Ledcsere a gyári fejegységben
Itt a 2007-es év, itt a tavasz, beindul az autó tuning szezon. Felmerül a szokásos kérdés mit kéne csinálni a kocsin hogy még szebb legyen? És főleg ez a valami ne kerüljön sok pénzbe..
Ezeknek a gondolatoknak jegyében született meg az elhatározás, LED-eket kell cserélni a rádiómban!
Mivel amúgy elektroműszerész volnék, meg telefonokkal foglalkoztam, ráadásul a ledcsere volt az egyik mellékes bevételi forrásom, nem nagyon kellett a munkától tartanom.
De azért mindenkinek felhívnám a figyelmét hogy megfelelő páka, és forrasztási tudás nélkül inkább ne álljon neki a műveletnek, mert könnyen visszafordíthatatlanul tönkre lehet tenni a rádiót!!
(Akit esetleg részletesebben érdekel a LED-ek kicserélése nézze meg az amúgy gagyi, ezeréves honlapom: http://mobilvarazs.freeweb.hu/ címen.)
Szóval rádió LED csere.
Ki kéne venni a rádiót.. szerencsére már tanult kollégák segítségül adták a fényképpel kiválóan illusztrált „hogyan vegyük ki a rádiót” cikket, így másnak is ezt ajánlom. Azzal a kis kiegészítéssel, hogy szerezzetek be a kormány oldalon levő csavar kivételéhez egy 10es dugókulcsot, meg egy flexibilis szárat is hozzá, mert nekem nagyon megvolt gyárilag húzva, hogy alig tudtam kioldani a csavart. Ha ezzel megküzdöttünk kijön a rádió.
A rádiót tartó keret pocsék megmunkálású, embert és reszelőt, sorjázót nem látott lemezdarab, így mindenki nagyon óvatosan nyúljon hozzá, mert könnyen elvágja a kezét!
Következő művelet a fekete, műanyag kezelőszerv levétele:
Oldalról látható hogy 2 pici, kb 3-as méretű csillagfejű csavar fogja a fémkeretre az előlapot, és sok sok műanyag fül alul, felül, oldalt. A két kis csavar kitekerése szintén remek időtöltés. Eszméletlenül meg van tépve, kicsi a feje, amibe csak órás csavarhúzóm fért bele, azzal viszont nem lehet nyomatékot kifejteni, így a csavarhúzót kombinált fogóval megfogtam és csavartam (párom segítségével); én nyomtam hogy ne ugorjon ki a csavarhúzó a csavar fejből, ő meg a kombifogóval tekerte a cs.húzót. Szóval kikinlódtuk. Ezek után a kis fülek kiakasztgatása gyerek mókának tűnik (azért lehetőleg ne törjük el szereléskor). Ezután az előlap lejön:
Megpillanthatjuk az előlapi panelt, temérdek kicsi csavar fogja, de ezek legalább könnyen kicsavarhatóak.
Már ránézésre lehetett látni, hogy a hangerő potmétert kézzel forrasztják bele, legalábbis gyanta nyomok vannak körülötte, amit tuti nem hullámforrasztógép csinál :)
Na mindegy, ezt csak azért írtam le, mert felmerül a kérdés, hogy a bánatba húzzuk le a tengelyéről a potméter gombját? Én nem mertem feszegetni, kúp formája lévén amúgy se tudtam volna fogást találni rajta. Inkább fogtam a Wellert, és szépen kiforrasztottam a potméter 2+3+2 lábát ónszippantó segítségével.
A panel így már megfelelő óvatossággal, könnyen kiemelhető, ezután a potmétert nyugodtan vissza lehet forrasztani.
A panel elülső felén láthatjuk a fekete gombok felett levő kb 2mm-es méretű SMD LED-eket;
egy kézi műszer segítségével könnyedén ellenőrizhető polaritásuk, és a kívánt színű ledeket egyszerűen csak a helyükre kell forrasztani, magát a kiszedést berakást csak gyakorlott kezű és megfelelő pákával rendelkező CARtársaknak ajánlom, nehogy a panel károsodjon..
Ha minden kész (az én esetemben csak a 6 fehér gomb világítása került kicserélésre, de akár az egész rádió előlap megoldható lenne (csak marha sok ledet kell venni hozzá, nekem meg csak 7 db volt :D )
Visszaszerelés ugyanúgy történik mint a szétszedés, csak ellenkező sorrendben..
Mindenkinek sok sikert és a munkájában sok örömöt kívánok!
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |