HEAD1
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
ecstar160
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#28702 Picsu77
#28838 gyszabo
#28599 Szotya
#28600 brosser
#28593 Hooligans
#28474 Stone1979
#28301 gjaszay
#26175 Anod58
#27084 imike
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 19 felhasználó olvas minket

Hirdetés
GROUPAMA
ske-logo

A Suzuki üzemanyagcellás Burgman robogója összeurópai típusengedélyt kapott



 

A Suzuki Motor Corporation örömmel jelenti be, hogy üzemanyagcellás Burgman robogója – a hasonló járművek között elsőként – megkapta a teljes körű uniós jármű-típusengedélyt. (1)
Az üzemanyagcellás Burgman robogó 2009 októberében debütált a 41. Tokiói Autószalonon. A modellhez a brit Intelligent Energy fejlesztett üzemanyagcellás meghajtási rendszert. Ennek a változatnak a közúti tesztjei 2010. február óta folynak a brit cég és a Suzuki részvételével, a brit kormányzati szervként működő Technológiai Stratégiai Tanács égisze alatt. (2)  A tesztek a közép-angliai Loughborough Egyetem környékén folynak, egyelőre egy – hamarosan több – üzemanyagcellás robogóval.

 

Kezdetben minden egyes üzemanyagcellás Burgman robogó számára egyedi járműengedélyt kellett kérni a teszteléshez. A most megkapott típusengedély egész Európára érvényes, és arról tanúskodik, hogy az üzemanyagcellás Burgman robogó megfelel a magas szintű környezetvédelmi és biztonsági követelményeknek. Egyedi járműengedélyre a továbbiakban tehát nincs szükség.

Az üzemanyagcellás robogó alapja a Suzuki városi forgalomra tervezett Burgman motorja. A járműbe kicsi, könnyű, léghűtéses üzemanyagcellát és – a vázon belül elhelyezve – hidrogéntartályt építettek be. A motort az üzemanyagcella termelte elektromos áram hajtja meg, az egyetlen emissziós termék a víz. A Suzuki célja, hogy az üzemanyagcellás Burgman robogót kiváló környezeti jellemzőkkel rendelkező motorkerékpárként hozhassa kereskedelmi forgalomba. A vállalat arra törekszik, hogy az ökobarát üzemanyagcellás robogók elterjedjenek Európában, a kiszolgálásukhoz szükséges hidrogéntöltő állomásokkal és egyéb infrastruktúrával együtt.

1 Az Európai Unióban mindazoknak a modelleknek, amelyek nem rendelkeznek ún. „teljes körű jármű-típusengedéllyel”, nemzeti típusengedélyt kell kérniük minden egyes olyan tagállamban, ahol forgalomba kerülnek. Uniós jármű-típusengedély birtokában a modell az összes tagállamban forgalmazható.


2 A Technológiai Stratégiai Tanács (Technology Strategy Board) brit kormányzati szerv, feladata az innováció, valamint a termékek és szolgáltatások fejlesztése a technológiai fejlesztés pénzügyi támogatásával.

Forrás: MS Zrt.


2011. március 11. 20:46 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub