Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 187 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

2007 Suzuki SX4 JX AWD Road Test



 
2007 Suzuki SX4 JX AWD Road Test
High on style


Az autóvásárlók szerencséjére sok érdekes modell közül lehet választani a kompakt kategóriában, viszont azon belül nem sok kombi kapható. Ennek ellenére a legtöbben stílusosan szeretnek utazni és ha valami kitűnik a tömegből az többnyire sikert arat.


The SX4 look is original and refreshing.

Izlés kérdése természetesen, de az új SX4-et nagyon vonzónak találom. Az íves fényszórója és a lejtõs hátsó része nagyon aranyossá teszi.


Szerény de kompetens hajtáslánc
A motorháztetõ alatt egy 2 literes notor található ami 143 lóerõt teljesít, kevesebb mint az ötajtós Aerioé amit felvált de így is elég erõs. Teljes gázzal egy kicsit hangos, de elvégzi a munkát. Kipróbáltam az automatát és a kéziváltós verziót is, a kuplung nem túl kemény és a váltókar is precíz.


Az autómata vizsont nem kielégítõ. Eleinte kicsit lassú, de ahogy fölvált a második és harmadik fokozatba, az autó megindul. Csak négysebességes az automata, az öt jobban tetszett volna. A Grand Vitara sebességváltója ötfokozatú, miért nem thették bele az SX4-be?

Az üzemanyagfogyasztás nem vetekszik a konkurenciáéval.Átlagosan 10.6 L/100 km-t fogyaszt a manuális, 11.0 litert az automata ami magasabb mint a HHR és a Focus ZXWé de ne flejtsük el hogy ez a verzió négykerékmeghajtással rendelkezik ami súlyt és súrlódást ad a vezérmûnek.

Jó irányíthatóság
A rendszer elég könnyen használható. A középkonzolon elhelyezett kapcsoló segítségével állíthatjuk elsõkerék meghajtásra vagy AUTO módban hajtást ad a hátsó kerekeknek ha elöl csúszást észlel. Kicsit nehezebb terepen a kapcsoló LOCK módba állítása ektíválja az állandó összkerékmeghajtást. A rendszer folyékonyan mûködik, az egyik módból a másikba kapcsolás semmilyen fennakadást nem okoz.



This particular model has all-wheel drive.

Az SX4 kezelhetõsége nagyon tetszik. A rugózás kemény de nem csontropogtató és földúton is magabiztosan vezethetünk. A kormányzás könnyû, de nem igazán érezni az utat. A fordulósugár keskeny ami a városban nagyon hasznos. Az autót élmény vezetni, de mint mondtam a kéziváltós verzió éri meg a legjobban.




Cockpit is spacious.

Kielégítõ és kiábrándító beltér
Az utasteret jó minõségû anyag borítja és minden masszívnak tûnik. A mûszerfal nappal jól olvasható de nem voltam oda az este látható piros számokért, viszont a klíma vezérlése jól észlelhetõ.

Elöl tágas a hely, hátul három embernek összeér a válla, viszont két felnõtt kényelmesen elfér. Az elsõ ülések magasra vannak szerelve, ami a hátul ülõknek nagyobb lábteret nyújt. A magas tetõ tág teret nyújt az utasok feje fölött.

Sajnos az utastér többi része kiábrándító. Az elsõ ülések nem állíthatóak, nincs jó oldaltartásuk és egy óra vezetés után nem volt már kényelmes a kormány mögött ülni. Néhány rádiógomb túl kicsi és a tárcsák vékonyak és csúszósak. Ráadásul az A oszlopok a kicsi vizszintes sarokablakokkal holtteret teremtenek e keresztezõdésekben.

Nagyon szeretném ha több kiegészítõ lenne ezért az árért. Hol van a középsõ kartámasz? A kormányra szerelt audio vezérlés? A ködlámpák? Amennyibe ez az SX4 JX AWD kerül, magasabb felszereltséget vártam volna mivel a vetélytársaknál megtalálhatóak ezek az extrák hasonló áron. A JLX AWD csak ködlámpát, 6-lemezes CD-váltót, 4 további hangfalat, klimát és bõrbe vont kormánykereket ad az elõbbi konfigurációhoz, de ez 1500 dollárral többe kerül.



The JX model lacks some features.

19,995 dollárért az SX4 JX AWD nem olcsó. Az automata váltó felára 1000 dollár. Ezért az összegért kaphatnánk egy jól felszerelt Toyota Matrix XRt, Kia Spectra5 LX Convenience-t, Chevrolet HHR LT-t, Dodge Caliber R/T-t vagy Ford Focus ZXW SES-t. Ezek közül egyik se ajánl összkerékhajtást, kivéve a 23,995 dolláros Caliber R/T AWDt.

Tehát választás kérdése: Az SX4 extra tapadása vagy a többi extra felszerelése. Személy szerint lemondanék az AWD elõnyeirõl és az elsõkerékmehajtású JX-et választanám 18,195 dollárért.



The SX4 AWD will get you anywhere, anytime.

Értékelés
Két éve egy lépcsõshátú Aerio-t teszteltem és értékeltem az erõs oldalait: rengeteg felszerelés a pénzünkért, jó minõségû anyagok, nyomatékos motor és bõ fejtér. Az autó kicsit furcsának tûnt a magas tetejével és az alsõ szpojlereivel.

Az SX4-el ez pont fordítva van, hiányzik belõle néhány fontos komfort kiegészítõ de sokkal jobban néz ki. Ahogy mondtam, a stílus fontos tényezõ a vásárlóknak és szerintem nagyob számban fog elkelni mint az elõdje az Aerio.

Ami tetszik:
Jó kinézet
belsõ hely, különösen a fej fölött
jó kezelhetõség

Ami nem tetszik:

alacsony felszereltség


Fordította: MarC

2007. február 28. 00:29 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub