Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#119981 Dani M
#68 SKE
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#29416 Zoli58
#29298 Katka05
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 9 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UNION-1
Fórum -> 1. -> Vezetéstechnikai tréning 2011. 05. 28.
Előző oldal Következő oldal
Hozzászólások
Küldő Dátum: 2011. június 03. 19:49:49  

Törölt felhasználó

írta:
És miként gondoltad az átad...

Szorozd meg párral....., de nem akarok felvágni. 100/100 a minimum.....
Megmondod mikor merre fordulsz, a vilingerrel, találkozunk.
Megmondod milyen név alatt hova töccsem fel aztán jóvan
Küldő Dátum: 2011. június 03. 19:15:17  

Törölt felhasználó

írta:
ha egy DVD-n ideadod az upload...

És miként gondoltad az átadást?

Nekem most ilyen itthon a net:

Küldő Dátum: 2011. június 03. 08:49:15  

Törölt felhasználó

írta:
Sok ĂŠs elĂŠg nagy mĂŠretű vid...

ha egy DVD-n ideadod az uploadot meg tudom oldani vanelég sáv a cégnél :-)
Küldő Dátum: 2011. június 02. 21:37:14  

Törölt felhasználó

írta:
Ike!A videĂłk merre vannak?Bez...

Sok és elég nagy méretű videók is vannak, úgyhogy elég körülményes külön-külön felpakolászni a youtube-ra.
Küldő Dátum: 2011. június 02. 21:36:08  

Törölt felhasználó

írta:
Nem tudod Ăśsszekeverni a vĂĄl...

Nálunk már előfordult, hogy nem a válaszokat cserélték fel, hanem a kérdésbe raktak, vagy vettek el pl. egy "nem" szócskát. Kicsit össze tud ám kuszálni.

Én mindig elolvasom, értelmezem. Ráérek, nem hajt senki és még fizetik is. Akkor hova kapkodjak? 

 

Küldő Dátum: 2011. június 02. 21:17:30  

Törölt felhasználó

Ike!

A videók merre vannak?
Bezzeg a tivornyázásom azonnal meg lett örökítve....

Á
Küldő Dátum: 2011. június 02. 20:38:11  

Törölt felhasználó

írta:
ElĂŠg vizsgabiztos fĂźggő szer...

Sajnos mostanában én is azt veszem észre magamon, hogy egyre többször rutinból vezetek. Ez nagoyn nem jó, mindig mondom is magamnak és igyekszem magamra erőltetni hogy a táblák alapján vezessek, és igen is nézzem meg hogy még ott van az a szegény 70-es tábla...
Küldő Dátum: 2011. június 02. 20:36:42  

Törölt felhasználó

írta:
AzĂŠrt merem mondani, mert az ...

Nem tudod összekeverni a válaszokat, ugyanis a válaszok is mindig ugyanolyan sorrendben vannak :)
Meg azért volt annyi eszem, hogy nem annyit tanultam meg hogy "B" hanem, hogy konkrétan szövegesen mi a válasz.

A KRESZ könyvet 2-3 * végigolvastam, és azóta is havonta azért egyszer átpörgetem a biztonság kedvéért. Tehát nem abba a kategóriába tartozom, aki ész nélkül bemagolta aztán azt sem tudja mi a különbség a stop meg a macisajt között :) Bár sajnos sok ilyen van...

Aki esetleg nem tudná: semmi, pont ez a lényeg, hogy a kettő tábla egyen értékű, csupán az elsőbbségadás módja eltérő. A STOP-osnak tehát nem kell elsőbbséget adnia a macisajtos fele, egyenrangúaknak számítanak.

A hamis biztonságérzetet a könyv olvasásával lehet csökkenteni.

Igen a tréning nagoyn jó arra, hogy tudd mire számíts, tudjad hova tenni magadban a szitut. Néha elmegyünk repülgetni és amikor elkezdtem otthon szimulátorozgatni, akkor éreztem meg igazán mennyit számít az, hogy fejben ott legyél, tudjad mikor mi a helyzet, mire mit és hogyan kell reagálni. Minden fejben dől el. És ténleg.

Másik kedvenc témám a kompetencia alapú vizsgáztatás: azaz nem előre kitalált 1500 kérdés van, hanem a gép teljesen véletlenszerűen összerak egy közlekedési szitut és ott kell megoldanod X másodpercen belül. A képes ábrák is betanulhatóak, így nem igazán jók a valós szabályalkalmazás tesztelésére :( És a hangsúly a szabály alkalmazáson lenne. HIába tudja valaki az elsőbbség definícióját, ha nem tudja a gyakorlatban alkalmazni, semmit sem ér...

Sajnos amilyen kicsi az NKH és amilyen szabad kezük van, olyan "begyöpösödött" "tehetetlen" egyben.

Küldő Dátum: 2011. június 02. 16:51:52  
Gabesz79
Tag
Suzuki SX4
Halihó!

Kiolvastattam a hibakódot miért világított a tréningen a lámpa.
MAP sensor hibára utalt, de szerencsére csak ott egy pillanatnyi gubanc lehett a motor lefulladás és újraindulás végett.
Hibakód törölve

Üdv
Gabesz79
Küldő Dátum: 2011. június 01. 16:07:32  

Törölt felhasználó

írta:
Hali.Engem csak elmĂŠleten hĂş...

Elég vizsgabiztos függő szerintem. Amelyik vaskalapos, annál csak a szabályzat, szó szerint. De van, amelyik értékeli a rutint és aszerint nézi. De az biztos, hogy a rutinból vezetés legtöbbször megbosszulja magát.
Küldő Dátum: 2011. május 31. 23:38:44  

Törölt felhasználó

írta:
AzĂŠrt merem mondani, mert az ...

Hali.

Engem csak elméleten húztak egyszer, rutin és forgalmival semmi gondom nem volt.

És wagonr-el tanultam, aminek már szuztyok volt a kuplungja, ragadt egy kissé :D


0 előélettel.

Sztem az a legrosszabb, ha vki már máson vezetett, rossz beidegződések és ezért nem képes rendesen arra figyelni amire kéne, d ez csak saját véleményem:D

Üdv.
Küldő Dátum: 2011. május 30. 15:11:21  
Gabesz79
Tag
Suzuki SX4
Dino írta:
Na ez is meg volt :)Facebook a...

Helló Dino!

Van egy kis probléma, nekem nem jelenik meg semmi, mert nem vagyok regelve a facebook-on.
Megtekintheő az a pár kép más módon is esetleg ?

Hali
Gabesz79

Küldő Dátum: 2011. május 30. 12:20:21  
Dino
Regisztrált felhasználó
Suzuki Swift
Avatar
Küldő Dátum: 2011. május 30. 09:13:36  

Törölt felhasználó

írta:
Mondjad nyugodtan, nem zavar :...

Azért merem mondani, mert az asszony is tavaly vizsgázott. Mármint autóra. Mert villamossal már 17 éve rójaaz utakat. De a gyakorlati vezetés neki is kihívás volt. Sajnos, meg is lett az eredménye a gyenge oktatásnak.

Ezt az "annyiszor csináltam, hogy már az első szóból tudtam, hogy melyik a jó válasz"-t azér nem tartom jónak, mert ha összekeverik a válaszokat, buktad. 
Mi évente vizsgázunk és nem egyszer látok hasonlót, hogy a kolléga már akkor kész van, mielőtt én az első kérdést értelmezném. Ettől ő nem tudja, csak azt, hogy A, B, vagy C. Viszont, ad neki egy hamis biztonságérzetet.

Hogy ki hányadikra megy át, az nem csak a tudásától függ. Autónál én 4.-re mentem át a forgalmin, mert mindig akadt valami apróság, amibe bele tudott kötni a vizsgabiztos. De mivel már villamost  régebben vezettem, rutinból mentem, ami így utólag nem mindig okos dolog a vizsgán.
Ugyanakkor az egyik kishölgy elsőre sikeres vizsgát tett, pedig az első száz méteren 3-szor fulladt le. El nem tudom képzelni, mit csinált a forgalomba.

Ez a tréning mindenkinek jó. Hiába van már évtizedes rutinod, ha még nem voltál ilyen szituban, akkor ugyanolyan újdonság. A lényege nem az, hogy megtanulj profi szinten vezetni, inkább az, hogy hasonló esetben ne ijedj meg a történésektől. Mert, ha elindul alattad az autó és pánikba esel, akkor annak valószínűleg rossz vége lesz.

Küldő Dátum: 2011. május 30. 06:19:22  

Törölt felhasználó

írta:
AutĂłs ĂźgyessĂŠgi verseny? ...

Szia!

Ilyen a múlt évben is volt már Zánkán a nyárbúcsúztatón. Vagyis nem újdonság számunkra. De természetesen az idén is benne lesz a programok között, ha összejön amit szeretnénk véghezvinni
Egyébként köszönjük a felajánlást! éLNI FOGUNK VELE
Küldő Dátum: 2011. május 30. 00:15:21  

Törölt felhasználó

Autós ügyességi verseny?


Arra gondoltam, hogy szervezhetnénk egy autós ügyességi versenyt. Lennének különböző feladatok, ezek egy részét időre kéne megcsinálni, egy részét pedig időtől függetlenül.

A legtöbb feladat arra menne rá mennyire érezzük a saját kocsinkat, mennyire tudjuk kontrollálni, stb... Tehát olyan dolgok amikkel ténleg a hétköznapi életben is naponta szembesülünk.

Ízelítőül pár mintafeldat, amire gondoltam:
 - szlalom verseny időre: leggyorsabb nyer
 - megállás bójától X m-re: aki pontosan eltalálja a távot, az nyer, Mondjuk pontosan 13m-re kell megállni, vagy pontosan 7-re, stb...
 - beállás, kiállás parkoló helyre, helyről a legszűkebb helyen (aki a legkisebb helyen meg tudja csinálni, az nyer, mondjuk aki összesen 20 centiről kijön)
 - egy bizonyos útvonal megtétele, pontosan időre érkezve: pl.  egy nagy 8ast kell leírni a kocsival úgy, hogy az egyes checkpointokra minél pontosabban érjen oda az autó. Itt nem a gyorsaság a fontos, hanem az időhöz való igazodás, se korábban, se később, pont jókor érj oda. Tehát mondjuk a felső szárát 10mp alatt kell megtenni, az alsó szárát 30mp alatt, stb...
 - tolatva beállás minél pontosabban tükrök, hátranézés nélkül, csupán a kocsit érezve
 - parkolás egyik kézzel pohár vizet ablakon kitartva, víz nem ömölhet ki
 - stb...

Kb 20-30 autótól már lenne értelme. Lehetne csapatversenyt is csinálni (akár típusonként, akár haveri kör szerint) illetve egyénit is. A nyertes pedig mindenkinek fizet egy korsó sört :P

A nyertes pedig elnyerhetné a "a klub mestervezetője" címet, ami akár lehetne egy vándorkupa is...

A szervezésben szívesen segítenék. Mivel a költségei ennek elhanyagolhatóak, valszeg jóval többen jelentkeznének rá mint a kicsit borsosabb vezetéstechnikára.


Érdekelne benneteket egy ilyen?

Küldő Dátum: 2011. május 29. 23:55:24  

Törölt felhasználó

írta:
Most erre mondjam azt, hogy mĂ...

Mondjad nyugodtan, nem zavar :P
Ennek tudatában is tudok ugyanúgy bénázni :)


A valami 20 óra elmélet és a 30 vezetés édeskevés. Korábban is írtam, ezek a csúszós tréning dolgok már túlmutatnak egy alapképzésen, ezek már egy következő szintet képviselnek. Megmondom őszintén sokat filóztam hogy egyáltalán elmenjek-e ilyen kevés rutinnal, van-e értelme, de úgy gondolom nagyon hasznos volt.

Egyébként gondolom a lefizetésekre gondolsz. Ha ez vigasztal (tudom nem) mindenből elsőre átmentem lefizetés nélkül, KRESZ-en 100%-al valami 7 perc alatt elsőként jöttem ki a teremből. Igaz a felkészüléskor kb. 200* végicsináltam a véletlen tesztsort, tehát a legtöbb kérdésnél az első mondatból már tudtam mi a helyes válasz :) A forgalmi vizsgán pedig valami 5 apróbb hibám volt, abból 2 mondva csinált.

A videós linket köszi, ezek egy részét a youtube-on már láttam, egy része még újdonság.

OFF:
A régi kresz könyvek egyébként sokkal jobbak voltak (mondjuk ez általánosságban az összes tankönyvre elmondható). Kedvenc témám a "hogyan sikerült a régi jól átlátható, jól tanulható tankönyvekből használhatatlan könyveket csinálni". A legjobb példa erre az egyik, (szocis átnevezésektől eltekintve) 30 éve változatlan töri könyv. Csak éppen a 30 évvel ezelőttiből még lehetett tanulni, nem az egész volt félkövér. És akkor lehet csodálkozni hogy szegény mai gyerekek nem látják a lényeget...
Küldő Dátum: 2011. május 29. 21:11:16  
tarno
Elnök
Suzuki Vitara
Avatar
Hali !


Kis kitérővel ,de ma este hazaértünk .Köszönöm a lehetőséget mind a SKE ,mind az Autóklub részéről . Jó volt veletek együtt lenni .
Küldő Dátum: 2011. május 29. 19:18:16  

Törölt felhasználó

Gabesz79 írta:
HalihĂł!Igen mikor olvastam re...

Ez esetben javaslom hogy Tűzzetek kie egy időpontot, és mehetünk valamelyik hétvégén.
Javaslom a minitalik rovatban folytassuk, javasoljatok időpontot, igazából eddig úgy néz ki, hogy nekem minden 7vége jó. Javaslok egy szombat reggek 11-t :-)
Küldő Dátum: 2011. május 29. 19:14:45  
Gabesz79
Tag
Suzuki SX4
írta:
Tagoknak az email cĂ­mem stb. ...

Halihó!

Igen mikor olvastam reggel a fórumot akkor egyből akartam reagálni sucec-nek, csak sajnos mobilról nem lehet valamiért beírni hiába jelentkeztem be.
Szóval a Százhalombattai pályát ismerem, illetve a régi pályavonalat ismertem.
Szóval az ötletet támogatom, de sajnos nem csak nekem Diusnak sem jó a hétköznapok egyike sem.
Hétvégei programként minitali jelleggel benne vagyok, de sajnos más megoldás esetleg csak úgy esélyes ha BP-en belűl maradunk Hm pl:G1kart Materiál Center.
Benzin költség is megmarad és majdnem ott lennénk mint ha battára legurulnánk.

Üdv
Gabesz79
Előző oldal Következő oldal
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub