Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 6 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Ma 2024. szeptember 08. Mária, Adrienn napja van.
Suzuki Swift
Fórum témák Hozzászólások Utolsó hozzászólás
 Swift - Autóvillamosság 658 db 2024. augusztus 08. 12:18:46
 Swift - Hibajelenségek, kinek milyen fura jelenséget produkál a Swift? 2301 db 2024. július 21. 13:15:22
 Swift - Technikai kérdések 2648 db 2024. május 19. 17:43:25
 Swift - Autóhifi 615 db 2024. április 30. 22:45:04
 Swift - Fogyasztás 645 db 2022. augusztus 09. 08:34:49
Friss cikkek

Hát ismét új hónap ismét kvíz sorsolás

Megtörtént a 2024 es évben a Augusztusi kvíz sorsolása 

Bővebben »

2024. szeptember 05. 17:28

2024. 08. 27.

Rájuk koncentrál a Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” kampánya Főként Budapesten és nagyvárosban élő sofőrök ülnek ritkábban a volán mögé, így ők azok, akik sok esetben szorongást és félelmet is társítanak a vezetéshez – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából . A megkérdezettek válaszaiból ugyanakkor úgy tűnik, a magyar autós társadalom attitűdje türelmes és támogató a kezdő vagy gyakorlatlan vezetőkkel, a közlekedéspszichológus szerint azonban mást lehet tapasztalni a mindennapokban.

 

1

 

Nagyobb a bizonytalansági arány a budapesti, illetve nagyvárosi sofőrök körében
A Magyar Suzuki „Együtt az utakon” közlekedésbiztonsági kampányában minden évben más közlekedési problémára fókuszálnak - ebben az évben a rutintalan, illetve kezdő sofőrökre koncentrálnak. Az a tapasztalat, hogy a társadalomnak sokkal megértőbbnek kellene lennie velük szemben. A kampány indulásakor azonban fontos megérteni, milyen attitűd jellemzi a gyakorlott autós társadalmat, ha például T-betűvel jelzett autóval találkozik, és miért kapcsolódik sok esetben a vezetéshez negatív érzelem a rutintalanok részéről?

A kutatásból kiderült, hogy a ritkábban vezetők körében magasabb a nők és a budapestiek aránya, illetve azoké, akik még csak néhány éve vezetnek. A kevésbé gyakori vezetés mögött többnyire a kényelmesebbnek tartott tömegközlekedés (26%) vagy a nem túl gyakori elfoglaltság (26%) áll. Minden ötödik megkérdezettnek nincs autója, minden tizedik jogosítvánnyal rendelkező pedig szorong a vezetéstől. A kutatásban résztvevők 10 százaléka azért nem vezet gyakrabban, mert tapasztalatlannak tartja magát, de olyanok is akadnak (6 százalékuk), akiket a környezetük nem enged a volán mögé.


Más vidéken megtanulni, majd nagyvárosban vezetni
A kérdés az, vajon miért párosul szorongás vagy félelem az autóvezetéshez? A tapasztalatlanság (68 százalék), a jogosítvány megszerzése során szerzett rossz élmények (21 százalék), átélt baleset (15 százalék), nem megfelelő egészségügyi állapot (14 százalék) is az okok között szerepel, akár csak az, hogy szülőként a gyerekekre is figyelni kell a vezetés során (12 százalék). De az is az indokok között szerepelt, hogy valaki vidéken tanult vezetni, azonban nagyvárosban kell a közutakon helytállnia (5 százalék). A rutintalanok majdnem felének a kisebb közúti forgalom (45 százalék) segítene, másik felének egy szakoktató (36 százalék) vagy pszichológus (28 százalék) segítsége lenne a leghasznosabb. Felmerült az is, hogy az érintettnek kellene jobb fizikai állapotba kerülni (14 százalék), de segítség lenne a támogató környezet is (11 százalék). Volt, aki nem tudta pontosan megfogalmazni (12 százalék) milyen negatív érzések gátolják az önfeledt vezetésben.

Idegességet okoz a T-betű
A kutatásból úgy tűnik, az autósok többsége semleges vagy pozitív attitűddel fordul a bizonytalanok felé. A támogató vagy türelmes magatartás jellemzőbb a nőkre, az idősebb generációra és a kisebb településen élőkre. Azoknál, akik idegesek lesznek a T-jelzésű autóktól vagy a bizonytalan sofőröktől, úgy élik meg, hogy a közlekedés ezen résztvevői feltartják a forgalmat (64 százalék), vagy nem tudnak mit kezdeni a bizonytalansággal (26 százalék). A budapestiek egyébként a más településen élőkhöz képest kevesebb empátiát mutatnak (hidegen hagy 24%), a kisebb városok és falvak autósai jellemzően támogatóbbak (támogatni kell őket: városiak 74%, falusiak 77%). A megkérdezett rutinos sofőrök szerint – akik idegesek lesznek egy rutintalan sofőr láttán -, megoldás lenne, ha a bizonytalanok csak rutinszerzés után mennének forgalomba vagy elzárt területen vennének pótórát. Közülük azonban minden negyedik autós úgy gondolja, nem kell mindenkinek autót vezetni, és közel ugyanekkora arányban vélekedtek úgy, hogy nem gondolják, hogy bármi megváltoztathatná a véleményüket a tanuló, vagy bizonytalan vezetők kapcsán.

Mennyire voltak őszinték a válaszadók?
A közlekedéspszichológus szerint a városi környezet, a megnövekedett forgalom és a rutin mind olyan zavaró kulcstényezők, amelyek az autósok között állandó stresszt és feszültséget generálnak.

„Hajlamosak vagyunk eltitkolni egy felmérés során az objektíven is agresszívnek minősülő magatartást. A tanulókkal szembeni negatív viselkedés pedig ebbe a kategóriába tartozik. A kutatás válaszadói saját felelősségüket ráadásul egyáltalán nem emelték ki, inkább a tanulók, bizonytalan vezetők képességeit említették, többségében a másik felet okolták. Ebből indirekt módon következik, hogy magukat nem, vagy kevéssé látják türelmetlennek, és a saját vezetési stílusukat tekintik alapnak, amelyhez a kezdők még nem alkalmazkodtak. Jellegzetes konfliktus a közúti forgalomban a sebességkorlátozást fegyelmezetten betartók és a "forgalom ritmusát felvéve" közlekedők örökös ellentéte” – reagált a kutatásra Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024

Bővebben »

2024. augusztus 28. 21:24

2024. 08. 05.

Vajon kellő türelemmel fordulnak a tapasztaltak a tanuló vagy rutintalan autóvezetők felé? Ugyanakkor mit tehetnek azok, akik sokkal magabiztosabbak szeretnének lenni, ha volán mögé ülnek? A Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” közlekedésbiztonsági programjában idén ősszel egy újabb, sokakat érintő kérdésben indít edukációs integrált kampányt.

 

1

 

Az esztergomi autógyártó vállalat három évvel ezelőtt indította el közlekedésbiztonsági kampányát. Olyan, a közlekedés összes résztvevőjét érintő kérdésekre szeretné felhívni a figyelmet, amelyekben változásra lenne szükség. Az „Együtt az utakon” első évében azt mutatták meg véleményvezérekkel és közlekedési szakértőkkel, milyen veszélyes, ha a külvilággal nem törődve, az érzelmeinktől vezérelve veszünk részt a közlekedésben. Az agresszió, a türelmetlenség egyre több problémát okoz az utakon. Tavaly a megkülönböztető jelzést használó járművekre fókuszáltak: az „Adj utat, ments életet!” programban az Országos Mentőszolgálat, a Komárom-Esztergom Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság volt a szakmai együttműködő partner.    

 

Cél a közbeszéd tematizálása

A Magyar Suzuki ebben az évben ismét egy olyan témát választott állandó szakértőikkel, Csörgő László vezetéstechnikai tréner és Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus bevonásával, amely minden autóst érint. A tanuló- vagy rutintalan vezetők közúti részvétele nem minden esetben elfogadott, sokszor a türelmetlenség, az idegesség, de sok esetben még az agresszió is megjelenik. Nemcsak a negatív érzelmi megnyilvánulások állnak azonban a háttérben, amikor a bizonytalan sofőrök szorongást, vagy félelmet éreznek, amikor volán mögé ülnek. Ha egyáltalán vállalkoznak erre a jogosítvány megszerzése után.  

„Fontosnak tartjuk, hogy évről évre olyan témákkal tematizáljuk a közlekedéssel kapcsolatos beszélgetéseket, amelyekben változásra van szükség. Ebben kiemelt együttműködő szerepet szánunk a szakembereknek, a hatóságoknak és véleményvezéreknek. Ugyanakkor az idén szeretnénk még jobban bevonni a nyilvánosságot, ezért pályázatot hirdetünk olyan sofőröknek, akik nem érzik magukat komfortosan az utakon. A nyerteseknek lehetőséget adunk, hogy olyan rutint és tapasztalatot szerezhessenek, amely jóvoltából fenntartások nélkül vesznek részt a jövőben a közlekedésben” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.  

A „Neked mi a történeted?” című pályázattal kapcsolatos információk a kampány microsite-ján érhetők el. Az integrált kampány kulcsüzeneteit kutatás alapján készített közleményekkel, social media felületeken, fizetett média- és influencer-együttműködésekkel szeretnék eljuttatni a célcsoportokhoz, a tapasztalt és a rutintalan sofőrökhöz egyaránt. A pályázat nyertesei pedig egy félnapos vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a zsámbéki DrivingCampen. Sipos Orsi és Szabó Balázs Máté stand-uposok, Vogel Adrienn autóversenyző, B. Nagy Réka énekesnő, Csörgő László, a DrivingCamp vezető trénere, Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus és Gál Kristóf rendőr ezredes, a rendőrség szóvivője vesz részt a kampányban.  

Az „Együtt az utakon” szakmai partnere az ORFK-OBB, illetve a DrivingCamp. A kampányt a Magyar Suzuki vállalati kommunikációját támogató két ügynökség, a BeSocial és a Morpho segíti.    

 

További információk:

Bonnár-Csonka Zsuzsanna
kommunikációs vezető Magyar Suzuki Zrt.
Tel.: +36 33 54 1309  

 

Céginformáció

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.  

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az új S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. A vállalat a 2022-es adatok alapján az ország 19. legnagyobb árbevételű cége.  

A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.   Jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizennégy ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024

Bővebben »

2024. augusztus 05. 20:18


Új hónap ,új sorsolás a kvízjátékban !

Egy kép

Bővebben »

2024. augusztus 05. 12:33

2024. 08. 01.

A Suzuki Motor Corporation a gyártástól az újrahasznosításig „energiafogyasztást minimalizáló technológiát” valósít meg, és egy szén-dioxid-semleges világra törekszik, miközben a mobilitás örömét nyújtja az embereknek szerte a világon.

 

0

 

Könnyű és biztonságos karosszéria

A Suzukira jellemző kompakt és könnyű járművek nemcsak a használatuk, de a gyártásuk során is csökkentik az előállításukhoz szükséges CO2-kibocsátást, valamint az erőforrás felhasználást. A Suzuki Motor Corporation továbbfejleszti a „HEARTECT” könnyű- és biztonságos karosszériát, emellett a súlycsökkentésre irányuló technológia révén az energiafogyasztás minimalizálásán is dolgozik. 

 

Lean akkumulátoros elektromos /hibrid jármű

(Lean-Battery BEV/HEV)

Arra törekszünk, hogy egyes országokra és régiókra jellemző megújuló energiaarányokat, valamint használati körülményeket figyelembe véve a leghatékonyabb elektromos járműveket kínáljuk ügyfeleinknek. Így a Suzuki olyan elektromos járműveket fog fejleszteni, amelyek minimalizálják az energiafelhasználást a „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi”-t (kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szebb) gyártási filozófia alapján: például, egy kicsi és hatékony elektromos egység, valamint egy kicsi és könnyű akkumulátor - kombinálásával.

 

Nagy hatékonyságú ICE/CNF technológia
(ICE: belsőégésű motor, CNF: szénsemleges üzemanyag)

2023-ban a Suzuki kifejlesztett egy nagy hatékonysággal működő motort (Z12E), amely a belsőégésű motorok továbbfejlesztett változta. A Z12E hatékonyabb égésre törekszik, és elérte a maximális, 40%-os termikus hatásfokot. A jövőben ezt a nagy hatékonyságú motort világszerte alkalmazza majd a Suzuki, így karbonsemleges üzemanyag használattal és következő generációs hibridekkel minimalizálja az energiafogyasztást.

 

SDV jog
(SDV: Software Defined Vehicle)

Az SDV területén is fejleszteni fog a Suzuki és biztosítja majd ügyfelei számára az „SDV jog”-ot, mely egy olyan megfizethető rendszer, amely az energiafelhasználást minimalizálja a  „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi” (kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szebb) filozófia alapján.

A szoftverfrissítés során a vezetékes és a vezeték nélküli (OTA) frissítések hatékony kombinációjával, pedig megkönnyítik a használatát. Olyan SDV-t fejlesztenek, amelyek a hardver megosztásával, a szoftverek újra felhasználásával csökkentik az alkatrész és fejlesztési költségeket, így az elégedettség érzetét keltik az ügyfelekben.

 

Könnyen újrahasznosítható és szétszerelhető kialakítás

A hagyományos gazdasági rendszert lineáris gazdaságnak nevezzük, amelyben a nyersanyag-kitermelés, a termékgyártás, a felhasználás és a megsemmisítés egyirányú folyamat. Ez tömeges energiafogyasztást, az erőforrások kimerülését és a környezet pusztulását okozta.

A Suzuki a jövőben a minimális energiafogyasztást a körkörös gazdasággal fogja elérni, ami nem emészti fel az összes erőforrást, mégpedig úgy, hogy szem előtt tartja a könnyed szétszerelhetőséget, az újrahasznosítást és újrafelhasználást.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024

Bővebben »

2024. augusztus 01. 20:55

Egy kép

Bővebben »

2024. július 20. 16:08

Tomophotograf Fotós képei a július 13.-i Fehér szalag vitorlásversenyről, a Balatonról.

Egy kép

1    2

3

 

Bővebben »

2024. július 14. 19:49


Ismét új hónap, ismét kvíz sorsolás

 

Egy kép

 

 

Bővebben »

2024. július 07. 19:44

Egy kép

Bővebben »

2024. június 30. 13:07

Egy kép 

Bővebben »

2024. június 19. 20:28

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub