biztonságos vezetés élményét és az elérhető mobilitást. Úgy gondolom, a sikerünk titka, hogy valóban értjük a fogyasztóink és a piac igényeit és ezekhez nem hirtelen, kiugró innovációkkal igazodunk, hanem stabil fejlődéssel, fejlesztésekkel a mindennapok szintjén.

Bővebben »

2019. december 13. 16:29

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub