Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 247 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Interjú a Magyar Suzuki Rt. pr/marketing vezetőjével



Az elmúlt időben egyre több hír jelent meg a Suzuki új autóiról és terveiről a sajtóban. Ezért gondoltunk egy nagyot és megkerestük Tihanyi Tamást és kértük válaszoljon kérdéseinkre. A vele készült interjút olvashatjátok az alábbiakban.

 

 

Cikkek nevű rovatunkban rendszeresen olyan írásokat adunk közre, amelyek reményeink szerint sokak érdeklődésre számíthatnak. Eme jó szokásunkat követve, most egy újabb ilyen cikk kerül terítékre. A klubtagok és a Suzuki iránt érdeklődők részére igyekszünk folyamatosan új hírekkel szolgálni, ezért megkerestük Tihanyi Tamást a Magyar Suzuki Rt. pr/marketing vezetőjét, aki szívesen fogadta felkérésünket és válaszolt kérdéseinkre.

 

 

A vállalat részéről eddig megjelent nyilatkozatok szerint 2005-től kezdődő öt éves tervben jelentősen növelni kívánják az árbevételüket. A teljes export 56 %-os, míg a magyar piac 4,5 %-os növekedésével számolnak. Melyek a Suzuki fő stratégiai lépései, hogy a várakozásoknak 2010-re megfeleljenek?

2002-ben indult el a "Suzuki Európai Reneszánsza" amelynek keretén belül igen jelentős szerepet kap az MS Rt. mint magyar és mint európai autógyártó vállat. Az itt készülő modellekből látjuk el a hazai és az európai exportpiacokat is. Indult az Ignis beruházásával, fejlesztésével és piacra dobásával, folytatódott a tavaly végrehajtott 100 milliárdos beruházással. Ezzel gyakorlatilag a termelési kapacitást 200.000-re növeltük meg, de ezentúl is jelentős technológia fejlesztéseket is végrehajtottunk. Több mint 500 robot került a hegesztősorra, ezzel minimálisra csökken a kézimunka, ami jelentős minőségjavulást eredményez a termékeknél. Ugyan úgy a festősoron is jelentős változás volt, vizes bázisú festékeket használunk, amely környezetvédelmi szempontból is sokkal előnyösebb.

A fejlesztés nem áll meg. Ebben az évben mutattuk be az új Swiftet, ami berobbant a piacra itthon és külföldön egyaránt. Gyakorlatilag a termelés év végéig el van adva. Az eladást csak a jelenlegi kapacitás korlátozza, semmi más. De itt az új fejlesztés, amelynek ősszel kezdjük el a próbagyártását a Fiattal közösen. Gyakorlatilag 2007-ig minden évben új modellt fogunk bevezetni és 2007-re 300.000-es kapacitással fog termelni a gyár. Gyakorlatilag itt azt kell látni , hogy amikor a gyár elindult akkor az 50.000-es kapacitással egy nagyon pici gyárnak számított . Jelenleg már közepes nagyságúnak és a 300.000-es kapacitással már olyan méretű termelő üzemnek számít, hogy ha jó hatékonysággal ezt a kapacitást ki tudjuk használni, akkor önálló életet tud kezdeni a vállalat. Ami azt jelenti, hogy a fejlesztéseket és az új beruházásokat is meg tudjuk termelni. Így már nem kell az anyavállalat és a Suzuki csoport együttes bevételéből dolgozni.

A "Suzuki Európai Reneszánsza" nevű megújulási program jelentős eleme volt az új Swift megjelenése és az autó előállítási minőségének jelentős emelése. A program további elemeiről azonban eddig nagyon keveset lehetett hallani. Megtudhatunk-e valami bővebbet erről?

A program elemei nem csak a modellek köré épülnek, hanem ebbe nagyon sok minden más is beletartozik. Például a jelentős mértékű minőségjavulást értünk el a márkakereskedői hálózat fejlesztésében. Ha most valaki látja a Suzuki márkakereskedéseket, akkor azt tapasztalja, hogy megváltozott az arculat és emellett jelentős beruházások is végrehajtásra kerültek. A kereskedői hálózat tagjai túlnyomórészt ISO minősítést kaptak. Ez a minősítés vonatkozik az eladásra és a szervizelésre is. Jelentős beruházásokat hajtottak végre a bemutatótermek bővítésében és a szervizeket lakatos-és festőműhellyel bővítették. Mindezt azért, hogy komplex szolgáltatást tudjanak adni, amihez a Suzuki jelentős támogatást nyújtott.

A Suzuki Co. szóvivőjének nyilatkozata szerint Európa nyugati felén nem rendelkeznek olyan eladói hálózattal amely teljes egészében lefedné a régió országait. Milyen lépések kellenek ahhoz hogy jelentősebb számú márkakereskedői hálózatot tudjanak kiépíteni abban a térségben is?

Valóban nem olyan sűrű a márkakereskedői hálózat mint idehaza, de jelentős számú márkakereskedő dolgozik azért ott is. A MS Rt. nem befolyásolja az európai piacot, ez a Suzuki anyavállalatának a dolga, illetve az adott országban dolgozó disztribútoroké. Ott is előbb -utóbb fejleszteni kell a hálózat mennyiségi- és minőségi részét is. A Suzukinak jelenleg 1,5%-os a piaci részesedése az európai piacon. Ezért egyenlőre az a célkitűzés, hogy megduplázzuk az európai piacon eladott autók számát, ami már elég jelentős piaci részesedésnek tudható. Az európai piacot ismerő szakemberek azt mondják és a Suzukinál is ez a vélemény, hogy ha valamely piacon sikerül elérni egy 5%-os piaci részesedést, akkor az már egy látható, jelenlévő terméknek számít. Ez bármilyen termékre igaz egyébként.

A Swift az első olyan gépkocsi a Suzuki történetében amelyet szinte változtatás nélkül árusítanak a világ különböző országaiban. Az autó sikere bizonyította a mérnökök és a marketing-szakemberek várakozásait, de ilyen stratégiával eddig nem nagyon lehetett találkozni. Mi ennek az oka?

Véleményem szerint a Suzuki egyforma autókat gyártott eddig is, az alapmodell esetében mindenképpen. A fizetőképes kereslet határozza meg leginkább, hogy milyen felszereltségű autók készülnek egyes piacokra. Kezdetekben a magyar piac is ilyen volt, hiszen leginkább az alacsony felszereltségű változatokat keresték, míg nyugaton a magasabb felszereltségből rendeltek többet. A fizetőképes kereslet és a vásárlói igények is folyamatosan változnak. Ma az eladási statisztikák azt mutatják, hogy a közepesen felszerelt modelleket keresik a vásárlók. A magasabb biztonsági felszereltségű változatokra még nem olyan nagy az igény.

A kérdés feltevésénél leginkább az Ignis volt a példa, hiszen Európa jelentős területein Subaru Justy néven fut az autó bizonyos változtatásokkal.

Ennek csupán az az oka, hogy a Subaruval egy nagyon régi megállapodása van a Suzukinak. OEM egységként szállítunk a Subarunak. A Subaru nem gyártott eddig kisautókat, ezért a megállapodás értelmében a Suzuki összkerékhajtású autója, jelen esetben az Ignis került Subaruként az ő hálózatukban is eladásra. Nyilván az ő arculatukhoz lett igazítva az autó megjelenése. A műszaki tartalmat és a felszereltségét tekintve nem volt más változás az autók között.

 

Az európai autógyártók szövetségének jelentése szerint júniusban 21043 db Suzuki eladását jelentették be. A jelentős mértékű növekedés kizárólag az új Swiftnek tudható be, vagy az autó mellé egy eddigiektől eltérő eladási stratégiának is köszönhető a növekedés?

Ugyan azzal az eladási stratégiával dolgozunk mint eddig. A Suzuki Magyarországon 20% körüli részesedést tudhat magáénak. Azt kell látni, hogy a piac jelenleg hanyatlóban van. Ebben az évben ez idáig -10%-os csökkenés figyelhető meg. Mivel a Suzuki eladása ebben az évben 13%-ot nőtt, ezért sem tudott a piac akkorát esni mint azt az elemzők várták. A tavalyi évben figyelhettünk csak meg visszaesést az eladásokban, mert akkor éppen nem volt Swift. A WR+ és az Ignis kevés volt arra, hogy megőrizzük a piaci pozíciónkat. De ebben az évben a jelenleg futó modellekkel sikerült visszaszerezni a megszokott piaci részesedésünket. Márciustól az első félév végéig közel 7000 db Swiftet adtunk el. Ami jelentős darabszámnak tekinthető. Még egy adat, például júniusban idehaza 2800 db Swiftet tudtunk értékesíteni. Idén 140.000 db autót gyártunk összességében, ebből idehaza 18000 Swiftet és 16000 Ignist kellene eladni. Ha így alakul a piac az év további részében is, akkor teljesíthetjük a terveket.

Az esztergomi gyár kapacitásának növelése és a modernizáció jegyében a 2003-2004-es években 100 milliárd forintot költöttek. A Swift gyártásának előkészítése során többek között új hegesztőrobotok kerültek a gyárba, illetve kibővített szerelőcsarnok épült. 2005-re 30 milliárdos beruházás várható. Milyen fejlesztésekre fordítják ezt az összeget?

További kapacitás bővítésre és az új modell bevezetésével kapcsolatos kiadásokra fordítjuk ezt az összeget. Az új modell esetében például szerszámozási és szalag-előkészítési költségekre, a hegesztőrészleg bővítése kapcsán pedig új hegesztőrobotok kerültek telepítésre. Egy folyamatos technológiai és gyártásfejlesztés folyik, amely kifejezetten az új modellel kapcsolatos.

Jelenleg hány magyar beszállító partnere van a Suzukinak, illetve mely termékcsoportoknál találhatóak meg a magyar vállalatok?

300 beszállítója van a Suzukinak. Ebből közel 70 a magyar beszállító. Elsősorban fémszerelvényeket szállítanak a hazai partnerek, de ezen kívül még az üléseket a festékeket és az üvegeket is magyar cég készíti. De például az antennát és a kuplungot is magyar cég szállítja. A bonyolult és nagy darabszámú, valamint a bonyolult technológiájú és beruházást igénylő alkatrészeket pedig többnyire Európából, a motort és a sebességváltót pedig Japánból szállítják.

Az új Grand Vitara idén ősszel érkezik meg Európába. A Suzuki a terepjáró/szabadidő-autó szegmensben eddig nem igazán volt erős. Kemény küzdelem lesz erős pozíciót kivívni a hagyományos szabadidő-autó gyártókkal szemben. Hogyan próbálnak ezen változtatni?

A Suzuki két területen nagyon erős. Egyrészt a kisautók terén , másrészt a kis terepjárók szegmenségben. Volt egy terepjárógyár Spanyolországban Santanaban, ahol a Vitarát és a Samurai-t gyártották. Ameddig igazi terepjáróra volt szüksége a piacnak addig nagyon nagy számban volt jelen Európában a Suzuki ezekkel a termékekkel. Idő közben a vásárlói igények megváltoztak és ma már nagy számban nem igazi terepjáróra, hanem terepjárónak látszó utcai autók iránt nőtt meg a kereslet. Úgy gondolom, hogy a Suzuki picit sokáig ragaszkodott ahhoz, hogy igazi terepjárókat gyártson, mint például a Grand Vitara ami létra alvázas , kapcsolható terepfokozattal ellátott autó volt. Ugyanakkor viszonylag kis autónak számított, a nagyméretű luxusterepjárók között. Ilyen nagyméretű luxusautót a Suzuki nem is akar gyártani. Az új modell amelyet az őszi autókiállításon mutatunk be az új Grand Vitara. Ez az új modell már megfelel a mai divatos szabadidő-autós irányzatnak. Reméljük sikeres modell lesz ez is, mivel azt autó nagyon szép és sok jó tulajdonsággal rendelkezik. Az októberi autókiállításon kerül bemutatásra, majd ezt követően lehet a márkakereskedőknél megrendelni is. Az áráról egyenlőre nem szeretnék nyilatkozni.

A szaksajtóban nagyon sok információ és fénykép jelent meg a Fiattal közösen gyártandó új autóról. A Suzuki viszont ennek ellenére egyetlen nyilatkozatot sem adott ki az autóval kapcsolatban. Minek tudható ez be? Mikor várható az autóval kapcsolatos hivatalos nyilatkozat, illetve az érdeklődök mikor ismerhetik meg az autó jellemző adatait ?

A Fiat és a Suzuki Co. közötti megállapodásról van szó. Az autó kifejlesztéséről közösen állapodtak meg a vállalatok, de a Suzuki fejlesztette ki teljes egészében. Hasonlóan a Subaru-s beszállításhoz a Suzuki most a Fiatnak szállít be egy autót ebben a kategóriában. Ez az autó a következő Téli Olimpia hivatalos járműve lesz, amelyet a Fiat fog idén decemberben bemutatni a szaksajtónak. A Suzuki saját autójaként a jövő évi Genfi Autószalonon mutatja be az új modellt. A hivatalos nevéről még nem tudok nyilatkozni, hiszen még vizsgálják a Suzuki szakemberei, hogy a piacon milyen néven érdemes majd megjelenni. A méreteivel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy egy B vagy C kategóriás autónak számító szabadidő-autó lesz. 5 személyes, ferde hátú változatban készül. 1,5-ös 1,6-os benzines és 1,9-es dízel motorral, valamint kettő- és négy kerék meghajtással lehet majd megvásárolni. További adatokat az autószalonon történt bemutatást követően lehet majd megtudni.

Mikorra várható a Swift dízel motoros verziójának és a Swift Sport hivatalos bemutatója? Mikor indul a gyártás, mikor kerülnek a kereskedőkhöz az első példányok? Várhatóan milyen áron kerülnek forgalomba az említett autók?

A Swift dízel változata is a már jól ismert 1,25-ös dízel motorral kerül a piacra. Sajnos a jelenlegi adópolitika nem kedvez a dízel motorral szerelt változatoknak, így ezekből az autókból nagyon sokat eladni nem lehet. Mivel szinte minden Suzuki modellben van dízel motor, így a Swiftben is lesz. Az őszi Budapesti Autószalonon megjelenünk ezzel a modellel, illetve szeretnénk ugyanott bemutatni a Swift Sport prototípusát is. A dízel modell már az ősszel megvásárolható lesz, a Swift Sport esetében nem tudok időt mondani. Az autók árai sem ismertek még.

Szinte az összes autómárkánál megfigyelhető, hogy az éppen futó típusaik ráncfelvarrására bizonyos időközönként sor kerül. Az Ignis-t harmadik éve gyártják Esztergomban, így joggal gondolhatunk arra, hogy 2006 környékén itt az ideje egy modellfrissítésnek. Lesz-e felújított Ignis? Ha igen mikor és milyen változások várhatóak? Ha nem, miért?

Jelenleg teljesen másfajta modellpolitikát vezetett be a Suzuki. Évente új modellek bevezetésére kerül sor és a Swift hosszú távú életben tartása miatt egyelőre nem lehet tudni mi lesz az Ignissel. Bizonyosan még jó pár évig futni fog az Ignis, amíg ilyen sikeres a piacon addig bizonyosan.

 

A vásárlói / tulajdonosi vélemények hogyan jutnak el a vállalathoz? Kaphatunk-e példát arra vonatkozóan, hogy a beérkezett vélemények milyen formában befolyásolják az egyes termékeket, vagy a márkakereskedői tevékenységet?

A MS Rt. márkakereskedői hálózaton keresztül értékesíti az autókat. A márkakereskedők vannak közvetlen kapcsolatban a vásárlóinkkal. Ezáltal a közvetlen információ a márkakereskedőknél keletkezik. Úgy kontrolláljuk az így szerzett információt és próbáljuk meg figyelemmel kísérni a vevők véleményét, hogy a szervíz- és az értékesítési területen dolgozó felelősök látogatják a kereskedőket. Egyrészt viszik a tőlünk az információkat, másrészt pedig ott összegyűjtik azokat amelyek a hálózat adott helyén előállnak. Erről összefoglaló jelentések készülnek a fejlesztőknek és az anyavállalatnak. Azt azért látni kell , hogy elsősorban mi egy gyár vagyunk. Nekünk az a feladatunk, hogy az autókat legyártsuk és értékesítsük, a fejlesztéssel és a termék kidolgozásával alapvetően az anyavállalat foglalkozik. Természetesen gyakran megbíznak minket, vagy piaconként az importőröket azzal, hogy végezzünk piackutatást arra nézve, hogy milyenek az elvárások és milyen az elégedettség a termékkel kapcsolatban. Mi is évente szoktunk egy általános felmérést készíteni. Most éppen a Swiftel kapcsolatosan készül ilyen felmérés, hogy kik a vásárlóink, milyen a termék minősége. Nyilván ezekből egy összegzést kell készíteni, amelyet a fejlesztők megkapnak. A vásárlói igények ezáltal folyamatosan beépülhetnek a termékekbe.

Az Ignis- és Swift Klubok tagjainak egyöntetű véleménye, hogy a klubos rendezvények és a honlapok tartalma jelentős értéket képvisel és a márkahűség kialakításában is fontos szerepe van. De Hogyan ítéli meg a klubok tevékenységét MS Rt. vezetése?

A MS Rt. véleménye szerint ahol már klubot hoznak létre egy márkával kapcsolatban ott ez azt jelenti, hogy fontosak vagyunk a piacon. Ezért is vesszük nagy örömmel ezeket a kezdeményezéseket. A vállaltnak fontosak a klubok, hiszen a működésük egyértelműen minket segít.

 

Budapest, 2005. augusztus 26.

 

Tompici - Ignis Klub


2005. augusztus 26. 17:39 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub