Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 249 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

SX4 kicsit bővebben



Elsőként megjelentek a márkakereskedésekben, majd elkezdtek áramlani az általános információk. Esztergomban be is mutatták a sajtó képviselőinek, de sok apró részlet eddig ismermetlen volt az érdeklődők előtt. Hát íme, itt a lehetőség az ismeretek bővítésére.
 

A Suzuki új alsó-közép kategóriás családi szabadidő autóval mutatkozik be a nagyközönség előtt. Az új autó pedig nem más mint már a híradásokból már jól ismert SX4.

Az autó formatervét az olasz designer, Giorgetto Giugiaro által vezetett Italdesign Studo készítette el. Így a ma legdivatosabb autók közé sorolható az újdonság. Az SX4 tervezésénél alapvetően azokra gondoltak, akik aktív, sportos életet élnek és ennek megfelelően vezetnek. A merev karosszériát az Európában megszokott vezetési stílus figyelembe vételével tervezték. Ennek megfelelően az SX4 karosszériája kereszt és hosszirányban is kifejezetten merev. A járművet elsősorban városi felhasználásra szánják, de jellegéből adódóan esetleges terepezéskor sem kell aggódni az autóért, hiszen a 19 cm-es hasmagassága lehetővé teszi a könnyebb tereptárgyak leküzdését is.

Az SX4 két karosszéria változatban készül. Az Urban Line, vagyis a városi változat inkább a személyautókra emlékeztet, kevesebb szabadidő elemmel, míg az Outdoor Line, vagyis a szabadidő modell egyértelműen a hobbiautók jegyeit viseli magán. Az utóbbi változat specialitása a háromféle üzemmódban használható Suzuki fejlesztésű kapcsolható négy kerék meghajtás. A négykerék-meghajtási rendszeréről - az új hobbiterepjárókhoz hasonlóan - elektronika gondoskodik. Érzékelői révén az éppen aktuális tapadási viszonyokat érzékelve avatkozik be a hajtásláncba. Egy háromállású kapcsoló segítségével válthatunk, hogy normál útviszonyok között csak elsőkerék-hajtással, esős, havas körülmények között pedig összkerékhajtással közlekedhessünk. Hazánkban elsősorban családi autónak szánják, a felhalmozott érték és új fejlesztések hatására pedig az Ignis és Swift modellek fölé pozicionálva. Az új divatos modell 4,11 méter hosszú, 1,76 méteres széles és 1,62 méter magas. A Swift 11 cm-el megnyújtott padlólemezére épült autó belső tere sokkal tágasabb az Ignis és a Swift belső méreténél, melyet leginkább a hátul ülők fogadnak majd örömmel. Csomagtere alaphelyzetben 270 literes, lehajtott ülésekkel pedig 670 literes.

Az utastérben visszaköszönnek a Swift és a Grand Vitara kezelőelemei. A kormány, a rádió, a légbeömlők, vagy a fedélzeti számítógép mind-mind a már ismert modellekből kerültek át az SX4-be. A biztonsági felszerelések között többek között megtalálható az ABS+EBD -vel, első- valamint az oldalégzsákok. Természetesen menetstabilizáló elektronikát és függönylégzsákokat is lehet rendelni. Három különböző motorral lesz kapható. Benzinmotorokból az 1490 köbcentis (73kW/99 LE) vagy az 1586 köbcentis (79 kW/107 LE) választható, valamint a részecskeszűrős dízelmotor is rendelhető, amely 1910 köbcenti hengerűrtartalmú (88 kW/120 LE ). Érdekesség, hogy a Suzuki SX4 lesz az egyetlen piacon lévő jármű, amelyet dízelmotorral, hat sebességes kézi váltóval és négykerék-meghajtással szerelve is megrendelhetünk. Ez lesz a legdrágább modell, a maga 5.323.000.-Ft-os árával.

Modellválaszték

--Benzines--
1.5 L 2WD 5MT
1.6 L 2WD 5MT és 4MT
1.6 L 4WD 5MT
--Dízel--
1.9 L 2WD 6MT
1.9 L 4WD 6MT

Árlista

SX4 1.5 GC 2 698 000 Ft
SX4 1.5 GC AC
2 948 000 Ft
SX4 1.5 GLX
3 050 000 Ft
SX4 1.5 GLX AC
3 298 000 Ft
SX4 1.5 GS
3 750 000 Ft
SX4 1.6 GS AT
4 098 000 Ft
SX4 1.6 GS 4WD
4 150 000 Ft
SX4 1.9 GC AC dízel
4 098 000 Ft
SX4 1.9 GS dízel
5 098 000 Ft
SX4 1.9 GS dízel 4WD
5 323 000 Ft

Az 1,6-os GS és az 1,9 GS modellekhez várhatóan 100.000.-Ft körüli áron rendelhető az ESP

Elkészült az SX4 EURO-NCAP töréstesztje is, amelyen a Swifthez hasonlóan 4 csillagos eredményt ért el a frontális és oldalsó ütközésvédelem mérésekor. Az előzetes várakozásoknak megfelelően teljesített az újdonság, hiszen már a Swift is bizonyította milyen magasra állította a mércét a japán gyártó. A töréstesztek utáni képeken jól látható, hogy a gyűrődési zónák kiválóan működnek, a keletkezett energiák megfelelően vezetődnek el, azok nem terjednek át a tetőre, illetve az ajtókra.

A törésteszt teljes anyaga PDF-ben ITT érhető el.

Pár alkalommal már volt lehetőségünk kipróbálni az autót. Igaz, ezek a próbák nem érnek fel egy tesztel, de az első benyomások levonására talán alkalmasak. Eddig az Urban Line 1,5 -ös GS légkondis és a benzines Outdoor Line modellt volt szerencsénk próbálgatni. A városi modell 1,5 -ös motorja átlagos vezetőnek, átlagos használat mellett a felszereltséget is tekintve egy jó családi autó. A csomagtere nagyobb mint az Ignisé, ebbe már keresztben elfér a nagy kerekű összecsukott babakocsi is. Igaz a 270 literes űrtartalom nem óriási, de az ülések hajtogatásával kellemesen növelhető a raktér.

Az 1,6-os természetjáró modell viszont sokkal izgalmasabb darab. Mind megjelenésében, mind motorja robbanékonyságában többet mutat a városi modellnél. A maszkokkal és tetősínnel ellátott autó megjelenése igazán egyedi az utakon közlekedők között. De igazi erényeit az összkerékhajtási rendszer adja. Száraz úton volt szerencsénk érzékelni mit is tesz az elektronika a nagy sebességű kanyarokban. Az autót folyamatosan lehetett kontrollálni, a kerekek mindvégig megőrizték tapadásukat, az elektronika pedig pont ott és akkor avatkozott be a hajtásláncba amikor kellett. Reményeink szerint pár héten belül jelentkezünk egy nagyobb teszttel, amelyben igyekszünk részletesen bemutatni az autót, beszámolni tapasztalatainkról.

Addig is érdemes nézegetni a gyári sajtóanyagot, melyet ITT érhettek el.

A Suzuki hivatalosan is bejelentette, hogy 2007-től idnul a WRC sorozatban. Az SX4 WRC változata 2 literes turbó motorral szerelt változatával kívánják a versenyt felvenni a már öreg rókáknak számító többi csapattal szemben.

Pár technikai információ a WRC tanulmányról, melyet a napokban mutatnak be a Genfi Autószalonon:

2 literes turbo J20-as motor

637Nm (65 kg.m) 3000 RPM-nél 235 Kw (320 LE) 4000-4500 RPM-nél

Állandó 4 kerék hajtás, elől-hátul mechanikus, középen elektonikus differenciál

5 sebességes szekvenciális váltó


2006. március 03. 15:00 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub