Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 21 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Budapest Rally



A csapat kifejezetten készült erre a versenyre, hiszen most először vehettünk részt rajta. Ez a verseny az egyik legrangosabb verseny az idényben nem is beszélve arról, hogy EB futamként volt megrendezve. Erre a versenyre 111 autó nevezett be, mely 10 kategóriára osztódott...
 
Nagy izgalommal vetettük bele magunkat az előkészületekbe és elsőként az autó külsejét változtattuk meg, amit néhány finomítás követett, mely leginkább a kipufogó rendszerre terjedt ki. Nagyot csalódtunk mikor megtudtuk, hogy a Budapest Rally az N2 es Ignisek számára csak két napos lesz és nem vehetünk részt a vasárnap megrendezett gyorsasági szakaszokon és a superspeciálon, mivel az Ignis nem rendelkezik nemzetközi homologizációval (versenyengedély és átalakítási szabályzat). Ennek megfelelően készültünk a pályabejárás során. Háromszor három gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk, melyek Magyarország legjobb pályái közé tartoznak. 1. Mátrakeresztes - Mátraszentimre 2. Mogyorósorom - Parádsasvár és 3. Tótújfalu - Zagyvaróna. A pályabejárásra a verseny előtti hétvégén került sor. Igyekeztünk minél pontosabb itinert írni és nagyon sokat gyakoroltunk.

A gépátvételekre péntek reggel került sor mely során átnézték az autót, ellenőrizték a biztonsági berendezéseket és mondanom sem kell, hogy mindent rendben találtak, majd az autót betettük a rajtvárakozó helyre. Ez az a hely, ahol az autó az ellenőrzések után marad a hivatalos rajtig. Ez azért van, hogy ne lehessen szabálytalan eszközöket, alkatrészeket beépíteni az autóba. Ugyancsak pénteken került sor a prológra is, mely a szokásos helyen, a pesti rakparton került megrendezésre.

A prológ egy bemutatkozó speciális szakasz, mely általában pár száz méter hosszú és a nézőközönség szórakoztatására hivatott. Időeredménye nem számít bele a versenybe. A prológon nagyon sok ember gyűlt össze, több ezren voltak. Ez egy külön élmény a versenyzők számára, hiszen a pályák mellett nem látnak egyszerre ennyi embert. A füttykoncert, az ováció és a dudák hangja eufórikus hangulatot kelt. A rajt a Westend tetején volt, onnan, pedig a prológ helyszínére mentünk. Már szürkület volt mire sorra kerültünk minden jól is ment, de a táv háromnegyedénél a gumi lefordult a felniről és defektet kaptunk. Ez azt jelentette, hogy 19 illetve 12 másodperc hátrányra tettünk szert a két másik ellenfelünkkel szemben, de nem szomorkodtunk, hiszen ez az eredmény nem számított bele a verseny végeredményébe.

Másnap Salgótarjánban szervizparkkal kezdtünk, ahol átnéztük az autót majd tankoltunk. Az első gyorsasági szakasz egy nagyon bevállalós gyors szakasz, mely Mátrakeresztesről indult és Mátraszentimrén volt vége. Ez egy 10 km hosszú gyors volt, melyre nagyon sok energiát fordítottunk a pályabejárás során. Ezt a gyorsasági szakaszt meg is nyertük 1 ill. 4 másodperccel.

A második gyorsasági szakasz egy nagyon nehéz és szűk útszakaszon volt, mely helyenként saras és gödrös volt. Picit nyugodtabban kezdtük ezt a szakaszt, hogy felvegyük a pálya ritmusát, de sajnos kétszer is megpördültünk a többi autó által kihordott sóder miatt és nagy hátrányra tettünk szert. Itt már le is mondtunk az első helyről, hiszen az első autót csak akkor értük volna be, ha ő is hibázik, vagy valami műszaki probléma lép fel. Ebben a pillanatba a harmadik helyen álltunk és reális esélye csak a második helynek volt, ugyanis 7 másodperc választott el tőle.

A harmadik gyorson sikerült megszerezni a második helyet, 14 másodpercet verve kategóriatársunkra. Innentől kezdve a második hely megtartása volt a cél, valamint az N2 mezőnybe való előrejutás. Ez azért is nehéz, mert az Ignis Kupában szereplő autók 100 lóerősek, kategóriatársaink a Honda Civic 1. 6 VTI és Peugeot 106 Rally 180 lóerő körül mozognak. Ekkora lóerőhátrányt csak némi bátorsággal és szerencsével lehet ledolgozni.
A hetedik gyorsasági szakaszra előnyünket 51 másodpercre növeltük a harmadik helyezettel szemben, mely megnyugvással töltött el bennünket. Ez azt jelentette, hogy a hátralevő két szakaszon kényelmesen le tudunk jönni minden kockázatvállalás nélkül.

A kilencedik és egyben utolsó gyors mindenki számára meglepetéseket hozott, hiszen nagy eső zúdult a pályára, mely nagyon megnehezítette az amúgy is nagyon technikás pályát. Az eső kedvezett nekünk és az N2-es mezőny 3. idejét jöttük. Ezzel az eredménnyel sokat jöttünk föl a mezőnyben és az N2 ötödik, a nagy abszolút 43 helyén, az Ignis Kupa 2 helyén, több mint 180 másodperces előnnyel zártuk a versenyt. Egy fárasztó nap után a mezőny Egerben ért célba. Itt adták át a serlegeket is. Ezután az autó ismételten egy várakozóhelyre került, amíg a végleges eredményeket ki nem hirdették. Ezután vacsoráztunk és Egerszalókon aludtunk. Reggel jöttünk vissza Pestre.

Az N2 eredménnyel nagyon elégedettek voltunk, hiszen 15 autó indult melynek többsége Honda volt, de kicsit sajnálkoztunk a 2. hely miatt, viszont a Rally ilyen nem lehet hibázni, mindig 100%-ig ott kell lenni, és figyelni kell. Minden kis hiba súlyos másodpercekbe kerül, melyeket nagyon nehéz ledolgozni. Ez a sport ettől szép.

Szekeres Zoltán - Ignis Klub


2004. szeptember 13. 14:27 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub