Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 236 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

SX4 DDiS 4WD bemutató



Az SX4 család magyar piacon még ritkaságnak számító darabját mutatjuk be, hogy ne csak a benzinesről szóljon minden híradás.
 

Természetjáró

Másoknak csak terepjáró jut, nekünk a terepjáró mellett már van természetjárónk is. Ugyanis az SX4 4WD a motorizált bakancs, amivel bátran nekivághatunk a hétvégének. De milyen is ez a bakancs? A válasz keresésében -Dízel- klubtársunk volt segítségünkre, aki már magáénak tudhat egy, a magyar piacon egyenlőre ritkaságnak számító GS felszereltségű 4WD-s DDiS SX4-t. A vásárlás óta megtett 5000 km alatt elég jól kiismerhető volt az autó, ezért szerkesztői kérésre elvállalta az autó bemutatását is.

 

A tulajdonos véleménye:

Benzines társaival szemben a DDiS változaton sokkal jobban érezhető a nagy nyomaték. A motor maximális 280Nm-es nyomatékát 2500-as percenkénti fordulaton adja le, a hozzá társuló 120LE teljesítménnyel. Nagyon kényelmes az alacsony magasságú sebességváltókar, melyet sportosabbá tesz a fokozatok közötti rövid váltóút. A kuplung ebben a modellben is olajos,a munkahenger a váltóházban helyezkedik el,a kuplung középen fog és jól kezelhető. A hatsebességes manuális váltó nagyon jól szétosztja a motor teljesítményét és terhelhetőségét. Az első fokozat szinte csak az autó megmozdítására szolgál,rögtön kettest kell kapcsolni,viszont kisebb lejtőn gond nélkül elindul kettes,illetve hármas fokozatokban is. Lakott területeken kívül dinamikusan közlekedhetünk ötödik fokozatban, a hatodik fokozat inkább autópályán használható ki,mert nagyon alacsony vele a motor fordulatszáma /120-nál 6.ban 2500 körül / és könnyen gyorshajtási szabálysértés áldozatává válhatunk. A motor rezgései érezhetőek az utastérben is viszont nagyobb sebességnél már nem tűnik fel,hogy dízel autót vezetünk. A motor mérete megfelelő az autó súlyához, nem kell nagy gázzal indulni, mint a DDiS Ignissel. A fordulatszámmérő 4500-as fordulatnál mutatja a "tiltott zónát" de érdemesebb 3500-nál feljebb kapcsolni. Kétezres fordulatnál éled a turbó, viszont alatta sem erőtlen az 1900 köbcentis nyolcszelepes multijet motor. Ami miatt dicséret illeti a konstruktőröket, az a téli autózást kellemessé tevé / és ezáltal az én kedvencem / a motor bemelegedését és melegentartását segítő elektromos segédfűtő berendezés. A fogyasztási adatok még eléggé képlékenyek, nem nagyon tudok használható eredményekkel szolgálni. Amit rátankolással megállapítottam, 100Km autópálya 150Km/h sebességgel és 15Km Budapesti tötymörgés 7,2 literes gázolaj fogyasztást eredményezett.

Az autót terepen tesztelve meg kellett állapítanom,hogy igen jól viselkedik, megküzd komolyabb akadállyal is,mint például a süppedős homok, vagy a mélyebb sár. Igaz ezeknél az akadályoknál már a "LOCK" üzemmódot kell használni és inkább erőteljes gázt adni,mert a kuplungszerkezet nem kimondottan nehéz terepre készült így könnyen leégethető. Szerintem ezt a nagyon jól variálható hajtásláncot inkább az esős évszakban illetve téli autóvezetéskor fogjuk jobban kihasználni, mivel a sár és komolyabb emelkedő és ezekből - ezeken való elinduláshoz nagyon kellene a felező. A hajtáslánc hosszú élettartamához ezt mindenképpen tartsuk szemelőtt. Az autó hátsó terepszöge kiváló. Az elsőnél kicsit oda kell figyelni ha meredekebb emelkedő, illetve a lejtő. Az úthibákat jól kezeli a futómű, nem nagyon érezhető az autóban és a kormányon sem. Az egyenetlen és göröngyös, gödrös földutakon is kitűnően boldogul, bár a futómű feszességéből adódóan az autóban ilyenkor kicsit pattogunk. Inkább az általános használatra és a sportosabb vezetésre tervezték a futóművet, nagyon stabilnak tapasztaltam a Mátrai kanyargós szerpentines utakon. Ne feledjük, a 4X4-es SX4 nem terepjáró. Szerintem korrekt a Suzuki megfogalmazása, miszerint: Természetjáró szabadidő-autónak kiáltották ki.

Nyúzópróba:

Az öszkerekes Suzuki modellekkel rendszeres vendégei vagyunk a Hungaroring területén található Adventure Parknak, így a 4WD-s dízel SX4 sem úszta meg a nyúzópróbát. Klubtársunk kicsit félve adta át az autó kulcsait, amikor a tanpályán elkértük tőle. Látható volt szemében a kételkedés és az aggódás, de jól megnyugtattuk, a 4WD-s Suzuki bírja ezt, nem kell aggódni. Igaz a teszt előtt mi sem ültünk még a modell egyetlen darabjában sem hasonló körülmények között, de valamit csak kellett mondani szegény Dízel kollégának megnyugtatásul. Miután kidumáltuk magunkat és a kulcsot is megszereztük, bevettük magunkat a pályára.

Dízel aggódása látszólag jogos volt, mert az előző este esett eső miatt kellően saras, dagonyázós volt a terep. De mivel hitünk töretlen, így bíztunk a sikeres tesztben. Amiben mindvégig reménykedtünk az be is igazolódott. Így Dízel is hamar belátta, hogy nem lesz szétszadizva az autója a teszt során. Ugyanis az utcai gumikkal felszerelt autónak egyáltalán nem okozott gondot felmászni a tanpálya dombjaira. Az első dombtetőről történő ereszkedésnél azért nagyon figyeltünk ám,hogy mikor ér le az autó orra, de nem tette. Így már könnyen megállapíthattuk, hogy mehetünk ezzel bátran is, valóban tudja azt az autó, ami elvárható tőle. Simán megküzdött a farönkökkel kirakott domboldallal is, amelynek alján a kerek közepéig érő sárdagonya sem jelentett gondot.

A tanpályán található 40 cm mély homokon való átjutás sem volt probléma, még úgy sem, hogy a homok közepén megálltunk vele és onnan kellett kimásznia. Jártunk vele saras, mély keréknyomokkal tarkított erdei utakon is. Mindvégig magabiztosan mozgott ebben a környezetben is. Tervezőknek hála, kapcsolható az öszkerékhajtás, így nem kellett más autót szerezni a 2WD-s teszthez. A hajtáslánc megváltozása jelentősen befolyásolta a mozgásszabadságunkat. Ugyanis 2WD esetén szinte azonosan viselkedik, mint egy átlag utcai autó.

Talán a magas építés miatt lehet némi előnye, de a sárban, hóban szinte azonos körülmények között ragadhat be, mint más utcai társa. Mindemképpen kell a 4WD-s hajtás, ha süppedős és bizonytalan a talajszerkezet, mi meg mindenáron ilyen helyen akarunk közlekedni. Ne tévessze meg a tulajdonosokat az utcai és a természetjáró modell azonos felépítése. Nagyon sokat jelent a 4WD-s hajtás. Sárban, ha nem pörögnek a kerekek és folyamatosan lehet haladni alacsony sebességgel egészen jól ment, amikor csak az első kerekek voltak hajtottak, bár az úttartásban érezhető volt a bizonytalankodása.

 

De a terepen hol is van az a határ, amihez már inkább a Grand Vitara ajánlott? Citáljuk elő a marketinges beharangozót. Mit is ajánlanak nekünk? Egy "természetjáró" modellt. Ha a természetjárást egy bakancsos túrázásnak fogjuk fel, akkor nem fogunk csalódni az autóban. Nem mászik fel olyan helyen ahol hirtelen nagy szintkülönbség van, mert hamarabb leér az orra minthogy átgördülne azon. Hirtelen mélyülő árokba sem érdemes megpróbálni leereszkedni, mivel a kipufogórendszer középső dobja a legalacsonyabb pontja az autónak és ott bizony felfekszik. Viszont olyan terepen ahol a hasmagasságából adódóan képes elmenni, ott lehet bármilyen a talaj, biztosan nem hagy cserben. Aki viszont sokat fogja terepen használni, annak erősen ajánlott egy motorvédő lemez felszerelése, ugyanis az autó alja csak részben védett. Ez a sártól, kövektől jelentősen védheti az autó motorját és motorterét.

Az alábbi képsorozatban Dízel bemutatja milyen az SX4-al a természetjárás. A képek önmagukért beszélnek.

 

Fotó: Dízel & SilentSound

Teszt: Dízel, Tompici, SilentSound

Az összeállítás készítette: Tompici , Ignis Klub


2006. június 01. 17:59 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub