Boosterjet
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKE_QR_CODE
uj_1
A 10 legújabb tag

#19161 Fitz
#10866 Jani65
#19018 Juszuf
#18919 BoGár
#18829 Coyote
#18818 Kratos77
#13228 Suzy80
#18755 Evian
#18732 Laca
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 13 felhasználó olvas minket

Hirdetés
ub
Union
uj_2
itt2meghatpdfmeghatdoc

Az IGNIS gyári tetőantennájának cseréje



BUFI nicknevű CARtársunk küldte ezt a kis leírást a fényképekkel együtt arról, hogy ő miként cserélte le a tetőantennát egy váratlan esemény kapcsán.

 

Az IGNIS gyári tetőantennájának cseréje

Az IGNIS tetőantenna helyett


BUFI - IGNISKLUB - 2010

 


Elérkezett a tetőantenna cseréjének ideje, mivel nálunk itthon a kapubeállónál fent akadt a kapu felső pántjába és előre hajlott. Ezt nem nagyon viselte el a műanyag szerkezet és széttört. Hát mit volt mit tenni, ki kellett cserélni.

 

Egy kép












 

 

 




A csomagolásban ezek a tartozékok vannak az antenna beépítéséhez. Mi csak az antennatalpat fogjuk felhasználni a szerelésnél.      

A dolognak mindenféle utánajárás és tapasztalat nélkül vágtam neki, aki mer, az nyer alapon.
Két kérdés van egy ilyen szituációban. Ki kell cserélni az egész antennát, vagy elég csak az antennatalpat, ami a tetőn van? Az Ignisnél szerencsére elég csak az antennatalpat kicserélni, ha olyan antennát veszünk, aminek pont akkora a csavarmérete, mint az eredetié.

 

Egy kép

Az antennakábel eredeti helye





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha valaki azt a megoldást választaná, hogy kicseréli a kábelt, akkor javaslom, hogy ne tegye. Mivel gyári helyeken van rögzítve ezért elég nehéz kiszerelni, valamint a kesztyűtartó mögött is van toldva az antenna és elég nehéz ilyen csatlakozót kapni.

Nos nézzük csak az antenna cseréjét.
Nem tűnt könnyű feladatnak, de nem is volt olyan nehéz, mint azt, ahogyan gondoltam.

 

Egy kép

Kellékek

 

 

 

 

 















Mielőtt belekezdünk, nézzük csak milyen szerszámok kellenek hozzá

1. Lépés 

Az utastéren belül le kell szerelni egy-két dolgot, ami a tetőkárpitot tartja. Én a beltér világítással kezdtem.

A burát óvatosan, de határozott mozdulattal lefelé, a váltó irányába le kell húzni. A búra alatt 2db csavar tartja helyén a belsőtükröt a lámpával együtt. 

 

 

 

 

Egy kép

Csavarokat kicsavarni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy kép

A vezetékeken függő tükör és belsővilágítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kivesszük a két csavart. Amikor tekerjük a második csavart kifele, tartsuk meg a tükörnél fogva, mert ahogy kivettük a csavart már csak a beltérvilágítás vezetékein fog lógni a lámpa a tükörrel együtt.

 
Óvatosan kihúzzuk a csatlakozót is és tegyük le a tükröt. Jöhetnek a napellenzők. 2-2db csavar tartja őket az egyik oldalon, és a másik oldalon pedig egy patentos rögzítő tartja.

 

Egy kép

Napellenzőtartó

 

 

 













 

 

Egy kép

Óvatosan, egy csavarhúzóval húzzuk ki

 

 















 

 

Egy kép

Napellenzőtartó műanyag

 

 
















 

 

 

Levétele a következő. Lapos csavarhúzóval kihúzzuk a kis pöcköt. Amikor kivesszük belőle, nem fog kiesni a tartó, mert még az is bele van nyomva a tetőkárpitba. Erősen húzzuk meg, nem fog eltörni, hanem kijön magától szép lassan.

Jobboldalt a kapaszkodó levesszük. 2db csavar tartja a helyén. A csavarok is igen cselesen vannak elrejtve. Lapos csavarhúzóval alányúlunk a kis fülnek, és felfelé felnyitjuk, majd a két csavart kitekerjük. Ez is mint minden a tetőkárpitba bele van nyomva. Erősen húzzuk meg ezt is és akadálymentesen jön majd ki a helyéről.

A bal oldalon amennyiben van szemüvegtartó akkor a folyamat ugyanez, mint ahogy az előbb leírtam. ( Ha nincs akkor két vakdugó tartja a tetőkárpitot a helyén)

Ha ezzel megvagyunk, jöhet az „A” oszlop tartóműanyagja. Körülbelül a felénél lapos fejű csavarhúzóval alányúlunk és kipattintjuk a műanyag burkolatot. Mind a két oldalt le kell venni, hogy a tetőkárpitot le tudjuk majd hajlítani!

 

Egy kép

Tetőkárpit

 



 
















Valahogy így kell kinéznie ahhoz, hogy szerelhetővé váljon a dolog.

Azért írtam hogy hajlítani, mert nagyon macerás lenne levenni az egész tetőkárpitot csak ezért. Mivel ez a tetőkárpit elég rugalmas anyag, nem kell tőle megijedni, de nem is szabad nagyon erősen húzni, mert ha elszakad, az bizony látszik. Ha lehúzzuk, ne ijedjünk meg hogy összegyűrődött. Ahogy elengedjük, visszanyeri formáját és nem is fog látszani, hogy hol hajlítottuk meg és ezáltal hol tört meg az anyag.

 

Egy kép

A tetőkárpit filc megtörve

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy kép

Még nem az igazi

 

 

 

 

 

 

 

 












Persze nem egyből nyeri vissza a formáját, de azt hiszem, a lényeg az látszik!


2. Lépés
 

Kezdjük azzal, hogy megszabadítjuk a karosszériát a gyári antennától.
 

Egy kép

Az eredeti törött antennatalp

 

 

 

 

 

 















 

 

 

Egy kép

A gyári antennatalp belülnézetből

 

 

 
















3. Lépés

Kiszereljük az antennatalpat a helyéről. Ehez kell egy 10-es villáskulcs, illetve két kéz.

Nos. Középen ahol a lámpa volt húzzuk le óvatosan a tetőkárpitot. Kicsit beljebb van, az antennatalp csavarja, ezért nem fog látszani olyan könnyen. Én beguggoltam az anyós üléshez és úgy néztem a tetőkárpit és a kocsi teteje közé, simán láttam mindent.

 

Egy kép

Ezt a 10 -es anyát tekerjük le!





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nem kell megijednünk, miután lejött az anya, nem fog szétesni a többi rész mivel szépen egybe van préselve minden, mindennel.
 

 

 

Egy kép

A "kulcslyuk"

 

 




 







 





 

Egy kép

"Kulcslyuk" közelebbről

 

 

 

 

 

 

 

 


















 


Ezt célszerű megtisztítani, mert biztos, hogy van alatta egy kis szmötyi. Azért tisztítsuk meg ezt a részt, hogy az új antennatalp gumi része teljesen rásimuljon a tetőre. Megakadályozva, hogy beázzon a tető ezen a részen.

4. Lépés

Jöhet az új antenna beszerelése. Persze itt is, mint mindenhol, oda kell figyelnünk, mivel univerzális antennáról beszélünk nem teljesen a mi szánk íze szerint van elkészítve. Így hát kell egy kis korrekció de, ez megvan hamar.

 

Egy kép

Egy kicsit eláll a tetőtől

 

 

 

 


















                                                              

Egy kép

... emiatt a műanyag pöcök miatt


          

 

 

 















A korrekció oka

(Nem simul rá teljesen a tetőre az antennatalp. Ez persze nem maradhat így, mert különben beázik!)


A probléma orvoslására én csípőfogót használtam. Lecsippentettem mind a gumitalpról ezt a kis gumi bütyköt illetve magáról az antennatalpról is. Persze nem lett tökéletes, de a célnak megfelel.

 

Egy kép

Műanyag pöcök eltávolítva





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Egy kép

A műanyag pöcök eltávolítása után

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 



A végeredményen jól látszik, hogy az antennatalp teljesen tökéletesen rásimul a tetőre.

Tehát betesszük az új antennatalpat és alulról a gyári antenna csatlakozó végen levő anyával rögzítjük a tetőhöz.

Ehhez azonban kell egy kis segítség! Történetesen  az, hogy valaki megfogja az adaptert kívülről, mert különben enélkül elég nehéz feltekerniaz anyát a menetes szárra.

 

Egy kép

A "harmadik kéz"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Mivel én egyedül voltam, segítségül hívtam a szélvédőmosó kannáját nehezéknek, hogy az antennatalp ne mozduljon el.
 

Egy kép

Kész! :)

 

 





















Amikor az anyát meghúzzuk, vigyázzunk ne húzzuk meg nagyon erősen, mert könnyen eltörhet a csavarnál a műanyag talprész. Sajnos, ez tapasztalat. Én is így jártam az első antennatalppal.

Gyakorlatilag készen is vagyunk a dologgal. Már csak annyi maradt, hogy az antennaszárat rátekerjük az antennatalpra. És kész...



BUFI - Suzuki Klubok Egyesülete - 2010

 


2010. március 02. 21:10 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
Biztonsági kód: Biztonsági kód ->
A név mező kitöltése kötelező

#ID7716

 Név:
 
Dátum: 2012. november 04. 12:43 
Nagyon jó cik!

Köszi...
» Válasz erre
#ID7025

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. szeptember 27. 12:08 
eléglett volna az antenna felső műanyag kupakját lepattintani,csavart kivenni,és kicserélni a törött részt. 3perc,egyedül!
» Válasz erre
#ID6934

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. július 17. 17:49 
Üdv, Nekem egy 2006-os gyártású swiftem van, tudnátok segíteni abban, hogy az antennát hogyan tudom kicserélni? Mivel én is fent akadtam vele, letört és szeretnék cápauszot felrakni, azzal nem lesz gond, persze ha lehet...
Előre is köszi
Dave
» Válasz erre
#ID6768

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. március 16. 18:48 
köszike:)
» Válasz erre
#ID6767

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. március 14. 23:55 
Megfogod a tükör szárát és határozottan, de nem ész nélkül elkezded jobb oldali irányba fordítani kb 45-60 foknyit és akkor szépen lejön. Bajonettzár szerűség.
» Válasz erre
#ID6766

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. március 13. 20:54 
hello!tudnál nekem abban segiteni,hogy új swiftnél hogyan lehet a belső visszapillantót leszedni?
» Válasz erre
#ID6763

 Név:
 Vendég
Dátum: 2010. március 03. 21:35 
KÖszike. Hát ez nem 4-5 perc volt. Hanem 4-5 óra fejtörés :):):)
» Válasz erre
#ID6757

 Név:
 Tibor001
Dátum: 2010. március 02. 22:40 
Gratulálok a műtéthez!
Ehhez képest a Swift antennacseréje csupa móka és kacagás és mindössze 4-5 perc.
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub
Az első magyar szélvédő matrica webáruház___SzélvédőMatrica.hu