Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 240 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Swift bemutató és menetpróba



A nyomtatott és az elektronikus szaksajtót megelőzve nálunk olvashatjátok az első átfogó bemutatót és tesztet a Magyar Suzuki Rt. új autójáról az új Suzuki Swiftről.
 

Nagyon jön, nagyon megy, nagyon bejön! :)

Az Ignis Klub lehetőséget kapott az egyik jól ismert márkakereskedéstől - mert szerencsére már ilyen is van :) - a Carkomplex-től, hogy a szalonban még szinte meg sem melegedett autót közelről is szemügyre vegyük és részletesen bemutathassuk.

A gyári sajtóanyag szerint egy energiával teli, sportos, pazar vezetési élményt, számtalan technikai újdonságot, osztályánál gazdagabb kényelmi és biztonsági felszereltséggel büszkélkedő autót vehetünk birtokba. Ez egy európai fejlesztésű, globális piacra szánt japán autó. Igen-igen, de milyen is valójában? A gyári sajtóanyagok rendszerint agyondicsérnek egy új terméket, aztán vagy nagy csalódás a vége, vagy tényleg jó a cucc. Én a magam részéről a Kongresszusi Központban történt bemutató óta már nagyon vártam a lehetőséget, hogy bele is ülhessek és kipróbálhassam. Igazán kíváncsi voltam, hogy az izgalmas külső megjelenés milyen belső tartalommal lett kitöltve. Valóban lépett-e előre akkorát a Suzuki mint azt a gyári marketingesek állítják.

Miután a kereskedő átadta a kocsit és jó utat kívánt, első lépésben rögtön össze is hasonlítottam mi a különbség az IS és a Swift között úgy külalakra. A Swift az IS mellett valóban egy kis méregzsáknak tűnik, ez egyszerű ránézésre is megállapítható. A ma piacra kerülő szinte minden hasonló kategóriában megjelenő kisautóra jellemző térképzés elképesztő mérnöki munkát mutat. Előtted egy kisautó, viszonylagosan nagyautós érzéssel ami azt az érzést kelti benned, hogy nem is kisautóban ülsz. Megtévesztő ám ez nagyon. De mégis pozitív az így keltett élmény.

Ha már szemlélődünk, nézzük a száraz tényeket. Az első-hátsó tengelyek közötti távolság 2390 mm, az első tengelynél a szélesség 1470 mm, a hátsónál 1480 mm. A számok nem csalnak, ez bizony minden értékében lényegesen több mint az IS-é. Viszont a teljes hosszúsági értékben a Swift alig marad alul. A szélesebb nyomtáv és a megnövelt tengelytávolság viszont a menetstabilitásra lehet nagyon jó hatással.

Elöl az IS lámpájához hasonlatos, de hangsúlyosabb ívelt lámpákat találunk. Nagy és büszke az autó orrán az "S" betű, alul szúrós ködlámpák. Ugyanilyen ívelt lámpák vannak hátul is. A pótféklámpa bekerült a tetőbe, így nem zavarja a hátralátást, a ködzáró pedig a rendszám alatt kapott helyet. A könnyűfém keréktárcsák küllői szintén íveltek, nagyon jól harmonizálnak a kocsi gömbölydedségéhez. A visszapillantó tükrök óriásiak. Ekkorát ebben a kategóriában nem is lehet másutt látni. Hatalmas első szélvédő, emelkedő övvonal hátrafelé, meredeken ereszkedő hátfal. Mindez nagyobbnak mutatja az autót, mint amekkora valójában.

Beülve az autóba, folytatódik az optikai játék. Szinte messze elöl az első szélvédő. A műszerfal teteje sokkal hosszabb mint az IS-ben. A vezető maga körül tágas teret érez. Még az erősebb testalkatú vezető is kényelmesen tud elhelyezkedni. Az új Swift az európai piac vásárlóinak is próbál kedvezni apró részletekkel, megragadva egy-egy ismert típus jellemzőit. :)) A műszerfalon a két szélső légbeömlő Alfás, a rádió és a felette lévő téglalap alakú légbeömlők és az alatt lévő tekerentyűk németes alaposságot juttatják eszembe. A bal első ajtón a tükörállító mini joystick és közvetlen környezete pedig a Renault Modusban debütált. Pedig összhatásában nem néz ki rosszul a belső, de megítélésem szerint lehetne egyedibb is. Mekkorát durranna egy nagyméretű színes kijelző a középkonzolon. Összhatásában hatalmasat dobna a belső téren.

Ebben a felszereltségben már megkapjuk a kormányról vezérelt rádiót. Amit eddig csak a Grand Vitara-ban láthattunk. Az első ablakok elektromos vezérlésűek. A hátsók sajnos nem, még ezen a szinten sem! Ajtózsebek térképnek valóak csak, pohártartó itt nincsen. Italt lötyögtetni csak a középkonzol alatt lehet. Viszont a sebességváltókar gombja tényleg szép. A hátsó ajtókon viszont nincsen zseb, sem pohártartó, de nem is férne el, mivel ott van a hangszóró. A rádió 6 hangszórójából 4 beköltözött az ajtókba, a magas sugárzók a tükörrögzítést takaró elemben kaptak helyet. A rádiós CD lejátszó egy átlagos használónak megfelelő, de aki érzékenyebb füllel rendelkezik, az első lépésben biztos kicseréli a hangszórókat. Viszont jelen formájában a rádió lopásbiztos, hiszen más járműben bajos lenne felhasználni.

Azt, hogy valójában egy kisautóban ülünk igazán csak a második sorban lehet észrevenni. 180 cm feletti sofőr mögé egy hasonló magasságú utas bizony nem örömmel fog beülni. Hiába az ülés háttámlájának kimélyítése, bizony 175 cm felett már rövid távon is elég szoros az üléspozíció. Három fejtámla található a hátsó üléssorban, de igazán kényelmesen hátra csak két főt érdemes beültetni. Pedig az ülések mind elöl, mind hátul kényelmesek. Kárpitozásuk is jó. Sőt, ebben az autóban már nem kell ráülni a biztonsági övek csatjaira, azok eldughatóak, ha éppen nincsen rájuk szükség.

A kalaptartó csak nevében az, mert ilyen pici kalap szinte biztosan nincs. Ekkora kalaptartót csak a Kia Picantóban láttam. A csomagtartó alap esetben 213 liter, viszont az osztottan dönthető ülések előre hajtogathatóak az első üléssorhoz. Az így kapott sík rakfelületre viszont már bőven lehet pakolni. A csomagtérben már van világítás és a kárpit alatt található a pótvirsli, valamint a kerékszereléshez szükséges szerszámok.

Ennél az új autónál már a gyártás megkezdésekor közzé tették a töréspróba eredményét, amely az EURO-NCAP teszten 4 csillagot kapott. Gyalogosvédelme 3 csillagos. De az autó belsejében is nagyon vigyáznak az utasra. Összesen 8 ponton robbannak be a légzsákok, ha éppen szükséges. Nézzük sorban: a kormányból, a kesztyűtartó feletti műszarfalból, az első ülések oldalából, az A és a B oszlopok felső részéből mindkét oldalon. Hihetetlen! :) Emellett már a jól megszokott ABS és fékerőelosztó rendszer is jár az autóhoz.

Az autó felfüggesztése elöl McPherson rendszerű tekercsrugós, hátul torziórudas tekercsrugós. Elöl hűtött tárcsafékek, hátul dobfék található. Igazán megérdemelt volna ez az autó hátra is tárcsafékeket, érthetetlen, miért nem ez került bele. A tesztelt verzió 185/60 R15-ös gumikkal volt felszerelve. A menetpróbán derült csak ki igazán milyen jó is ez a méretű gumi erre az autóra.

Nézelődés után már csak az autó elindítása volt hátra, de kulcs az nem volt a kézhez kapott 1,5-ös GS verzióhoz. Illetve volt, de az csak a szervízkulcs, amit viszont jól eldugtak és alap esetben nem is használunk. Ehelyett kézbe foghattam egy pici dobozkát rajta kettő gombbal azzal a felkiáltással, hogy gomb nyom, ajtó kinyit, beül, kormányoszlopon gombot elfordít, megy. Ugyanis a megszokott helyen kulcslyuk helyett egy elfordítható és a motort életre keltő gombot találunk. A dobozka meg lehet akár zsebben is.

Elsőre szokatlan, kezelése némi tanulást igényel, mert önkéntelenül is dugdosni akarnánk a kulcsot. Szinte biztosra veszem, hogy a kereskedőknek nagy hangsúlyt kell majd fektetni erre a kulcs-kérdésre :) , mert első találkozáskor a leendő vásárló bizony elbizonytalanodik mit is kell csinálnia. Viszont ha már megszoktuk, nincsen vele semmi gond.

Elindulás után ami leginkább feltűnt, hogy az utasfülkében csend van! Olyan igazi nagy autós csend. És ez a csend autópályán hajszolva is megmaradt. Nem dübörög a gumi a jó kis Pesti utakon, a motorhang éppen csak behallatszik és még pörgetés esetén sem válik kellemetlenné. A vezetési pozíciót a magasságban állítható kormány és vezetőülés segítségével könnyen megtalálhatja magának mindenki. Nagyon jó benne ülni. A kormány nem teljesen direkt, de nagyon jól irányítható az autó. A sebességváltó jól kapcsolhtó, nem akadozik. A tesztelt példányban a kuplung kicsit magasan fogott, de ez könnyen orvosolható. Autópályán nagy sebesség mellett is teljesen stabil, nyílegyenesen tartja az irányt. Billegés, elsodródás egyáltalán nem tapasztalható. 50 km-es sebességnél erősen rángatva sem akart kitörni egyik irányba sem, hirtelen irányváltásokra sem érzékeny. A kocsi alatt lévő futómű még a magyar utakat is elviselhetővé teszi. Erős, hírtelen fékezésnél az ABS nem üt vissza olyan mértékben a pedálon mint az IS-ben. A vezetési élmény kifogástalan! Menettulajdonságait egy tartós teszt alatt lehetne igazán megismerni, de még e rövid teszt alatt is kellő ízelítőt adott mire is képes az autó.

A Swift megjelenése bizony erős gatyafelkötésre sarkallhatja a versenytársakat, mert szinte biztos sok-sok leendő tulajdonost fog elhódítani más márkáktól. Pár apróságot kivéve nagyon jó autó a Swift. El kell ismerni, komoly előrelépést mutatott fel a Suzuki ezzel az autóval.

Budapest, 2005. március 13.

Tompici , Ignis Klub

A teszt során segítségemre volt SilentSound és SzaZo. Köszönet nekik is az autóért, a lehetőségért és észrevételeikért.

A tesztautót a Carkomplex Suzuki (Bp., XIX. ker., Hengersor u. 25., tel.: (1) 292-0958) ajánlotta fel számunkra.


2005. március 13. 17:35 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub