Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



A 10 legújabb tag

#28599 Szotya
#28600 brosser
#28593 Hooligans
#28301 gjaszay
#26175 Anod58
#27084 imike
#20547 joespeed
#26506 szotyi
#26061 ket57
#25888 Darbat
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 15 felhasználó olvas minket

Ma 2023. február 01. Ignác napja van.
Suzuki Swift
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Swift - Technikai kérdések 2638 db 2023. január 31. 20:43:47
 Swift - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Swift? 2288 db 2023. január 27. 17:34:05
 Swift - Autóhifi 613 db 2023. január 24. 17:17:44
 Swift - Autóvillamosság 637 db 2022. december 18. 20:10:24
 Swift - Fogyasztás 645 db 2022. augusztus 09. 08:34:49
 Swift - Tuning 648 db 2021. június 02. 17:05:05
Friss cikkek

2023. 01. 03.

13.859 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 12,43 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2022-ben. A márka elsősorban a két hazai gyártású modellnek, a Vitarának és S-CROSS-nak köszönhetően immár hetedik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést. Megváltozott a tendencia: az S-CROSS volt 2022-ben a legnépszerűbb modell, ebből regisztrálták a legtöbbet az újautók piacán.

Az iparág teljesítményét és értékesítési darabszámait nagymértékben befolyásolta a félvezető hiány. A tavalyi eredményekhez képest átlagosan éves szinten 8,54 százalékos csökkenéssel zárt az újautó piac. A Magyar Suzuki beszállítóival egész évben folyamatosan figyelte, illetve elemezte a piaci helyzetet. Elektronikai alkatrész beszállítóival rugalmasan alkalmazkodva a szituációhoz azon dolgozott, hogy gyártásának ellátása folyamatos legyen.

Ennek is köszönhetően 13.859 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2022-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint. Az összes forgalomba helyezett személyautó (111.524 db) 12,43 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. Bár év közben voltak olyan hónapok, amikor nem az esztergomi gyártóvállalat modellje vezette a listát, az év végi összesítések alapján – a globális chiphiány ellenére - 2016 óta sorozatban hetedszer is megtartotta piacvezető pozícióját a hazai piacon 2022-ben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a márka az esztergomi gyártás megkezdése óta 20. alkalommal végzett az első helyen a magyar személygépkocsi piacon.

Már a teljes hibrid paletta elérhető a kínálatban
A két esztergomi modell gyakorlatilag egymással versenyzett 2022-ben, de év végére megváltozott az eddig tapasztalt tendencia: az S-CROSS nyerte a népszerűségi versenyt a Suzukik körében. Mindkettő modell bekerült a TOP3-as mezőnybe és megnyerte saját kategóriáját, az alsó-középkategóriát (7.187 db S-CROSS, 26,36%-os piaci részesedés), illetve az SUV városi-szabadidő kategóriát (5.509 db Vitara, 23,12% piaci részesedés) a 2022. január 1-je és december 31-e közötti regisztrációk alapján.
2022. év eleje óta elérhető a Vitara, év közepe óta pedig az S-CROSS (erős) hibrid változata. Saját gyártású és import modelljeinknek köszönhetően a Suzuki a hibrid alternatívák teljes palettáját kínálja a vásárlóknak. A Magyar Suzuki kizárólag hibrid járműveket értékesít az Európai Unió piacain.
A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott, import hibrid Suzuki típusok közül a Swiftből 668 darabot helyeztek forgalomba. Ignisből 267, Swaceből 214, illetve az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból pedig 14 autót regisztráltak 2022-ben.

 

Kapcsolt szolgáltatás

2022 őszén a Suzuki Motor Corporation kapcsolt szolgáltatást vezetett be az európai piacon a még kényelmesebb felhasználói élmény biztosítása érdekében. A SUZUKI CONNECT elsőként az Esztergomban gyártott S-CROSS-ban érhető el, de a későbbiekben más modellekre is kiterjesztik majd. A szolgáltatást Európa szerte a Magyar Suzuki Zrt. biztosítja Magyarországról.


