Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



A 10 legújabb tag

#68 SKE
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 16 felhasználó olvas minket

Utólagos IGNIS szárny (spoiler) szerelés GC, GL, GLX modellekre



Egy régi IGNISKLUBOS CARtárs, Gergely János küldte el nekem több évvel ezelőtt a következő leírást. Azért volt rá szükségem, mert szerettem volna, ha lenne "szárnya" az én IGNIS-emnek is.

Nekem egy GLX -es IGNIS -em van és mint tudjuk, gyárilag ezeknek a modelleknek sajnos nincs "szárnya".

Egyik nyári napon Hfefe CARtársal nekiálltunk és megcsináltuk, hogy legyen. Íme!

 

1

 
  1. A szárnyon lévő pöcök lecsípése (levágása) szintig csiszolása (faragása). Javítófestékkel lefesteni, nem muszáj úgysem látszik majd.
  1. A szárny illesztése a hátsó ajtóra (adja a formája) jobbról-balról, alulról-felülről beállítani, mérni, majd az illeszkedő részt körberajzolni (pl. színes ceruza) a lényeg, hogy ne karcoljon. (két emberes meló).
  1. A lyukhelyek meghatározása, kifúrása (a legfontosabb).
  • a hurkapálcára celluxot tekertem olyan vastagon, hogy a szárnyon levő M6-os csavar helyére kicsi szorulással be lehessen tolni. Ilyenből 4 db 8 mm-es kell, ezt kell betolni a csavar helyére úgy, hogy kb. 2 mm kiálljon. Ezt a kiálló végre üvegfestékből vagy temperából egy pöttyöt nyomunk.
  • a szárny illesztése a rajzolathoz (kétemberes meló szintén) –a lenyomat adja a furat a helyét (ha elmozdul törlés és lehet újból, méréssel is ellenőrizni, javítani) nálam ezt nem kellett, ügyesek voltunk…
  • a furat helyének megjelölése: pontozás (ne csússzon el a fúró)
  • előfúrás 3-as fúróval (ÓVATOSAN!!! jó kemény!)
  • fúrás 6,2 – 6,5-ös fúróval, majd sorjázás (pl. 8-9-es fúróval)
  • célszerű félig nyitott ajtónál végezni (valaki fogja) a fúró túlcsúszása miatt biztonság!
  • csavarok: M6-os,

szárnyban a menethossz: 8 mm (+tömítés 1 mm)

     alátét vastagsága: x mm

     a lemez vastagsága: 0.6 mm,

Ezek összege adja a csavar menethosszát! (próba összecsavarozással meg lehet határozni a menethosszat! AJÁNLOTT! Ha nem passzol a furat helye egy kicsit nagyobb fúróval (pl. 7-es) megnagyobbítjuk a lyukat (nem fog látszani és nem fog lötyögni) Nálam is kellett (4-ből 1-et) nagyobbítani.

 Én krómozott M6-os hatlapfejű csavart és nagy átmérőjű alátétet használtam. (az autón, több helyen is van hasonló alátét 5-5 Ft/db).

  1. Végső szerelés: Ragasztó FBS (tubusos, bőven marad belőle)
  • a szárnyon lévő szigetelőcsíkon belülre kenni tubusból a ragasztót
  • a karosszérián a furatok köré, kívül-belül nyomjunk ragasztót, belül az alátét alatt ez lesz a tömítés (a víz seki-sebe).
  • mehet az összecsavarozás, igazítás készre húzás
  • a ragasztót az alátétről, csavarfejről ledörgölni kézzel (könnyen lejön, gumis.)
  • ezután le lehet festeni, aki akarja (az előző sor fontos, mert ledobja a festéket!)

Összességében, Igen-igen jól sikerült és jól is néz ki! Méretpontosság: 0,5 mm szemmel nem lehet megállapítani az eltérést gyári sem pontosabb, sőt! :o)

Íme, a méretek: (Ellenőrizendő!!! A szélek miatt.

spoiler

2012. október 10.

 

KaCsa - Kalmár Csaba


2012. október 10. 02:30 
 
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub