Suzuki IGNIS (2003-2008) első ködlámpa utólagos beszerelése "gyári" helyre
Miután át lett alakítva az IGNIS világításkapcsolója és bele lett építve az első ködlámpa nyomógombja, hozzáfogtam utólagosan az első ködlámpák beépítéséhez.
Vásároltam egy utángyártott ködlámpát, először ezt vettem szemügyre.
Ezután két megoldás közül választhattam, amikor a helyére akartam rakni a lámpatesteket, egyik az amikor leszedem a teljes lökhárítót. A másik megoldás, - én ezt választottam - amikor csak a kerékjáratban lévő doblemezt tartó patentokat vettem ki és a doblemezt hátrahúzva, persze a kereket kifordítva, csavartam ki a fekete takaró műanyag csavarjait , szám szerint kétszer 3db-ot és a helyére beillesztettem a lámpatesteket, amik teljesen passzoltak az előre kiképzett helyre, majd becsavaroztam őket a helyükre. Ha te is ezt a második megoldást választanád, jó ha tudod, hogy ehhez a mutatványhoz marokcsavarhúzó és nőgyógyász kéz kell :)
Suzuki bontóba vásároltam relét a ködlámpához 800.- forintért és 15A-es kék színű biztosítékot.
Most a motortérben lévő kisebbik biztosítékdoboz következett. Ebben foglal majd helyet ugyanis az első ködlámpának a reléje és a hozzá tartozó biztosíték is.
Először is áramtalanítottam az IGNIS -t. leszedtem a negatív akkumulátor sarut az akkumulátorról.
Ehhez csak azután fogtam hozzá, miután meggyőződtem arról, hogy megvan a gyári Blaupunkt rádió pici papírja, amin rajta van a rádió CODE -ja, mert az akkumulátor saru visszarakása és a rádió bekapcsolása után kérni fogja a rádió!
Mivel az IGNIS -ekben nincs előkészítve a ködlámpa helye (kábelek, relé, biztosíték stb, ezt mind pótolni kell a beépítésnél.
Készítettem egy kapcsolási rajzot, hogy mit hova kell tenni és mit, mivel kell összekötni.
Az összes piros nyilacskával jelölt vezetéket neked kell utólag beépíteni, azért, mert a gyárban kölcséghatékonyság címszóval ezeket nem építették be sajnos.
A másik lábát egy kis saruval indulva egy vékonyabb vezetékkel a relé 4-es lábára (ez csak vezérlő jel) és egy vastag, 1,5 négyzetmilliméteres vezetékkel a relé 1-es lábára (ez a kapcsolt +12V, ezen folyik az első ködlámpák árama majd) kötöttem, természetesen itt is sarukat használva. Ez a két vezeték a rajzon szürke színnel van jelölve.
Ezután a kocsiszekrényben megkerestem ezt a csatlakozót.
Meg is találtam a kormányoszlop mellett kicsit balra, a műszerfal alatt.
A csatlakozópár egy konzolra felszerelve ott figyelt. Ezen a konzolon több csatlakozó is megtalálható, de ez kék színű és kétszer 11db vezeték megy hozzá. Megkerestem azt a kettő vezetéket, amelyikre nekem szükségem volt. Ezek a csatlakozó szélétől, a második helyen voltak egymással szemben.
A 10-es lábára menő vezeték sárga színű és fekete csík van rajta. Megblankoltam a vezetéket és egy másik vezetéket forrasztottam hozzá (nem kell vastag legyen, csak jel vezeték) és ezután jól leszigeteltem. Ezt a vezetéket a homlokfalon lévő gumidugón keresztűl dugva kivezettem a motortérbe, majd a relé 3-as lábára rögzítettem egy saruval.
Ugyanezt megtettem a csatlakozó 21-es lábára menő vezetékkel is (ez a vezeték világoszöld), de ezt a relé 2-es lábához vittem. Erre is raktam sarut, de ebbe a saruba beleraktam még két vastag (1,5 négyzetmilliméteres) vezetéket is. Ezen a vezetéken (a rajzon világoszöld) kapják majd az első ködlámpák a kapcsolt +12V-ot.
A már beépített, utángyártott ködlámpa csatlakozójának érintkezői közül a testelést hozzákötöttem mindkét oldalon a kocsiszekrényhez vastag, 1,5 négyzetmilliméteres vezetékkel (a rajzon feketével van jelölve) a végén szemes saruval (ez megy a földelő csavarok alá).
Miután mindennel elkészültem, ellenőriztem a bekötéseket, hogy a rajz szerint készült-e el a kivitelezés.
Amikor mindent rendben találtam a bandázsszalaggal betekertem az első ködlámpához menő vezetékeket is, majd rögzítettem, hogy ne mozogjon a motortérben szabadon.
Visszaraktam az akkumulátor saruját és kipróbáltam az első ködlámpanyomógomb működését.
Miután láttam, hogy minden rendeltetésszerűen működik, visszaraktam a kerékdobban lévő takarólemez műanyag patentjait is.