Több mint összeszerelő üzem

A Magyar Suzuki Zrt. a Suzuki Csoport 3. legnagyobb gyártóvállalata Japán és India után és egyetlen Európában. 30 éves magyarországi tevékenysége során nagyon magas szintű kompetenciákat és tudást halmozott fel, elsősorban a mérnöki, a logisztikai és az IT területen. A Magyar Suzuki Zrt. biztosítja az IT szolgáltatásokat, fejlesztéseket a Suzuki Csoport összes európai egységének, 2019. április 1. óta pedig Esztergom a Suzuki Csoport Pán-európai logisztikai központja. Komárom-Esztergom megyéből koordinálják a pótalkatrész ellátást az összes európai országban hét regionális raktárból. A Magyar Suzuki célja az, hogy a jövőben is aktívan bekapcsolódjon az anyavállalata minél több nemzetközi projektjének megvalósításába, illetve itthon a saját mérnöki állomány igénybevételével tervezik modernizálni a gyártástechnológiákat és a karbonsemlegesség irányába tett lépéseket

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

 

Bővebben »

2023. január 04. 01:41

 

001

Bővebben »

2022. december 28. 20:47

2022. 12. 21.

Az Üzemi Tanáccsal folytatott egyeztetést követően a Magyar Suzuki Zrt. 2023-ban a vállalat munkatársainak bérét átlagosan 20 százalékkal emeli. A vállalat két részletben teljesítmény függvényében 1,5 havi bónuszt is előirányzott jövőre.

A Magyar Suzuki nagy figyelmet fordít a versenyképes bérezésre, munkatársai megtartására, figyelembe véve a mindenkori munkaerőpiaci viszonyokat, ez pedig a bérpolitikájában is megmutatkozik. A vezetőség az Üzemi Tanáccsal folytatott egyeztetést követően úgy döntött, hogy 2023-ban teljesítményen alapulóan, átlagosan 20% béremelés lesz a cégnél.

001

Ahogy az elmúlt több mint tíz évben, úgy 2023-ra is tervezett bónuszkifizetést a vállalat a teljes munkaerőállományukra vonatkozóan. Az összesen másfél havi bónusz első, félhavi részét júniusban, a második, teljes havi összeget év végén kaphatják meg teljesítményhez kötötten a kollégák. A vállalat egyúttal bejelentette, hogy az erre az évre előirányzott év végi egy havi bónuszt már decemberben megkapták a munkatársak.

Az esztergomi gyártóvállalat 2023-ban a béren kívüli juttatásokra fordított összeget is tervezi emelni. Extra juttatásként továbbra is biztosított a meleg illetve hideg menüs étkezés, a környező településekről pedig buszjárat szállítja a dolgozókat a gyárhoz. Évente egészségügyi szűrővizsgálat, megemelt összegű házasságkötési, gyermekszületési, illetve temetési támogatás érhető el.

A Magyar Suzuki Zrt. több mint három évtizede stabil, megbízható gazdasági szereplő és munkáltató, hiszen az egyik legrégibb múltra visszatekintő, teljeskörű gyártási tevékenységet megvalósító autógyártó Magyarországon.

Az esztergomi gyár jelenleg 3.000 alkalmazottnak biztosít hosszú távú munkalehetőséget, közülük több mint ezernégyszázan legalább 15 éve erősítik a vállalatot. Országos kiterjedésű beszállítói hálózatával együtt a Magyar Suzuki mintegy 10.000 ember és család biztos megélhetéséhez járul hozzá nap mint nap. A gyártóvállalat 2023-ban tovább bővíti dolgozói létszámát, mivel növelni szeretné a termelés mértékét. A vállalat nyitott pozícióiról a Karrier oldalukon tájékozódhatnak az érdeklődők.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

 

Bővebben »

2022. december 21. 16:21

2022. 12. 16.

A Magyar Suzuki munkatársai és márkakereskedései is csatlakoztak a Baptista Szeretetszolgálat idén 19. alkalommal meghirdetett Cipősdoboz Akciójához, amely mára Magyarország legnagyobb karácsonyi segélyakciójává vált.

001

Olyan rászoruló gyerekek kapják meg a felajánlott cipősdobozokat, akiknél más nem kerül a fa alá. A Magyar Suzuki évek óta részt vesz a nemes kezdeményezésben, a munkatársak és több Suzuki márkakereskedés vállalta ezúttal is, hogy összekészíti, becsomagolja és felcímkézi a cipősdobozokat, majd azokat eljuttatja az esztergomi gyűjtőpontra. A korábbi évekhez hasonlóan mesekönyv, színező, játékok, kisebb sporteszközök, édesség, íróeszközök és egyéb iskolai felszerelések kerültek a dobozokba. A Baptista Szeretetszolgálat vállalta, hogy még az ünnepek előtt eljuttatja az adományokat a rászoruló családokhoz.

Egy kép
A Magyar Suzuki esztergomi gyárában és márkakereskedéseiben több mint 250 karácsonyi cipősdoboz gyűlt össze, amelyet a vállalat nevében Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető adott át a Baptista Szeretetszolgálat esztergomi gyűjtőpontján.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. december 16. 16:42

2022. 12. 09.

A Magyar Suzuki Zrt. idén is két helyi szervezetet támogat karácsonykor. Atsumi Masato, a vállalat vezérigazgatója személyesen adta át az adományt jelképező mézeskalácsokat az Esztergomi Mentőállomás, valamint az Esztergomi Baptista Gyülekezet számára.

001

Felelős vállalatként a Magyar Suzuki Zrt. fontosnak tartja, hogy a környezetében működő szervezetek segítésével a helyi közösséget is támogassa. Az esztergomi gyártóvállalat a korábbi évhez hasonlóan idén is úgy döntött, hogy a partnerei megajándékozására szánt összeget regionális intézmények számára ajánlja fel.

002

A felajánlott 3 millió forintos támogatással hozzájárult ahhoz, hogy az Országos Mentőszolgálat Alapítványon keresztül egy több mint 10 millió forint értékű új életmentő készülék, egy LP15-ös EKG defibrillátor kerülhessen átadásra az Esztergomi Mentőállomás részére. Az Esztergomi Baptista Gyülekezet az 1,1 millió forintos támogatásából 2023 első hónapjaiban ezer adag meleg ételt oszt ki rászorulóknak Esztergomban.

003004

Atsumi Masato, a vállalat vezérigazgatója, Dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes és Bonnár-Csonka Zsuzsanna kommunikációs vezető mindkét helyszínre személyesen látogatott el átadni az adományokat jelképező mézeskalácsokat.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. december 09. 18:55

2022. 12. 01.

Tízből hét magyar családtagként kezeli az autóját, éppen ezért a szerettei, vagy barátok bevonásával hozza meg a döntést a vásárlás előtt. Személyes tárgyakban sem vagyunk híján gépjárművünkben, gyakran beszélgetünk velük. sőt, a megkérdezettek majdnem egyharmada el is nevezi az autóját – derül ki a Magyar Suzuki novemberben végzett kutatásából .

„Az autó csak egy tárgy!” – halljuk gyakran, sok magyar gépjárművezető azonban nem tud mit kezdeni ezzel a kijelentéssel. Ők azok, akik becézik, feldíszítik és ha tehetik, a legjobb szervizbe viszik autójukat. Hogy mennyien vannak az országban, akik családtagként tekintenek az autójukra, arról sokatmondó visszajelzést ad a Magyar Suzuki novemberi kutatása. A megkérdezett magyar autóvezetők közül tízből heten családtagként kezelik gépjárművüket, éppen ezért a vásárlás előtt családdal, vagy barátokkal közösen döntenek a kiválasztott típusról. Az érzelmi kötődést nagy mértékben segíti, hogy a megkérdezettek 34,1 százaléka el is nevezi az autóját, és ehhez valamilyen külső tulajdonságot, például színt, formát (54,3%), a rendszámtábla betűit (26,7%) vagy egy korábbi emléket (19%) hív segítségül múzsaként.

Talizmánnal biztosítjuk be magunkat
Az autógyártók ma már számos olyan technikai újítást helyeznek el a modellekben, amelyek segítik és biztonságosabbá teszik a vezetést, ugyanakkor egy tavalyi kutatásból kiderült, az autósok költséghatékonyság vagy információhiány miatt sokszor nem kérik, vagy nem használják ezeket. Ezzel szemben a legfrissebb kutatás szerint, az autósok majdnem nyolcvan százaléka elhelyez valamilyen funkcionális vagy kényelmi eszközt (31%), például egy illatosítót, üléshuzatot, ruhatartó fogast, vagy egy személyes tárgyat, egy biztonságot hozó talizmánt (23,4%), vagy egy lógó díszt a visszapillantótükrön (23,1%). De a plüssök (17,6%), a családunkat, a kisállatunkat vagy a hobbinkat idéző matricák (7,5%) vagy valamilyen külső díszítőelem (6,1%), a gyerek foglalkoztató (4,6%) vagy egy humoros, retro dísztárgy (2,7%) is előfordul, hogy helyet kap az utastérben. Mivel a szívünknek kedves az autónk, és fontosnak tartjuk, hogy extra figyelemben részesítsük a plusz családtagot, ha tehetjük, minőségi szerelőhöz, vagy márkaszervibe hordjuk (38,6%), prémium üzemanyagot választunk tankolásnál (37,2%), a megkérdezettek közel egyharmada pedig (30,5%) saját maga mossa le az autóját (27,9%).

„Az autóm én vagyok!”
Azoknak, akik tárgyként tekintenek az autójukra, valószínűleg különös lehet, hogy vannak olyan autós társak, akik akár bocsánatot is kérnek a gépjárművüktől, és rendszeresen beszélgetnek az autóval. Ezek alapján nem véletlen, hogy ők azok, akik jeles eseményeket (például első út az autókereskedőtől, nyaralás, kirándulás, esküvő) megörökítik az utókornak (56%). 86 százalékunkra igaz a mondás: az autóm én vagyok!

„A KSH adatai szerint Magyarországon csaknem ötmillió közúti gépjármű vett részt június végén a forgalomban, amelyből megközelítőleg négymillió autó volt - átlagosan minden háztartásban van egy. A számokból is jól látszódik, hogy sokak számára elengedhetetlen a mindennapi élethez az autó használata. Éppen ezért érthető, hogy az utazásban minket segítő autó életünk egyik fontos szereplője lesz, amelyhez sokan érzelmileg is kötődni kezdenek. Vállalatunk 31 éve alatt gyakran találkoztunk olyan vásárlói visszajelzésekkel, hogy az autó szinte észrevétlenül vált a család részévé és amikor másik vásárlására szánták el magukat, megkönnyezték a búcsút” – árulta el Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

 

001

Bővebben »

2022. december 01. 19:09

2022. 11. 25.

Idén harmadik alkalommal hirdette meg a Behaviour magazin „Az év HR-vezetője” versenyt.

A szavazásra olyan HR-vezetők jelölését és pályázatát várták, akik kiemelkedő teljesítményükkel, innovatív HR-megoldásaikkal jelentősen hozzájárultak cégük sikerességéhez és a szervezeti kultúra kialakításához. A jelöltek között volt Dr. Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. HR és Társasági Támogatások-, valamint a Jogi és Compliance Osztály vezetője is a „Nagyvállalati HR-vezető” kategóriában. Dr. Varga Zoltán végül az ünnepélyes díjkiosztón a döntőben végzett és emellett „Az év fiatal HR-vezetője 2022” díjban részesült. Gratulálunk a sikerhez!

001

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

 

Bővebben »

2022. november 25. 16:23

2022. 11. 24.

Novák Katalin köztársasági elnök kétnapos Komárom-Esztergom megyei hivatalos látogatása során a régió nagyvállalataival és vezetőivel is egyeztetett. Az államfő a program részeként a Vitara és az S-CROSS modelleket gyártó esztergomi üzemünkbe is ellátogatott.

 

1

 

A KSH adatai szerint 2020 óta Komárom-Esztergom az egyik legnagyobb beruházó megye az országban. Stabil munkáltatóként és befektetőként a térség vállalatainak – így cégünknek, a Magyar Suzukinak is - nagy szerepe van a magyar gazdaság teljesítményének erősítésében.

 

2

 

Novák Katalin a nagyvállalatok számára indított, és Esztergomban megtartott konzultációt követően vállalatunkhoz is ellátogatott, hiszen a Magyar Suzuki az ország egyik legnagyobb árbevételű cége és a megye egyik legnagyobb munkáltatója. Ittléte alatt gyárlátogatáson vett részt, találkozott munkatársainkkal valamint bemutattuk vállalatunk társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseit. Szó esett többek között a Magyar Suzuki és anyavállalatunk dekarbonizációs törekvéseiről és a közeljövőben tervezett energiahatékonysági fejlesztéseinkről.

 

3

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2022.

Bővebben »

2022. november 24. 17:57

2022.11.22.

Az esztergomi Angyalkert Óvoda 150. évfordulója alkalmából a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával egy újabb fejlesztő eszköz, egy fészekhinta épülhetett az udvaron.

 

 

0

1

 

Az eseményen Atsumi Masato, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója ünnepi beszéddel köszöntötte az óvoda munkatársait és a megjelent vendégeket, kiemelve, hogy az ott dolgozó nevelők nagy figyelmet fordítanak arra is, hogy a gyerekek tiszteljék a természetet, szeressék és óvják az állat-, illetve növényvilágot. Az intézmény, melyet sokan „Suzuki Óvoda”-ként is emlegetnek, a Magyar Suzuki 31 éves fennállása óta nagy szerepet játszik a vállalat életében, hiszen már a kezdetektől biztosítja a suzukis munkatársak gyermekeinek óvodai ellátást. Ez különösen nagy segítséget jelentett, amikor még 3 műszakban zajlott a termelés.

 

3

 

A Magyar Suzuki fennállása óta fontosnak tartja az óvoda folyamatos támogatását, így valósulhatott meg annak a fészekhintának az építése is, melyet az évforduló alkalmából adtak át ünnepélyes keretek között.

Bővebben »

2022. november 22. 19:13

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub