Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 13 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Mit tegyek ha már megtörtént a baj ?



Wagonadmin jóvoltából olvashattok egy cikket, amely részletesen tárgyalja mit is kell és érdemes tenni egy közúti baleset esetén ahol csak a járgányok törnek.

Egy kép

Ahhoz szeretnék tanácsot adni, hogy ha már megtörtént a baj, összetörték az autódat, akkor mit tegyél, hogyan indítod el a kárrendezést. Mivel allianzos vagyok, ezért ebből a szempontból írom a következőket, de általában a teendők minden biztosítónál azonosak.

Legelőször is az elvről: A kárrendezés elve az, hogy a káridőponti állapotot kell helyreállítani!

De menjünk szép sorjában!

- Megtörtént a baj, mindenki egyben van, ép és egészséges, csak a kocsid karosszériája sérült. Őrizd meg a nyugalmadat, próbálj hideg fejjel gondolkodni!

- Keresd elő a közismert nevén "Kék-Sárgának" nevezett Európai Baleseti Bejelentőt! Ez helyettesíti a betétlapot. Indigós (két példányos), s jellemzője, hogy egész Európában ugyanezek a kérdések vannak ugyanott, mint a magyar nyelvű példányon. Ha nincs, kérj a biztosítódtól, vagy tőlem! Találkozóra mindig viszek egy rahedlit.

- Olvasd el figyelmesen a bejelentőn találhatóakat!

A cikk folytatódik....

 

- Ha vétlen fél vagy, akkor figyelj arra, hogy a vétkes fél lehetőség szerint MÁR A BEJELENTŐN elismerje a felelősségét! A kitöltés ugyanis még nem automatikus elismerés, s a bejelentő aláírása sem jelenti a felelősség elismerését. Legyen odaírva feketén-fehéren a felelősség elismerése a megjegyzések rovatba!

- A már említett cikkben is írták: FÉNYKÉPEZZ!!!!! Megkönnyíted a kárszakértő dolgát, a magadét, s ráadásul ha dokumentálva vannak a dolgok, nehezebb letagadni... Ezt a későbbiek miatt mondom!
Nemrég láttam a Tescoban 4990 forintért digitális gépet. Egy nagy rakás kaki, de erre a célra tökéletesen megfelel! Jó a kamerás mobil is, szóval bármi, csak rögzítsd a kocsik helyzetét!

- Ha vitatott a dolog, HÍVJ RENDŐRT!!!
Ne érdekeljen, hogy a rendőrség lusta és már a bejelentéskor arra bíztat, hogy egyezzetek meg! Manapság a legkisebb sérülés is több tízezer forintos kárt jelent, tehát ne hagyd magad lerázni!

- Ha a vétkes fél elismeri a felelősségét a kárbejelentőn, ne legyél rest, bármilyen más papírra is irasd ezt le, és írasd alá két tanuval is!

- A fentiekből következik, hogy SZEREZZ TANUKAT!!!!

- A külön papírra azért van szükség, mert ha a károkozó a mi ügyfelünk, mindenképpen megkeressük egy levélben, hogy valóban ott történt-e a baleset ahol bejelentették, s valóban részt vett-e benne, s tényleg elismeri-e a felelősségét? A kárrendezés elhúzódása rendszerint ebben a lépésben rejlik, ugyanis a károkozó, vagy "elfelejti" visszaküldeni a levelet, vagy visszavonja a nyilatkozatát... Ilyenkor legyen a kezedben a tanukkal aláírt külön példány!

- A mai magyar biztosítási versenyben a legellentmondásosabb helyzet az, hogy a saját kötelezőbiztosításod nem neked szolgáltat, hanem az "ellenfelednek". Ezt a helyzetet tovább rontja a kisbiztosítók díjképzése, amikor az ügyfélszerzés célzattal a reális alá mennek a díjaikkal, és a kárkifizetések emiatt (is) elhúzódnak, sokszor hónapokig.
Ha allianzos vagy és van CASCO-d a kocsin, legegyszerűbb Aktív Kárrendezést kérned! Ebben az esetben nem kell elmenned a másik biztosítóhoz, "hazai" terepen saját biztosítód kárszakértője szemlézi a sérült kocsidat, a CASCOD terhére - önrész nélkül- kifizetjük a kárt, s a kifizetett összeggel megkeressük a vétkes fél biztosítóját. Velünk rendszerint nem játszák el a több hónapos kárkifizetési cirkuszt...

- Nem kell mindig a biztosítóhoz menni! Mivel itt szinte mindannyian szakszervízben nézetjük a gépeket, ezek szinte biztosan szerződött partnerei valamelyik biztosítónak. Ez azt jelenti, hogy teljes egészében átvállalják az ügyintézést. Itt megint csak a kisbiztosítók jelentik a gondot, mert ők általában nem szerződöttek...

Összefoglalva:

- Kárbejelentő lapon elismertetni a károkozást!
- Másik lapon is...
- Fényképezés
- Tanuk
- Kárbejelentés (2 munkanapon belül!!)

 


2013. december 02. 22:08 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID8007

 Név:
 
Dátum: 2013. december 03. 20:46 
Üdv Kollega! :)
Valamikor én is Alliance-os voltam. Annyival kiegészíteném az írásod, ha megengeded, hogy érdemes mindig rendőrt hívni, mert az a biztos. Nekem volt egypár káresetem(saját), és mindig volt valami buktató, ami miatt csúsztak a dolgok. Eddig csak az az egy volt tiszta, amikor jöttek a rend őrei.
» Válasz erre
#ID8005

 Név:
 Wagonadmin
Dátum: 2013. december 03. 12:43 
Ezt jó régen írtam, akkoriban még tényleg allianzos voltam, és a kamerás mobil sem volt olyan rettentően elterjedt... :-) Az Aktív kárrendezés is módosult egy-kétszer, de minden más ami az összefoglalóban olvasható még ma is érvényes!
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu