A Magyar Suzuki 23%-kal növelte árbevételét tavaly
A vállalat bejelentette 2019-es üzleti eredményeit
A Magyar Suzuki 23%-kal növelte árbevételét tavaly
A vállalat bejelentette 2019-es üzleti eredményeit
Esztergom, 2020. június 24. – A Magyar Suzuki 2019-ben 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítéseit az azt megelőző évhez képest. Világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsi – 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS - talált gazdára az elmúlt évben. A vállalat tavaly magabiztos 16,32 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki Zrt. 2.409,6 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet.
Nem csak itthon népszerű, világszerte kelendő
A Magyar Suzuki Zrt. 2019-es belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 343,3 millió euró volt, mely 23 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 2.066,3 millió euró is 23,5 százalékkal magasabb volt 2018-hoz viszonyítva. A tavalyi gyártás 88 százaléka - 168 774 db - exportra készült.
2016, 2017 és 2018 után 2019-ben is a magyar autópiac élén
A Suzuki 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését 2018-hoz képest, ezzel tavaly már zsinórban negyedik alkalommal zárt rekord értékesítéssel a hazai piacon. 25 766 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2019-ben. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét egyértelműen a Vitara volt, 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019-ben január 1-je és december 31-e között. A közönségkedvenc széria több mérföldkövet is elért tavaly. Elkészült ugyanis a félmilliomodik Vitara, és a vállalat megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását is a modellből. Sőt, az idei évben kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsik készülnek Esztergomban az Európai Uniós piac számára. A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 9 246 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2019 év végéig. Ez ebben a kategóriában az összes értékesített autó (42 680 db) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.
A Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 157 906 db – 16,32 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A márka kiemelkedő eredményei a teljes hazai piac teljesítményét segítik.
Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény
A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 33 867 motort és 6 003 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1 469 hajómotort exportált 2019-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába. A Magyar Suzuki Zrt. motorkerékpár-üzletága immár ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 575 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba a tavalyi évben Magyarországon 24 százalékkal növelve értékesítéseit. A magyarok legkedveltebb Suzuki új motorkerékpár modellje, a V-Strom 650, az összes Magyarországon regisztrált motor TOP 3-as listájába is bekerült. A Magyar Suzuki Zrt. 2019-ban 123 ország számára értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve.
2019 az elismerések éve volt
2019. április 1. óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. Az esztergomi logisztikai hub így Közép-Európa meghatározó járműipari központja lett. A vállalat munkatársai naponta 30 kamionnyi termék tárolásáról és elosztásáról gondoskodtak 2019-ben, amelyek 700 beszállítótól, 16 százalékban magyar partnerektől érkeztek a logisztikai és ellátóközpontba. A logisztikai központtá alakítás keretein belül a cég megerősítette szervezeti struktúráját, és digitalizálta a teljes belső alkatrészellátási rendszert, ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hozott létre az esztergomi gyárban. Átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek a nagymértékben automatizált komplexumból a tavalyi évben.
Az Magyar Suzuki Zrt. innovatív vállalatként 2019-ben is sikeresen folytatta a számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális GINOP-projektjének megvalósítását, amelyet 2016-ban kezdett.
A vállalat és modelljei több nemzetközi és magyar elismerést is kiérdemeltek tavaly:
- Díjat nyert a Magyar Suzuki a 2019-es Japán – Közép-Kelet-Európa befektetési csúcstalálkozón. A globális beruházók és a közép-kelet-európai országok közti befektetési kapcsolatok erősítését célzó nemzetközi eseményen 49 japán cég közül 22 vállalatot díjaztak 9 kategóriában. A Magyar Suzuki a legjobb közép-kelet-európai autóipari befektetők kategóriájában érdemelt díjat olyan kiemelkedő jelöltek mellett, mint a Toyota Motor Manufacturing Poland, a Honda Motor Europe, vagy a Pilkington Automotive Poland.
- Az Év Honlapja 2019 díjazottjai között Minőségi Díjat kapott a MySuzuki.hu weboldal a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által meghirdetett 2019-es Év Honlapja pályázaton.
- 140 ezer autószerető szakember, köztük nyolcezer magyar olvasó szavazatai alapján a Vitara lett a legnépszerűbb Crossover az Ön Autója / Best Cars 2019 díjon, az Autó Magazin és a Vezess szokásos éves közvélemény-kutatásán.
A siker a kollégáké
„A Magyar Suzuki 2019-es sikerei most is, ahogyan mindig munkatársainkkal, partnereinkkel, beszállítóinkkal, valamint a belföldi és külföldi márkakereskedői hálózatunkkal elért közös sikerek, hiszen együtt dolgozunk, fejlesztünk és fejlődünk minden nap” – kommentálta az eredményeket dr. Fejesné Gyurján Ildikó, HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató. „Nagy öröm és büszkeség, hogy saját kollégáink több mint 70 százaléka már több mint 10 éve járja velünk ezt az utat a vállalat kötelékében” – tette hozzá a vezető.
További információk:
Bonnár-Csonka Zsuzsanna
vállalati kommunikációs vezető
Magyar Suzuki Zrt.
Tel.: +36 33 54 1309
Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2020.
|
|||
» Válasz erre |